Sanatate, medicina, tratament

Cont nou Intra in cont

Esti aici:Ghid medical / Copilul / Sarcina si dietele


Sarcina si dietele


Autor i-medic.ro

Dietele afecteaza arterele fatului

Studiile medicale sugereaza ca riscul aparitiei bolilor de inima poate aparea inca din uterul mamei “Copiii ale caror mame nu se alimenteaza suficient in timpul graviditatii prezinta riscul aparitiei aterosclerozei (blocarea arterelor) mai tirziu, in timpul vietii”, spun cercetatorii. Un studiu efectuat pe 200 de copii arata ca, de obicei, cu cit este mai redus consumul caloric al mamei in timpul sarcinii, cu atit mai grosi sint peretii arterelor copilului.

Blocarea arterelor – ateroscleroza – poate provoca boli si accidente cardiovasculare.

Echipa de cercetatori de la Universitatea din Southampton spune ca nu se cunosc inca motivele pentru care exista o astfel de legatura intre dieta mamei si arterele copilului, motiv pentru care studiul in “Arterioscleroza, tromobeze si Biologie vasculara” va continua.

Dieta mamei in timpul sarcinii poate afecta si concentratia de colestorol din singele copilului. (Dr Catharine Gale )

Cercetatorii au utilizat scanere cu ultrasunete pentru a masura grosimea peretului arterei carotide la mai mut de 200 de copii cu virsta de 9 ani, ale caror mame au participat, in perioada sarcinii, la un studiu de nutritie. Expertii sustin ca o femeie insarcinata trebuie sa consume zilnic in jur de 2.500 de calorii.

“Secretul totalului de calorii”

Cercetatorii au afirmat ca nu conteaza originea caloriilor consumte de mama (daca provin din grasimi, proteine sau carbohidrati), ci doar numarul total al acestora. Legatura dintre grosimea arterelor si consumul de calorii ramine o evidenta chiar si dupa introducerea, in studiu, a unor factori precum provenienta sociala, fumatul, miscarea ori boala pe durata sarcinii. Studiul a relevat, de asemenea, ca acei copii care depasesc greutatea normala, care au tensiune arteriala ridicata si nu fac sport prezinta ingrosari ale peretilor arteriali.

Cercetatorul Catharine Gale afirma ca ateroscleroza este o conditie progresiva care incepe timpuriu in viata. “Studiile noastre demonstreaza evident ca, la oameni, dieta mamei in timpul sarcinii poate influenta aparitia aterosclerozei la copil”.

Sfatul nostru pentru femeile insarcinate este ca o dieta echilibrata ofera, atit cit copilului, cit si mamei, sanse mai mari pentru o viata sanatoasa.
(Judy O'Sullivan/ British Heart Foundation)

"Motivele pentru care o dieta saraca in calorii pe durata sarcinii unei femei produce riscul de ingrosare a arterelor copilului, sint inca neclare. Avem nevoie de continuarea studiilor pentru a vedea daca aceleasi rezultate apar si pe alte grupe de mame si copiii, astfel incit sa explicam legatura dintre cele doua elemente. O posibilitate este aceea ca numarul de calorii din dieta mamei pe durata sarcinii poate afecta concentratia de colesterol din singele copilului. Copilul care are o concentratie de colesterol mare, prezinta risc ridicat de producere a aterosclerozei.

Asistenta medicala in clinica de cardiologie a British Heart Foundation adauga: "Acest studiu indica faptul ca o dieta hipocalorica in stimpul sarcinii afecteaza grosimea peretilor arterei carotide a copilului. Grosimea peretii arterelor poate fi un factor de ateroscleroza in cazul adultilor, insa trebuie sa vedem daca acest lucru se poate spune ca este adevarat si in cazul copiilor.


NOTA: Inainte de a adauga comentariul te rugam sa mai petreci 20 de secunde revizuindu-l. Din dorinta de a avea o comunitate cat mai utila si cat mai placuta te rugam ca raspunsurile tale sa respecte 2 reguli minimale:
  • - o exprimare corecta gramatical (toate propozitiile incep cu litere mari si se termina cu semne de punctuatie, fara prescurtari de tipul "nush", "acm", "adik" si fara dezacorduri flagrante).
  • - sa lasam obscenitatile pentru cei mai putin inteligenti.
Multumim!
echipa i-medic.ro

Publică un comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.
CAPTCHA
Aceasta intrebare are rolul de a preveni spam-ul.
Image CAPTCHA
Introduceti caracterele exact in forma in care apar in imagine.