Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii de streching si intarire pentru scolioza


Autor: george

Asa cum este ea definita in termeni medicali, scolioza reprezinta o afectiune a colonei vertebrale, manifestata prin devierea intr-o parte a acesteia. In ceea ce priveste cauzele care duc la dezvoltarea acestei afectiuni, ele sunt variate, pornind de la statul excesiv in picioare si pana la pozitia incorecta pe scaun sau in timpul somnului. Astfel, pentru prevenirea sau corectarea sciaticii, specialistii sustin ca este foarte important ca muschii spatelui, precum si cei ai coapselor si ai genunchilor sa aiba un grad ridicat de stabilitate si flexibilitate, astfel incat sa poata rezista tensiunii de peste zi. In acest sens cele mai populare exercitii raman cele de intarire a musculaturii, precum si exercitiile de streching, efectuarea lor fiind simpla si confortabila.

  1. In pozitie verticala ridicati mana stanga deasupra capului in vreme ce mana dreapta o indreptati in jos, spre sol. Mentineti aceasta pozitie timp de 5 secunde, relaxati si repetati de 5 ori pentru fiecare mana. Executati acest exercitiu de 3 ori pe zi.
  2. In pozitie verticala departati picioarele, tineti mainile pe langa corp. Din aceasta pozitie aplecati-va in lateral spre partea stanga, reveniti in pozitia initiala si aplecati-va spre dreapta (atentie insa ca mainile sa ramana pe langa corp). Repetati de 10 ori.
  3. Stand asezat pe spate pe covorul medical cu genunchii ridicati intr-un unghi de 45 de grade, indoiti mainile astfel incat unghiul creat de acestea sa fie de 90 de grade. Din aceasta pozitie rotiti umerii in asa fel incat palmele sa fie indreptate spre tavan (fara a schimba unghiul). Din aceasta pozitie ridicati trunchiul usor. Mentineti pozitia timp de 5 secunde, relaxati si repetati de 10 ori.
  4. Stand intins pe covorul medical pe burta, ridicati usor genunchii pana in dreptul feselor si mentineti aceasta pozitie timp de 5 secunde. Repetati de 10 ori.

Ceea ce trebuie sa contientizam cu totii, este faptul ca efectuarea regulata si constanta a exercitiilor fizice nu numai ca ne ajuta sa ne tonifiem musculatura spatelui si a organismului in general, avand totodata un rol esential in imbunatatirea metabolismului, al ritmului cardiac, dar si al nivelului staminei (capacitatea energetica) din organism.

Bibliografie

http://www.sportsinjuryclinic.net/cybertherapist/back/lowback/scoliosis/strengthening.php