Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii izometrice si izotonice pentru gat


Autor: george

Cu totii ne-am confruntat macar o data in viata cu problema durerilor de gat si, cu siguranta am putut constata faptul ca de cele mai multe ori metodele de ameliorare pe care le-am incercat au dat gres. Acest lucru se datoreaza cu precadere faptului ca aceasta este una dintre cele mai sensibile zone ale trupului uman, structura sa cuprinzand articulatii si ligamente extrem de rafinate si fragile. Tocmai de aceea, medicii specialisti recomanda o atentie sporita in momentul inceperii unui program de exercitii pentru intarirea si tonifierea muschilor de la nivelul gatului.

Ceea ce mai trebuie sa stiti este faptul ca aceste exercitii zilnice sunt extrem de simple si pot fi efectuate chiar si la dumneavoastra acasa, iar in ceea ce priveste timpul, acestea nu necesita mai mult de 15 minute de 2 ori pe zi.

Exercitii izometrice

  1. Pozitionati mainile pe frunte si impingeti capul in fata in vreme ce cu mainile opuneti rezistenta. Continuati timp de 10 secunde, relaxati si repetati de 3 ori.
  2. Pozitionati mainile intr-o zona un pic mai sus de ceafa si incercati sa impingeti capul in spatea, in vreme ce cu mainile opuneti rezistenta. Continuati timp de 10 secunde, relaxati si repetati de 3 ori.
  3. Pozitionati mana dreapta pe tampla dreapta si incercati sa aplecati capul in partea dreapta in vreme ce cu mainile opuneti rezistenta. Repetati pentru fiecare parte.
  4. Pozitionati mana drepta undeva mai sus de ceafa si mana stanga pe frunte. Din aceasta pozitie incercati sa intoarceti capul spre dreapta, in vreme ce opuneti rezistenta cu mana dreapta. Continuati timp de 10 secunde, relaxati si repetati de 3 ori pentru fiecare parte.

Exercitii izotonice

  1. Intoarceti usor capul spre partea dreapta, asteptati 3 secunde, apoi reveniti in pozitia initiala si intoarceti capul in partea stanga. Repetati de cel putin 5 ori apoi relaxati.
  2. Aplecati capul in fata pana in momentul in care atingeti pieptul cu barbia. Relaxati-va apoi ridicati usor capul si aplecati-l pe spate. Relaxati si repetati de cel putin 5 ori.
  3. Aplecati capul intr-o parte pana in momentul in care atingeti umarul cu urechea. Relaxati si repetati de cel putin 5 ori pentru fiecare parte.
  4. Rotiti usor capul in sensul acelor de ceasornic descriind cercuri largi. Relaxati si executati aceeasi miscare pornind din directia opusa. Repetati de cel putin 3 ori.
Bibliografie

http://www.painexercises.net/neck-pain-exercise