Titlu

Dezvoltarea intelectului la copii cu ajutorul jocurilor cu lego si cuburi


Cuburile sunt diferite din punct de vedere al formei, al materialului si al culorii, in functie de producatorul lor. Cand are loc alegerea unu set de cuburi pentru copii, parintii sunt sfatuiti sa evite cuburile cu margini nefinisate si cu muchii taioase, pentru a feri copilul de posibile raniri. De asemenea, trebuie evitate cuburile care au fost vopsite cu substante ce ar putea sa fie toxice. Formele cuburilor trebuie sa fie regulate, pentru ca cel mic, indiferent de varsta sa, sa poata construi sau utiliza cuburile pentru rezolvarea diferitor probleme.

Jucariile cresc direct proportional cu copilul

Cuburile reprezinta o investitie foarte buna, avand in vedere faptul ca vor fi folosite de copii si dupa ce acestia au inaintat in varsta. La o varsta foarte frageda, copiilor le place sa pipaie, sa observe culorile sau forma. Cand mai cresc, copiii vor deveni creativi, le vor combina, alinia sau aseza unul peste celalalt. Cand ating varsta de doi ani, copiii pot demonstra primele aptitudini de a construi, folosindu-si imaginatia, in cadrul jocurilor.

La varsta de aproximativ 3 ani, copiii invata proportionarea si combinarea pieselor pentru formarea unor turnuri tot mai inalte, apoi diferite poduri sau chiar castele.

La 3-4 ani, copiii vor recunoaste deja tipare si anumite modele, turnurile si cladirile devenind reale opere de arta.

La gradinita si in cadrul claselor primare, cuburile si piesele de lego vor permite celor mici sa recreeze anumite structuri, peisaje sau orase din viata cotidiana.

Jocurile cu lego si cuburi sunt benefice pentru invatare

  • Din punct de vedere social, cuburile sprijina copiii pentru a deveni sociabili si pentru a-si face noi prieteni, de asemenea, pentru a invata despre cooperare. Jocurile cu cuburi mai mari pot deveni, pentru copil, priemele experiente de joc in cadrul unui grup, iar cele cu cuburi mai mici pot incuraja copilul care este mai mare sa lucreze cu alti colegi de-ai sai in vederea rezolvarii unor probleme.
  • Din punct de vedere fizic, in momentul in care copiii reusesc sa aranjeze, sa ridice si sa combine cuburile, ei vor dobandi o forta mai mare in degete si chiar in maini, dezvoltandu-si, totodata, capacitatea de coordonare intre ochi si maini. In jurul varstei de circa 2 ani, copiii sunt deja capabili sa inteleaga cum sa potriveasca formele, intelegand perspectivele, iar acest lucru le va fi de mare folos pe viitor in ceea ce priveste orientarea sau citirea hartilor. Cuburile vor ajuta copiii de gradinita si pe cei aflati in clasele primare in dezvoltarea simtului artistic, a echilibrului si a stabilitatii.
  • Din punct de vedere intelectual, cuburile le sunt de folos copiilor pentru dezvoltarea vocabularului pe masura ce astia reusesc sa denumeasca forme, culori si marimi. Copiii aflati la gradinita isi vor dezvolta aptitudinile pentru a rezolva anumite probleme care tin de matematica, grupand, adunand sau scazand au ajutorul cuburilor. In cazul scolarilor, cu sprijinul cuburilor, acestia vor putea studia gravitatia, balansul sau chiar geometria.
  • Referitor la aspectul creativ, cuburile au capacitatea de a oferi copiilor sansa ca acestia sa construiasca propriile modele, apoi atingerea satisfactiei cand vor crea anumite structuri care nu au existat pana in acel moment. Incepand cu varsta de 2 ani, copiii vor putea utiliza o multitudine de cuburi, putand deveni actori in marime naturala. Astfel, ei vor putea folosi cuburi mai mari sau figuri pentru a crea piese de teatru in propriile decoruri pe care le-au construit. Creatiile sunt extrem de pretioase pentru cel mic, chiar daca nu oglindesc neaparat lucruri foarte concrete. Pentru copil este extrem de important sa arate parintelui ce a construit, fapt care va incuraja dialogul parinte-copil, oferindu-i celui din urma oportunitati noi pentru explorare.

Utilizarea cuburilor la scoala

Spatiul pentru joaca cu cuburi, in cadrul scolii, ar trebui sa fie unul adecvat pentru o astfel de activitate zgomotoasa, fiind de evitat culoarele de trecere. Spatiul de joaca ar trebui sa fie destul de incapator pentru ca destul de multi cpoii sa poata participa la o astfel de activitate.

Este nevoie ca locurile sa prezinte o siguranta pentru sustinerea structurilor din cuburi, asa incat cei mici sa poata continua oricand procesul de construire. Rafturile pozitionate la nivelul copiilor vor putea fi utilizate pentru depozitarea cuburilor, putand lasa liber spatiul pentru desfasurarea unor alte activitati.

Cuburile vor trebui aranjate in ordine, pentru ca cei mici sa le poata utiliza independent si sa le fie oferita oportunitatea curatarii propriului spatiu de joaca dupa ce jocul a luat sfarsit.

Jocurile cu cuburi sau cu lego sunt unele extrem de atractive pentru copiii de orice varsta, posibilitatile fiind nelimitate. Cu toate ca cei mici vor creste, dezvoltandu-si alte abilitati sau interese, cuburile vor ramane o unealta pentru invatare activa si creativa, in acelasi timp.