Termen cautat
Categorie

Sportul in timpul sarcinii - ce e bine si ce nu


Autor: cezara

Sarcina reprezinta o stare fiziologica normala pentru o femeie si nu o stare patologica. In acest sens, o femeie insarcinata trebuie sa continue sa faca sport in conditii de siguranta pentru fat, cu toate ca, in mai mica masura.


Este intezisa practicarea sportului in caz de:

  • risc de nastere prematura, cerclaj, rupturi ale membranelor,travaliu prematur
  • semne de suferinta fetala, sarcina gemelara, sangerari in al doilea si al treilea trimestru de sarcina,placenta previa dupa 26 de saptamani de sarcina
  • toate situatiile in care se recomanda repaus la pat, preeclampsie, anemie severa, hipertensiune
  • in ultimele trei luni de sarcina, cand poate fi recomandat, in plus fata de exercitii de respiratie, doar inotul.

In cazul femeilor care au avut intotdeauna o viata sedentara, nu este recomandat in timpul sarcinii sa inceapa de la zero orice activitate sportiva.Inotul este sportul cel mai potrivit atat pentru ca este o activitate sportiva aeroba ,cat si pentru ca ea implica o reducere a incarcaturii pe coloana vertebrala;amintiti-va ca la femeile gravide, din cauza schimbarilor de postura (pozitia normala a coloanei vertebrale), exista un risc foarte mare de hernie de disc precum si dureri cronice de spate.
Sunt absolut interzise: toate activitatile sportive anaerobe, sporturi violente, scufundari ( pot duce la formarea de acumulari de gaze in sistemul circulator al copilului), schiat si calarie (datorita riscului de a cadea), ridicarea de greutati, toate sporturile care pot cauza o trauma, eforturile la mare altitudine si toate activitatile care implica o sarcina prelungit pe varful picioarelor (dans).
Sporturile permise sunt doar cateva:inot, gimnastica medicala, golf, mersul pe jos, jogging(alergare), caracterizate printr-o efort fizic aerob si trebuie, in orice caz, sa fie practicate dupa anumite reguli:

  • frecventa cardiaca sa nu depaseasca 60-65% din frecventa cardiaca maxima (frecventa cardiaca nu tb sa depaseasca 100 de batai pe minut)
  • efortul trebuie sa fie astfel incat sa nu induca o stare de epuizare
  • evitati perioadele prelungite in conditii de caldura si umezeala
  • intotdeauna efectuati exercitiile intr-o maniera lenta si controlata cu numeroase pauze de odihna
  • nu ajungeti la o intensitate a efortului care poate provoca o crestere a temperaturii corpului sau care nu permite o recuperare in timp de 15 minute de la sfarsitul efortului
  • incalzirea inainte efortului trebuie sa fie prelungita,iar terminarea progresiva
  • evitati exercitiile in pozitia pe spate dupa primele 3 luni de sarcina. In aceasta pozitie, uterul apasa pe vasele mari de sange si este redus astfel fluxul sanguin spre inima.
  • nu uitati sa beti multe lichide atunci cand faci sport pentru a nu va deshidrata
  • nu faceti miscari sacadate, sarituri si rasuciri:acest tip de activitati solicita si mai mult incheieturile si zonele corpului care sunt deja supraincarcate de greutatea crescuta din timpul sarcinii si sunt afectate de schimbarile hormonale
  • nu faceti schimbari rapide de directie. Forma corpului si centrul sau de greutate se schimba in mod continuu pe masura ce avanseaza sarcina, ceea ce duce la un echilibru mai precar al organismului
  • nu faceti exercitii care reduc spatiul plamanilor. Acestea includ ghemuirile sau aplecarile in fata cu capul in jos
  • nu faceti exercitii sau activitati care afecteaza structura de incheieturi ale soldului/pelvisului. Printre acestea sunt ridicarile extreme sau rapide ale picioarelor
  • nu uitati sa respiratii in timpul efortului fizic

Mersul cu bicicleta stationara cu perioade de recuperare in sedinte de pana la 20 de minute in total este permis doar pentru cele care au practicat inainte de sarcina acest sport.
Este ideala o plimbare pe jos zilnica, timp de o jumatate de ora deoarece ajuta la absorbirea a 25% din oxigenul suplimentar necesar femeii gravide.
Se recomanda efectuarea gimnasticii medicale destinate gravidei din saptamana a 12-a de sarcina pana in ultimele zile inaintea nasterii, conditia fiind ca femeia gravida sa se simta bine. Exercitiile se realizeaza de un kinetoterapeut specializat, care masoara pulsul si tensiunea arteriala. Gimnastica medicala, in combinatie cu masajul, previne previne aparitia varicelor si vergeturilor.Gimnastica medicala pentru gravide este bine sa se faca cel putin o data pe saptamana, dar ideal ar fi de 2-3 ori pe saptamana.
Retineti ca femeile gravide pot obtine beneficii in starea fizica si respiratie prin practicarea de yoga.
Circulatia sangelui, mai buna oxigenare, un echilibru nervos sunt beneficiile unei activitati sportive usoare in timpul sarcinii. De asemenea, se pot atenua durerile de spate, crampele de la picioare si constipatia. Sportul creste circulatia sanguina din pielea ta si tenul o sa straluceasca. Iti pregateste inima pentru efortul din timpul nasterii. Sportul este bun si pentru copil: in timpul exercitiilor, fluxul sanguin este la maxim, dezvoltarea copilului derulandu-se la nivel optim. Copilul se foloseste de endorfinele cu efect euforic, secretate in timpul exercitiului. In contrast, endorfinele eliberate dupa sport au un efect linistitor atat pentru mama, cat si pentru copil.

Comentarii

Buna ziua.

Desi fac sport constant, de ani de zile si sunt la a doua sarcina (prima s-a desfasurat normal), dr. mi-a spus ca nu e bine sa fac nici un fel de miscare in primele 3 luni, eu fiind perfect sanatoasa. Nu inteleg de ce nu pot face miscare la o intensitate mai mica. Asta ma deprima...:(

Este indicat sa evitati activitati care pot sa va raneasca precum mersul pe bicicleta. Mersul cu bicicleta stationara cu perioade de recuperare in sedinte de pana la 20 de minute in total este permis doar pentru cele care au practicat inainte de sarcina acest sport. Multa sanatate!

Buna ziua!Am citit ce se recomanda dar nu am inteles exact daca pot sa merg cu bicicleta atata timp cat nu am nici un fel de probleme cu sarcina.Multumesc!Apropo ma refer la luna a 5-a

Buna ziua.

Desi fac sport constant, de ani de zile si sunt la a doua sarcina (prima s-a desfasurat normal), dr. mi-a spus ca nu e bine sa fac nici un fel de miscare in primele 3 luni, eu fiind perfect sanatoasa. Nu inteleg de ce nu pot face miscare la o intensitate mai mica. Asta ma deprima...:(

Este indicat sa evitati activitati care pot sa va raneasca precum mersul pe bicicleta. Mersul cu bicicleta stationara cu perioade de recuperare in sedinte de pana la 20 de minute in total este permis doar pentru cele care au practicat inainte de sarcina acest sport. Multa sanatate!

Buna ziua!Am citit ce se recomanda dar nu am inteles exact daca pot sa merg cu bicicleta atata timp cat nu am nici un fel de probleme cu sarcina.Multumesc!Apropo ma refer la luna a 5-a

Buna ziua.

Desi fac sport constant, de ani de zile si sunt la a doua sarcina (prima s-a desfasurat normal), dr. mi-a spus ca nu e bine sa fac nici un fel de miscare in primele 3 luni, eu fiind perfect sanatoasa. Nu inteleg de ce nu pot face miscare la o intensitate mai mica. Asta ma deprima...:(

Pagini