Termen cautat

Surse naturale de triptofan

Triptofanul este un aminoacid esential ce nu poate fi produs la nivelul organismului uman dar care insa, joaca un rol extrem de important in producerea proteinelor. Totodata, triptofanul este vital pentru producerea unor neurotransmitatori asa cum sunt serotonina si melatonina. In acest sens, studiile de specialitate au relevat faptul ca nivelul scazut de serotonina poate duce la aparitia depresiilor si a insomniilor.

Introducerea in alimentatie a unei cantitati mari de alimente bogate in triptofan nu este singura conditie pentru a mentine nivelul optim al acestui aminoacid in organism. In aceasta privinta medicii specialisti avertizeaza ca alte substante din categoria aminoacizilor, asa cum sunt tirozina, metionina, histidina si leucina pot afecta nivelul de triptofan din organism. Pentru aceasta este recomandat sa consumati o cantitate cat mai mare de carbohidrati, paste si produse fainoase. Astfel, carbohidratii stimuleaza producerea de insulina, hormon ce are rolul de a scadea nivelul aminoacizilor ce afecteaza asimilarea triptofanului. Atentie insa, caci aceasta masura este viabila doar pe termen scurt. Medicii specialisti sustin ca dietele bogate in carbohidrati si sarace in proteine va pot afecta starea generala de sanatate.
Pentru a evita aceste manifestari expertii recomanda urmarea acestor sfaturi:
- administrarea unor suplimente nutritive cu triptofan;
- consumati alimente bogate in triptofan pe stomacul gol, acest lucru favorizand absorbita acestui aminoacid;
- consumati la o masa doar alimente cu un continut mare de triptofan, fara a le amesteca si cu alte surse de hrana.

Alimente bogate in triptofan

Cele mai bogate surse in triptofan sunt carnea de curcan, pui, vita, orez brun, nuci, peste, lapte oua, branza, fructe si legume. Consumul acestor alimente cu un continut mare in triptofan, alaturi de carbohidrati stimuleaza eliberarea serotoninei in organism.

Adaugă comentariu nou