Termen cautat
Categorie

Saptamana 33 de sarcina


Bebelusul in saptamana 33 de sarcina

In saptamana 33 de sarcina, bebelusul cantareste aproximativ 1.8 kg si are cam 43-44 cm in lungime. Fatul se comporta din ce in ce mai mult ca un bebelus normal. Inchide ochii cand doarme si ii deschide atunci cand este treaz. Uterul devine mai subtire, astfel incat bebelusul din uter poate distinge acum cand e noapte si cand este zi.

In saptamana 33 de sarcina, sistemul imunitar al bebelusului este in curs de dezvoltare. Bebelusul a ajuns la un reper important: are propriul sau sistem imunitar. Anticorpii se transmit de la dumneavoastra la el, astfel incat sistemul imunitar fetal continua sa se dezvolte.

Copilul este hranit natural in interiorul uterului si tractul sau digestiv functioneaza acum bine. 80% din necesarul de energie al copilului este realizat de carbohidrati, mai ales sub forma de glucoza, si aproape 20% de proteine. Grasimea nu este folosita ca sursa de energie dar este folosita pentru crestere. Toate nevoile de minerale, vitamine, calciu sunt satisfacute din propriile dumneavoastra rezerve si din dieta pe care o aveti. Doua posibile exceptii sunt fierul si acidul folic, o vitamina solubila in apa, care apare in mod natural in produsele alimentare. Acidul folic este versiunea sintetică. Acidul folic nu traversează cu usurinta placenta pentru a ajunge la copil. Rezervele dumneavoastra de fier pot fi deja reduse daca mancati putina carne rosie sau deloc sau daca aceasta sarcina a aparut la scurt timp dupa sarcina anterioara. Bebelusul are nevoie de fier (si acid folic) pentru a face celule rosii in sange si pentru ca doar un procent redus de fier din dieta dumneavoastra este absorbit, medicul va poate prescrie suplimente de fier in acest stadiu al sarcinii.

Toate structurile intestinale ale bebelusului s-au format de la 20 de saptamani, dar acum, la 33 de saptamani sunt activate toate enzimele necesare pentru digestie si se stabileste suprafata de absorbtie a intestinului la un nivel care ar putea permite bebelusului sa fie hranit daca s-ar naste in aceasta saptamana.

Lichidul amniotic este esential pentru dezvoltarea bebelusului dumneavoastra. Cantitatea adecvata de lichid ii permite copilului dumneavoastra sa se miste cu usurinta, deoarece la 33 de saptamani el este aproape de greutatea pe care o va avea la nastere. Exista aproximativ 800 ml de lichid amniotic din jurul copilului. Cu toate acestea, cantitatea poate varia intre 300 ml si 2 litri pentru ca fiecare sarcina si organism sunt diferite.. Uneori poate fi prea putin lichid amniotic (apare o afectiune cunoscuta sub numele oligohidramnios) sau prea mult lichid (o afectiune cunoscuta sub numele polyhydramnios). In aceste situatii medicul va monitoriza sarcina pentru ca este posibil sa fie nevoie de o nastere prematura.

Corpul Dumneavoastra in saptamana 33 de sarcina

Odata cu schimbarile hormonale, urinare frecventa chiar si in toiul noptii, crampe musculare, arsuri la stomac, cresterea burticii, nu este de mirare ca somnul dumneavoastra are de suferit. Aproximativ trei din patru femei au probleme cu somnul in trimestrul trei de sarcina. Uneori acest lucru se datoreaza si faptului ca mamica gravida este foarte ingrijorata si nu reuseste sa scape de anxietatea datorata experientei noi prin care trece. La 33 de saptamani de sarcina, organismul dumneavoastra are nevoie de odihna. Deci faceti orice pentru a va relaxa si a va simti confortabil inainte de somn. Incercati un dus cald, putin lapte cu miere inainte de a va culca. Evitati sa mancati si beti prea mult inainte de a va culca ca sa nu aglomerati stomacul. Partenerul dumneavoastra va poate ajuta facandu-va un masaj pe care il meritati din plin. Cititi sau ascultati putina muzica linistitoare daca tot nu puteti adormi. Insomnia din sarcina poate sa fie ca o pregatire pentru noptile nedormite pe care le veti avea atunci cand se va naste bebelusul dumneavoastra.

Simptome in saptamana 33 de sarcina

  1. Miscari fetale intense (cateodata lovituri puternice). Puteti testa miscarile fetale de doua ori pe zi: dimineata si seara. Verificati ceasul si incepeti sa numarati fiecare impunsatura, lovitura, zvacnire a bebelusului Dumneavoastra. Numarati 10 astfel de reactii fetale si verificati ceasul pentru a vedea in cat timp bebelusul Dumneavoastra v-a oferit aceste 10 lovituri. Daca intr-o ora nu ati simtit cel putin zece miscari, mancati ceva dulce sau beti putin suc, asezati-va si numarati din nou. Copilul are nevoie de putina energie pentru a se putea misca.
  2. Varice. Bineinteles ca varicele sunt urate si uneori chiar dureroase. Daca sunteti ingrijorata ca venele varicoase se inrautatesc, puteti incerca sa va relaxati. Daca nu le aveati inainte de a ramane insarcinata, cel mai probabil vor disparea la putin timp dupa nastere. Puteti incerca sa stati cu picioarele sus pe o perna sau pe un scaun. De asemenea, exista ciorapi speciali contra varicelor care va pot sustine picioarele foarte bine si care sunt dedicate pentru gravide.
  3. Durere in partea de jos a abdomenului. Pot aparea atunci cand va schimbati pozitia sau cand va ridicati brusc. Daca aceste dureri apar ocazional si nu sunt insotite de febra, frisoane sau sangerare, nu trebuie sa va faceti grji, sunt normale. Incercati sa va asezati cat mai comod pentru ameliorarea acestor dureri.
  4. Modificari ale unghiilor. Hormonii de sarcina pot determina unghiile sa creasca mai repede, dar le pot face si mai fragile in acelasi timp. Daca unghiile dumneavoastra sunt fragile, consumati o cantitate mai mare de biotina (se gaseste in banane, avocado, nuci si cereale integrale).
  5. Buricul poate sa iasa in afara, sa fie mai proeminent. Nu aveti ce face in legatura cu acest lucru, insa ganditi-va ca dupa nastere el se va retrage si va reveni la forma initiala.
  6. Dificultati de respiratie. Burtica in crestere determina o respiratie mai dificila. Inclusiv plamanii nu se pot extinde complet. Respiratia poate fi mai incomoda pentru dumneavoastra decat pentru bebelusul care primeste oxigenul de care are nevoie prin placenta. Ca sa puteti respira mai usor incercati sa stati in picioare cat de drept puteti astfel incat plamanii sa aiba putin mai mult spatiu.
  7. Neindemanare. O burta mare este o schimbare majora care va schimba centrul de greutate si care va poate face sa va simtiti neindemanatica. Incercati sa va linistiti. Nu va grabiti caci altfel va fi si mai dificil.
  8. Uitati uneori unde ati pus un lucru sau ce trebuia sa faceti mai exact? Exista posibilitatea sa aveti astfel de momente de uitare. Poate parea ciudat, insa este adevarat ca femeile gravide care au fete tind sa fie mai uituce decat mamele insarcinate cu baieti.
  9. Contractii Braxton Hicks. Sunt contractii de pregatire le care le simt de obicei femeile care au mai avut si alte sarcini inainte. Veti recunoaste o astfel de contractie daca in momentul in care va schimbati pozitia contractia dispare.

Sfaturi in saptamana 33 de sarcina

  • Consumati ulei de peste cu acizi grasi Omega3. Studiile arata ca bebelusii nascuti din mame care au inclus in dieta lor o cantitate semnificativa de acizi grasi omega-3 (care se gasesc mai ales in uleiul de peste) prezinta anumite avantaje in legatura cu dezvoltarea timpurie. Omega3 ajuta la prevenirea nasterii premature si va protejeaza impotriva depresiei postpartum. Atentie, este vital sa nu consumati peste care contine mercur. Informati-va bine asupra acestui fapt atunci cand achizitionati pestele.
  • 77% dintre femei aleg sa-si alapteze copiii dupa nastere. Daca si dumneavoastra vreti sa-i oferiti micutului aceasta satisfactie si acesti primi pasi in viata prin intermediul alaptarii, ar fi bine sa cititi despre alaptare, sa frecventati un curs sau sa vizionati un filmulet cu sfaturi si instructiuni.
  • Informati-va de pe acum daca spitalul unde veti naste va ofera posibilitatea sa pastrati bebelusul in camera dumneavoastra dupa nastere. Este esential sa incepeti sa creati o legatura cu bebelusul chiar in primele sale ore si zile de la nastere.
  • Practicati acasa tehnici de relaxare si respiratie chiar daca urmati si un curs prenatal. Exersarea este importanta pentru ca poate dura ceva timp pentru a instrui mintea sa se relaxeze corespunzator, mai ales cand aflati intr-un moment de durere.
  • Cand sunteti tensionata si speriata, durerea se poate inrautati, asa ca este important sa va relaxati si sa ramaneti calma.
  • Cand vreti sa va relaxati evitati sa stati pe spate pentru ca aceasta pozitie reduce circulatia sangelui in zona uterului, apare o stare de ameteala si tensiunea arteriala scade un pic. Cel mai indicat este sa stati culcata pe partea stanga. Astfel fluxul de sange din uter se va imbunatati.
  • Unele femei pot avea furnicaturi si amorteala in picioare. Puteti incerca sa faceti cateva exercitii fizice usoare dar discutati cu medicul dumneavoastra prima data.