Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii pentru scolioza


Autor: george

Cu siguranta fiecare dintre noi s-a confruntat macar o data in viata cu problema durerilor de spate, fiind pus in acel moment in imposibilitatea de a mai putea sta pe scaun sau dimpotriva in picioare. Durerile de spate sunt in prezent una dintre conditiile medicale cu gradul de incidenta extrem de ridicat. Tocmai de aceea specialistii sustin ca efectuarea unor exercitii fizice pentru intarirea gradului de rezistenta si flexibilitate al muschilor spatelui si a umerilor, precum si a coloanei este esentiala pentru evitarea problemelor de acest tip.

In ceea ce priveste tratarea sau prevenirea scoliozei (afectiune manifestata prin inclinarea coloanei vertebrale intr-o parte), medicii specialisti recomanda cateva tipuri de exercitii pentru zona abdominala care au menirea de a intari muschii spatelui precum si de a ne ajuta sa imbunatatim pozitia coloanei. Cu toate acestea, inainte de a incepe efectuarea acestor exercitii, este recomandat sa va adresati medicului specialist pentru ca acesta sa va indice cu precizie care sunt grupele de muschi asupra carora sa insistati, precum si care sunt contraindicatiile.

  1. Stand cu fata spre sol, pozitionati-va soldurile pe mingea medicinala. Din aceasta pozitie asezati un picior pe sol si intindeti mana stanga si, tinand palma dreapta deasemenea pe sol, ridicati si piciorul drept. Pastrati aceasta pozitie timp de 3 secunde. Continuati cu 3 seturi de cate 10 exercitii, facand pauze de cate un minut intre ele.
  2. Stand cu fata spre sol pozitionati-va soldurile pe mingea medicinala si genunchii pe covorul medical. Din aceasta pozitie veti simti implusul de a va apleca peste minge pentru a ajunge intr-o pozitie confortabila. In momentul in care veti simti ca spatele ajunge intr-o pozitie paralela cu mingea, desprindeti mainile de pe covor si ridicati-le pana cand si acestea ajung in aceeasi pozitie fata de mingea medicinala. Pastrati aceasta pozitie timp de 5 secunde, relaxati si repetati de 10 ori.
  3. Stand asezat pe mingea medicinala cu picioarele pe covorul medical, inaltati-va cu ajutorul mainilor pana in momentul in care pozitia spatelui este dreapta. Din aceasta pozitie lasati-va greutatea trupului pe mana dreapta si folositi mana stanga pentru a o aduce in spate in vreme ce cotul este lipit de cap. Ridicati mana dreapta pana in momentul in care aceasta atinge partea interioara a mainii stangi. Reveniti in pozitia initiala si continuati cu 3 seturi de cate 10 exercitii pentru fiecare parte.
  4. Stand asezat pe mingea medicinala cu fata spre sol, aplecati-va pana cand spatele dumneavoastra ajunge intr-o pozitie asemanatoare unei masute. Din aceasta pozitie, incolaciti-va mainile in partea mediana a coapselor, apoi luati niste gantere usoare pentru maini, dupa care incercati sa indreptati bratele pana cand acestea sunt paralele cu solul. Relaxati si continuati cu 3 seturi de cate 10 exercitii.
  5. In pozitie verticala si tinand in mana gantere usoare pentru maini ridicati bratele pana cand acestea sunt paralele cu solul. Este foarte important ca spatele sa ramana drept. Relaxati si continuati cu 3 seturi de cate 10 exercitii.
  6. Din pozitie verticala aplecati-va tinand in mana gantere usoare pentru maini pana cand palmele ajung la nivelul labii piciorului. Din aceasta pozitie ridicati mainile pe langa corp cat de mult puteti. Relaxati si continuati cu 3 seturi de cate 10 exercitii.
  7. Sprijinindu-va pe mingea medicinala cu mana stanga, apucati cu mana dreapta o gantera cu o greuate medie (sau cele 2 gantere mai mici pentru maini) si, cu spatele intins rotiti mana in sus astfel incat cotul sa puncteze inspre tavan. Relaxati si continuati cu 3 seturi de cate 10 exercitii.
Bibliografie

http://www.iscoliosis.com/articles-exercise.html