Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

11 sfaturi pentru eficientizarea exercitiilor efectuate acasa


Autor: george

Pentru multi dintre noi posibilitatea efectuarii unui program bazat pe exercitii fizice in propria casa pare ideala datorita locului de munca solicitant si a traiului dezorganizat pe care il ducem. Insa de nenumarate ori, indiferent cat de hotarati ne aratam la inceput in ceea ce priveste finalizarea programului, multi dintre noi esueaza in acest demers. Astfel, un studiu realizat recent a scos la iveala cele mai frecvente motive pentru care efectuarea exercitiilor acasa isi gaseste de foarte putine ori finalizarea stabilita.

  • Incapacitatea de a stabili un program pentru efectuarea exercitiilor

Este foarte important ca dumneavoastra insiva sa va disciplinati si sa stabiliti o perioada a zilei in care sa va dedicati acestei activitati. In plus, pentru mai multa eficienta, transformati acest program intr-o regula a casei, astfel incat sa aveti certitudinea ca nu veti fi deranjat. Mai mult decat atat, daca este mai comod asa, puteti sa exersati dimineata la prima ora cand cel mai probabil ceilalti membrii ai familiei inca dorm.

  • Imbracamintea inadecvata

De cele mai multe ori, se intampla ca hainele sa fie un factor de disconfort major si asta cu atat mai mult cu cat activitatea desfasurata presupune un plus de miscare. Astfel, specialistii recomanda sa alegeti hainele de bumbac, lejere.

  • Nu aveti un loc bine stabilit pentru hainele pe care le purtati in timpul efectuarii exercitiilor

Studiile statistice au relevat faptul ca multe dintre persoanele care esueaza in demersul de a face exercitiile acasa este faptul ca niciodata nu pot gasi imbracamintea corespunzatoare. Pentru ca aceasta situatie sa fie evitata este indicat sa stabiliti un loc binecunoscut pentru a va tine aceste haine.

  • Incaltamintea neadecvata

Multi dintre cei care aleg drept forma de exercitiu jogging-ul, drumetiile sau chiar mersul usor, renunta la aceasta activitate datorita disconfortului cauzat de incaltamintea neadecvata sau prea veche. Prin urmare, inainte de a incepe acest program de exercitii, achizitionati o pereche de incaltaminte sport potrivita scopului dumneavoastra.

  • Echipamentele pentru exercitii nu sunt niciodata pregatite

Daca exercitiile alese de dumneavoastra presupun folosirea unor echipamente ca bicicleta stationara sau cea eliptica, precum si banda pentru alergat, este bine sa va stabiliti un loc unde acestea vor fi depozitate si mai mult decat atat sa va faceti un obicei din a nu le folosi drept suport pentru haine sau alte obiecte.

  • Nu aveti echipamentele necesare

Lipsa echipamentelor necesare este poate cea mai intalnita scuza pentru a amana efectuarea exercitiilor fizice. Adevarul este insa ca echipamentele nu sunt o achizitie absolut necesara pentru efectuarea acestor exercitii. Atsfel, specialistii recomanda sa va orientati spre aerobic sau chiar exercitii cardiovasculare.

  • Nu beneficiati de o camera pentru efectuarea exercitiilor

Acest impediment poate fi depasit cu succes prin rearanjarea mobilei intr-una din incaperile locuintei dumneavoastra. Mai mult decat atat, este recomandat sa aveti in vedere ca incaperea aleasa sa fie bine aerisita.

  • Lipsa motivatiei

De multe ori persoanele care aleg sa faca exercitiile fizice acasa isi pierd motivatia intr-un interval de timp relativ scurt si prin urmare, medicii specialisti recomanda ca in acest caz sa apelati la ajutorul rudelor sau al prietenilor apropiati pentru a va monitoriza progresul. Astfel, avand o evidenta clara a etapelor pe care le-ati parcurs deja, cu siguranta va va implusiona la treceti la urmatorul nivel.

  • Lipsa unei tinte clare

Pentru ca programul de exercitii pe care l-ati ales sa va ofere rezultatele asteptate este foarte important sa va stabiliti o tinta clara pe termen lung, si asta cu atat mai mult cu cat ideea de a face exercitii pentru a ramane sanatosi pentru cei mai multi dintre noi nu este altceva decat o notiune vaga. Incercati mai curand sa va stabiliti teluri mici pentru perioade scurte de timp (de ex. timp de o luna sa exersati de 3 ori pe saptamana).

  • Monotonia

Un alt motiv extrem de frecvent pentru care multi dintre noi abandonam extrem de repede ideea de a face exercitiile fizice in propria locuinta este monotonia. In acest sens este recomandat sa incercam mai multe forme de exercitii, dar si sa acordam o atentia sporita detaliilor, precum fundalul sonor, care poate fi alcatuit din melodii apartinand genului muzical preferat de dumneavoastra.

  • Nu stiti de unde sa incepeti

Este bine ca cel putin pentru inceput gama de exercitii pe care le incercati sa fie cat mai variata. Doar in acest fel veti putea sti cu precizie ce anume vi se potriveste cel mai bine.

Bibliografie

http://stanford.wellsphere.com/healthy-living-article/11-reasons-why-exercising-at-home-never-works-out-and-11-ways-how-you-can-fix-it/678416