Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii de intarire a muschilor pelvieni


Autor: george

Rolul muschilor pelvieni este de a sustine vezica, uterul si intestinul si, prin urmare, orice implica solicitarea acestora, precum constipatie, ridicare obiectelor grele sau chiar nasterea poate constitui factori care sa slabeasca rezistenta si felxibilitatea acestora. Acest fapt duce adesea la dezvoltarea unei conditii medicale numita incontinenta urinara. Astfel, pentru prevenirea acestei manifestari, medicii specialisti avertizeaza in privinta faptului ca efectuarea regulata a unei serii de exercitii care sa asigure tonifierea si flexibilitatea acestei grupe de muschi este esentiala si nu trebuie ignorata. Mai mult decat atat, trebuie sa stiti ca pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru realizarea acestui demers sunt extrem de simpli, implicand repetarea exercitiilor cate 5 minute de 3 ori pe zi. Aveti insa grija sa nu exersati simultan si alte grupe de muschi ceea ce ar pune multa presiune asupra vezicii urinare.

In ceea ce priveste realizarea exercitiului este necesar sa stati intinsi pe spate, pe covorul medical si, din aceasta pozitie sa incordati timp de 3 secunde cat puteti de tare muschii pelvieni. Relaxati si repetati de 10-15 ori.

Studiile statistice au relevat faptul ca cei mai multi dintre pacientii care au recurs la acest tip de exercitii au inceput sa resimta rezultatele dupa un interval de 3 pana la 6 saptamani. In plus, intarirea muschilor pelvieni nu numai ca are capacitatea de a scadea considerabil riscul dezvoltarii incontinentei urinare, dar in acelasi timp au o actiune extrem de benefica asupra imbunatatirii vietii dumneavoastra sexuale. In acest sens multe dintre pacientele care au efectuat cu regularitate exercitiile pentru aceasta grupa de muschi, au relatat faptul ca dupa o vreme au putut atinge orgasmul doar prin stimulare vaginala, ajungand chiar in punctul in care s-a produs fenomenul de ejaculare feminina.

Bibliografie

http://stanford.wellsphere.com/general-medicine-article/a-guide-to-pelvic-floor-exercises/447421