Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii pentru tratarea sindromului dureros patelorfemural


Autor: george

Sindromul dureros patelofemural, sau "genunchiul alergatorului", este o conditie medicala frecventa manifestata prin senzatie de durere la nivelul muschilor de sub si din jurul rotulei, inrautatindu-se adesea in momentul in care depuneti efort fizic. Cauzele exacte ce duc la dezvoltarea acestei conditii medicale nu au putut fi stabilite pana in prezent, insa unii specialisti sustin ca sindromul dureros patelofemural poate fi datorat pozitionarii si miscarii rotulei (patela).

Modul de tratare al sindromului dureros patelofemural

Exista cativa pasi eficienti si simpli pe care trebui sa ii urmati in momentul in care va confruntati cu aceasta conditie medicala, precum:

  1. intrerupeti orice activitate fizica solicitanta sau care solicita prea mult zona genunchiului, precum alergat, sau sporturi ca volei sau baschet. Astfel, daca veti dori sa nu intrerupeti de tot activitatea fizica, incercati sa va orientati spre inot, sau sa lucrati la bicicleta eliptica (aparat ce va poate sustine greutatea corporala);
  2. in stadiul de recuperare efectuati exercitii speciale pentru intarirea muschilor genunchilor, de 2 ori pe zi, timp de cateva minute;
  3. stabiliti o intalnire cu medicul specialist pentru ca acesta sa va poata recomanda un tip de incaltaminte adecvat, astfel incat sa va asigure confortul necesar piciorului atunci cand mergeti sau alergati. In plus, acesta va poate recomanda un suport in arc pentru bolta plantara;
  4. alicati comprese cu gheata timp de 10-20 de minute imediat dupa desfasurarea activitatii fizice. Aceste comprese nu numai ca au rolul de a va ameliora durerea, dar grabesc totodata si procesul de vindecare.

Exercitii pentru tratarea sindromului dureros patelofemural

Sindromul dureros patelofemural este o conditie medicala destul de greu de tratat si prin urmare, medicii specialisti sustin ca este nevoie de multa rabdare si disciplina pentru ca perioada de recuperare sa aiba rezultatele asteptate.

Ceea ca mai trebuie sa stiti este faptul ca, exercitiile efectuate in perioada de recuperare trebuie efectuate pentru ambii genunchi, chiar daca afectiunea se manifesta doar la unul dintre ei.

  1. Stand asezat pe spate pe covorasul medical sprijiniti-va pe coate pentru a va inalta trunchiul, indoiti piciorul stang si incercati sa intindeti piciorul drept timp de 10-20 de secunde. Relaxati si repetati de 5-10 ori pentru fiecare picior.
  2. Stand asezat pe spate pe covorasul medical sprijiniti-va pe coate pentru a va inalta trunchiul si indoiti piciorul stang, iar piciorul drept (tinandu-l intins) ridicati-l cativa centimetri. Pastrati aceasta pozitie timp de 5-10 secunde apoi relaxati si repetati de 5-10 ori pentru fiecare picior.
  3. Stand asezat pe covorasul medical sprijiniti-va in palme pentru a va inalta trunchiul, tineti piciorul stang intins si pozitionati-va piciorul drept peste piciorul stang, tinand genunchiul drept indoit. Din aceasta pozitie rotiti-va trunchiul spre dreapta folosind mana stanga pentru a impinge usor piciorul drept in partea stanga pana resimtiti o senzatie de intindere la nivelul fesei drepte si a partii exterioare a pulpei drepte.
  4. In pozitie verticala aduceti piciorul drept in fata piciorului stang si tinand palmele unite aplecati-va trunchiul spre partea drepta cat puteti de mult. In acest fel, ar trebui sa simtiti o intindere usoara in partea exterioara a coapsei drepte. Mentineti aceasta pozitie timp de 10-20 de secunde si repetati de 5-10 ori.
  5. In pozitie verticala apucati piciorul stang cu ambele maini si ridicati-l cativa centrimetri tinand genunchiul indoit. Din aceasta pozitie, indreptati piciorul cat puteti de mult. Mentineti pozitia timp de 5-10 secunde si repetati de 5-10 ori.
  6. Stand pe o banca sau pe o canapea medicinala, plasati o minge medicinala intre genunchi si incordati muschii atat de tare cat puteti, mentinand pozitia timp de 5-10 secunde. Relaxati si repetati de 5-10 ori (daca nu aveti minge medicinala puteti sa folositi pumnii pentru a-i plasa intre genunchi).
  7. In pozitie veriticala pozitionati mainile pe solduri si ridicati piciorul drept intr-un unghi de 30 de grade, mentinand aceasta pozitie timp de cateva secunde. Relaxati si repetati de 10 ori.
  8. Stand in sezut indoiti piciorul drept pe langa coapsa stanga si plasati piciorul stang peste piciorul drept, avand genunchiul stang indoit. Din aceasta pozitie, tinand trunchiul drept trageti usor genunchiul stang catre dumneavoastra. Pastrati aceasta pozitie timp de 20 de secunde, relaxati si repetati de 6 ori.
  9. Stand cu fata la un perete la o distanta de aproximativ jumatate de metru, sprijiniti-va cu mainile de el si indoiti genunchiul stang in fata, pana in momentul in care simtiti o senzatie de intindere la nivelul coapsei drepte. Pastrati aceasta pozitie timp de 10-20 de secunde si repetati de 6-10 ori.
Bibliografie

http://familydoctor.org/online/famdocen/home/healthy/physical/injuries/479.html
-http://www.i-medic.ro/boli/leziunile-de-menisc-ale-genunchiului
-http://www.i-medic.ro/boli/osteoartrita
-http://www.i-medic.ro/boli/apofizita-tibiala-anterioara-de-crestere-sau-boala-osgood-schlatter
-http://www.i-medic.ro/boli/chist-baker-chist-popliteu-sau-chist-sinovial-polipteu
-http://www.i-medic.ro/boli/sindrom-dureros-patelofemural-sau-%E2%80%9Cgenunchiul-alergatorului%E2%80%9D