Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

7 sfaturi pentru eficientizarea exercitiilor cardiovasculare


Autor: george

Exercitiile cardiovasculare reprezinta in prezent una dintre cele mai eficiente metode pentru a ne mentine in forma, acestea avand o actiune extrem de benefica asupra metabolismului glucozei, precum a ritmului cardiac, tensiunii arteriale sau a colesterolului.

Ceea ce trebuie sa aveti insa in vedere inaninte de inceperea unui program bazat pe exercitii cardiovasculare, este faptul ca acestea trebuie adaptate in functie de nevoile fiecarui organism. Deasemenea, pasii pe care trebuie sa ii urmati astfel incat exercitiile cardiovasculare sa devina placute si reconfortante sunt extrem de simpli.

  • Alegeti unul dintre exercitiile cardiovasculare care va place mai mult

Este foarte important ca in momentul in care decidem sa apelam la acest tip de exercitii sa le alegem pe cele care ne plac cel mai mult, deoarece in acest fel sansele de a persevera nu numai ca se imbunatatesc, ci avem totodata ocazia de a privi aceste exercitii ca pe o activitate recreationala. In plus, in ceea ce priveste gama acestui tip de exercitii, aceasta este destul de vasta incluzand mers usor sau jogging, banda pentru alergat, stepper-ul, bicicleta statica sau bibicleta eliptica, precum si casete video sau filmulete cu exercitii.

  • Alegeti genul de muzica ce va place sau o persoana draga pentru a efectua exercitiile

Este foarte important ca in momentul in care efectuati exercitiile cardiovasculare sa fiti atenti si la detaliile care ar putea sa faca aceasta perioada cat mai placuta. In acest fel, ascultand genul dumneavoastra de muzica preferat nu numai ca va facilita arderea caloriilor, dar va face ca timpul sa treaca fara sa va dati seama. In acelasi fel, prezenta unei persoane indragite de dumneavoastra (partener de viata, copil, frati, un prieten) va poate impulsiona sa lucrati cu mai multa pasiune. Un alt fapt dovedit statistic a demonstrat ca in momentul in care atentia este orientata spre un alt factor al mediului inconjurator, rezistenta la durere este mult mai ridicata (atentie insa, caci asta nu inseamna sa va accidentati).

  • Efectuati exercitiile pe stomacul gol sau imediat dupa exercitiile obisnuite

Cercetarile au demonstrat faptul ca nivelul de glicogen din organism este mult mai scazut in aceste perioade si prin urmare va fi mult mai usor sa ardeti grasimile nedorite. Daca insa acest lucru nu este posibil, incercati sa efectuati exercitiile cardiovasculare la un interval de 2-1/2 ore dupa ce ati servit masa.

  • Timpul alocat exercitiilor cardiovasculare trebuie sa fie de 20-45 de minute pe zi

Timpul optim in ceea ce priveste durata zilnica a exercitiilor cardiovasculare trebuie sa se inscrie intr-un interval de 20-45 de minute. Astfel, pentru cei mai multi dintre noi, 3 sesiuni de cate 20-30 de minute sunt de ajuns pentru a resimti efectele benefice ale exercitiilor cardiovasculare. Mai mult decat atat, dupa o perioada de 45 de minute, in organism incepe sa fie eliberat un nivel mai mare decat cel obisnuit al hormonului catabolic, cortizol, ceea ce va duce la pierderea masei musculare, precum si la protejarea straturilor de grasime.

  • Efectuati exercitiile cardiovasculare la un ritm confortabil si totusi alert

In cazul persoanelor incepatoare, ritmul efectuarii exercitiilor este bine sa fie pastrat la un nivel la care sa ii permita acesteia continuarea exercitiilor pentru o perioada de 20-30 de minute. In acest fel, pe masura ce organismul se adapteaza ritmului impus, puteti incepe sa efectuati miscarile intr-un mod mai alert, precum si sa sporiti gradul de dificultate al exercitiilor. In cele din urma veti atinge un ritm cardiac asociat ratei optime de ardere a grasimilor:220.

  • Administrarea suplimentelor pentru arderea grasimilor pe baza de cafeina trebuie facuta cu 30 de minute inainte de inceperea exercitiilor

Este foarte important ca intervalul de timp intre administrarea suplimentelor pentru arderea grasimilor pe baza de cafeina si efectuarea exercitiilor sa fie de minim 30 de minute. Studiile de specialitate au dovedit faptul ca suplimentele pe baza de cafeina cresc rata de ardere a grasimilor, ritmul cardiac, precum si toleranta la durere.

  • Nu va limitati la un singur tip de exercitiu sau la aceeasi perioada de timp

Limitandu-va la un singur tip de exercitiu, sau la aceeasi perioada de timp, organismul dumneavoastra va sfarsi prin a se adapta acestui tip de activitate fizica si in consecinta nu va mai raspunde corespunzator. In acest fel, odata depasit stadiul de acomodare, incercati sa va alegeti cel putin 3 tipuri de exercitii si sa jonglati cu ele zilnic.

Bibliografie

http://bodybuilding.about.com/od/cardioexercisebasics/tp/cardiotips.htm
http://www.i-medic.ro/boli/angina-pectorala-
http://www.i-medic.ro/boli/ateroscleroza
http://www.i-medic.ro/boli/hipertensiunea-arteriala
http://www.i-medic.ro/boli/infarctul-miocardic-acut