Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii pentru slabit executate acasa


Autor: george

Cu siguranta fiecare dintre noi isi doreste un trup frumos, bine conturat si lipsit de aripioare de grasime sau o burtica proeminenta. Cu toate acestea, datorita unui trai dezorganizat si a unui loc de munca solicitant, multi dintre noi descopera ca este destul de dificil sa pastreze un echilibru in ceea ce priveste alimentatia sau programul de odihna, ca sa nu mai mentionam abomanentul lunar la sala. Specialistii in acest domeniu sustin insa ca dobandirea sau pastrarea unei siluete frumoase si implicit a unui organism sanatos nu necesita neaparat eforturi considerabile, ci dimpotriva, doar un plus de disciplina si organizare. In acest sens, trebuie sa stiti ca exista o gama variata de exercitii fizice care pot fi efectuate chiar la dumneavoastra acasa, precum exercitii simple de yoga, exercitiile cardiovasculare, cele pentru arderea grasimilor, precum si exercitii pentru abdomen sau exercitiile aerobice.

Exercitii fizice pentru arderea grasimilor ce pot fi efectuate la dumneavoastra acasa

In ceea ce priveste acest tip de exercitii, acestea nu numai ca au capacitatea de a va ajuta sa ardeti grasimile depozitate in unele zone ale corpului, ci in plus sunt special concepute pentru a intari acele zone ale corpului expuse unei tensiuni sporite in viata de zi cu zi, precum coloana vertebrala, genunchii si soldurile, dar si umerii sau gatul. Mai mult decat atat, aceste exercitii fizice ajuta totodata la imbunatatirea metabolismului, a ritmului cardiac, dar si la cresterea nivelului staminei (capacitate energetica) in organism, impiedicand astfel dezvoltarea prematura a unor conditii medicale severe.

Pentru executarea in siguranta a exercitiilor fizice acasa, evitand in acest fel riscul aparitiei unor intinderi, ruperi musculare sau chiar leziuni severe pasii pe care trebuie sa ii urmati sunt extrem de simpli:

  • consultati medicul specialist inainte de a alege un anumit tip de exercitii, astfel incat, acesta sa va poata indica zonele corpului unde trebuie sa insistati;
  • daca ati fost inactivi din punct de vedere fizic pentru perioade indelungate de timp, este recomandat ca durata exercitiilor sa fie mai mica, iar gradul de dificultate al acestora redus. Astfel, pe masura ce nivelul de flexibilitate si rezistenta al sistemului muscular atinge parametrii optimi puteti sa adaugati si exercitii cu un nivel de complexitate mai mare. In ceea ce priveste timpul alocat activitatii fizice de acest gen, durata acesteia nu trebuie sa depaseasca un interval de 30 de minute;
  • exercitiile trebuie efectuate pe o suprafata plana, perfect neteda, curata si bine aerisita. Pentru mai multa siguranta puteti sa recurgeti la un covor medical sau pentru exercitii de fitness;
  • mentineti o dieta echilibrata si bogata in vitamine. Pentru aceasta nu este nevoie sa recurgeti la retete pentru slabit, fiind de ajuns sa schimbati zilnic ceva din alimentatia obisnuita (de ex. inlocuiti gogosile cu fructe proaspete si nu sariti niciodata peste micul dejun);
  • in timpul exercitiilor incercati sa mentineti un control cat mai bun asupra respiratiei dumneavoastra;
  • cel putin pentru inceput nu va suprasolicitati incercand sa realizati exercitiile intr-un ritm alert. Amintiti-va ca totul se construieste treptat.

Exercitii pentru partea superioara a corpului

  1. Sprijiniti-va spatele de un scaun si pozitionati mainile pe spatar. Faceti un pas in fata si indoiti genunchii, iar din aceasta pozitie aplecati-va usor (tinand spatele drept). Veti resimti o usoara senzatie de intindere in partea superioara a corpului. Relaxati si repetati de 10 ori. Pe masura ce va obisnuiti cu acest tip de exercitiu puteti departa picioarele pentru a spori gradul de dificultate.
  2. Stand cu fata la sol, pe covorul medical spijiniti-va greutatea corpului pe maini si picioare. Mainile trebuie sa fie departate in asa fel incat palmele sa fie in rand cu umerii dumneavoastra, iar genunchii nu trebuie sa atinga solul (picioarele vor fi apropiate). Deasemenea unghiul realizat de corp fata de pamant trebuie sa fie egal. Coborati usor trupul pana cand nasul ajunge la nivelul solului si ridicati-va incet. Daca intampinati greutati in ceea ce priveste executarea acestor flotari, puteti pentru inceput sa va folositi genunchii pentru a va sustine greutatea corpului. In acest caz insa picioarele va trebuie sa fie incrucisate. Repetati pentru inceput exercitiul de 8 ori.
  3. Stati pe un scaun cu spatele drept. Expirati si incordati muchii abdominali timp de 2-3 secunde. Relaxati si repetati de 8 ori.
  4. Departati mainile astfel incat palmele sa fie in linie dreapta cu umerii si sprijiniti-va de un perete. Din aceasta pozitie aplecati-va in fata pana in mometul in care atingeti peretele cu nasul. Reveniti in pozitia initiala si repetati de 8 ori.

Exercitii pentru zona inferioara a spatelui

  1. In pozitie verticala departati usor picioarele, in vreme ce mainile vor fi departate si indreptate in fata. Din aceasta pozitie indoiti usor genunchii pentru a va cobori usor trupul. Reveniti la pozitia initiala si repetati de 10 ori.
  2. In pozitie verticala departati usor picioarele tinand spatele drept. Faceti un pas in laterala cu unul dintre picioare (atentie insa ca pozitia trupului sa ramana dreapta si laba piciorului orientata tot in fata). Din aceasta pozitie indoiti usor genunchiul piciorului deplasat din pozitia originala. Reveniti in pozitia de inceput si repetati de 10 ori pentru fiecare picior.
  3. Stand pe un scaun tinand picioarele apropiate pozitionati o perna intre genunchi si coapse. Din aceasta pozitie incordati cat de mult puteti muschii picioarelor pentru 3-4 secunde. Relaxati si repetati de 5 ori. Pe masura ce va obisnuiti cu acesta exercitiu puteti sa il inlocuiti cu o minge umflata partial.
  4. In pozitie verticala cu spatele drept ridicati usor unul dintre picioare. Reveniti in pozitia initiala si repetati exercitiul facand cate 10 pasi pentru fiecare picior. Pe masura ce va acomodati cu acest exercitiu puteti mari numarul de pasi.
Bibliografie

http://www.buzzle.com/articles/home-exercise-programs-for-weight-loss.html