Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiile cardiovasculare si beneficiile asupra organismului


Autor: george

Cunoastem cu totii beneficiile pe care un trai activ si echilibrat din punct de vedere fizic il poate avea asupra organismului uman si asta cu atat mai mult cu cat in acest fel, atat metabolismul cat si ritmul cardiac sunt imbunatatite considerabil. Astfel, exercitiile cardiovasculare sunt considerate de specialisti unul dintre cele mai eficiente modalitati de a scapa de kilogramele in plus, precum si de a tonifia organismul sau de a creste nivelul staminei (capacitate energetica) in organism.

  • Exercitiile aerobice

Dansul aerobic, una dintre cele mai populare forme ale exercitiilor de acest gen, combina pasii traditionali ai dansului sportiv cu miscari specifice aerobicului. Aceste exercitii au capacitatea de a creste nivelul staminei (capacitate energetica) din organism, insa alegerea acestora ar trebui facuta in functie de nevoile fiecarei persoane.

  • Inotul

Inotul este probabil singurul exercitiu fizic ce permite tonifierea tuturor grupelor de muschi ale organismului. Astfel, asemeni dansului aerobic, aceasta activitate poate fi efectuata conform unui plan si, insistand pe anumite tipuri de inot in functie de cerintele fiecarui organism.

  • Schiatul

Aceasta activitate este in mod evident limitata la un anumit sezon, insa specialistii recomanda sa profitati din plin de sezonul rece pentru a invata pe de o parte, noi tehnici de schi si, pe de alta parte pentru a va tonifia organismul.

  • Mersul usor si jogging-ul

Mersul usor si jogging-ul reprezinta cu siguranta una dintre cele mai simple, dar si cele mai comode metode pentru a va mentine in forma. In acest sens, specialistii recomanda efectuarea acestui tip de exercitiu cel putin 30 de minute pe zi. Mai mult decat atat, in sezonul rece, sau ori de cate ori vremea nu va permite puteti folosi banda pentru alergat.

  • Mersul pe bicicleta

Mersul pe bicicleta nu numai ca reprezinta un mod extrem de eficient pentru a va mentine in forma, ci va ofera totodata posibilitatea de a va consolida rezistenta organismului dumneavoastra. In plus, asemeni mersului usor sau jogging-ului, aceasta activitate poate fi efectuata chiar la dumneavoastra acasa folosind bicicleta statica sau bicicleta eliptica.

Indiferent de tipul de exercitiu pentru care veti opta, este foarte importat ca inaintea inceperii activitatii fizice propriu-zise sa faceti cateva exercitii de incalzire care au rolul de a creste viteza fluxului sanguin. In acest fel eliminati riscul aparitiei unor intinderi musculare sau chiar a leziunilor.

Bibliografie

http://www.buzzle.com/articles/cardio-exercises-and-workouts.html
http://www.i-medic.ro/boli/angina-pectorala
http://www.i-medic.ro/boli/ateroscleroza
http://www.i-medic.ro/boli/hipertensiunea-arteriala
http://www.i-medic.ro/boli/infarctul-miocardic-acut