Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii yoga pentru solduri


Autor: george

Soldurile si corpul femeiesc

De cele mai multe ori soldurile sunt considerate cea mai atragatoare parte a corpului femeiesc, fiind adesea privite ca centrul sexualitatii la femei. In cultura yoghina chakra sacra a sexualitatii este regasita la nivelul soldurilor. Cu toate acestea, soldurile nu trebuie privite doar prin prisma potentialului sexual pe care il ascund. Astfel, sanatatea acestei zone asigura functionarea normala a zonei lombare si coloanei vertebrale. In plus, flexibilitatea soldurilor scade perioada de recuperare in cazul afectiunilor lombare si a rigiditatii tendoanelor. De asemenea, soldurile sanatoase ofera mai multa libertate de miscare in timpul executarii anumitor posturi yoga.

Kinesiologia soldurilor este extrem de importanta, ele fiind implicate in realizarea unui numar extrem de mare de posturi yoga, in picioare, in sezut, rasuciri, aplecari pe spate, aplecari in fata sau pozitii inversate. Pentru a creste gradul de flexibilitate al soldurilor este necesar sa descoperiti mai intai punctele de tensiune de la acest nivel.

Rigiditatea coapselor poate fi cauzata de mai multi factori:

  1. Petrecerea unei perioade indelungate de timp pe scaun, la birou sau in fata calculatorului, creste rigiditatea flexorilor coapselor si a muschiului iliopsoas.
  2. Parcurgerea distantelor mari in alergare.
  3. Tensiunea sexuala si emotioanala pot duce la randul lor la acumularea tensiunii la nivelul soldurilor. In cultura yoghina acest lucru este explicat de localizarea chakrei sacre in aceasta zona. De cele mai multe ori in situatii de acest gen rezolvarea problemelor duce la eliberarea tensiunii acumulate.

Posturi benefice pentru mentinerea sanatatii soldurilor

Postura Baddha Konasana

Cheia acestei posturi este mentinerea oaselor bazinului si a soldurilor pe sol pe intreaga durata a exercitiului. In cadrul acestei posturi trebuie sa indreptati coloana si sa aduceti sternul in fata, insa in momentul in care soldurile au tendinta de a se ridica de pe sol, inseamna ca ati mers prea departe. Ca in oricare alta postura din practicile yoga, extinderea coloanei trebuie sa fie completa, fara a depasi insa limita confortului.

Postura Porumbelului

Postura Porumbelului este eficienta pentru ameliorarea fiecarui punct de tensiune de la nivelul soldurilor. In cazul in care va confruntati cu leziuni sau durere la nivelul genunchilor aduceti glezna cat mai aproape de sol. De asemenea, mentineti piciorul indoit flexat pe intreaga durata a exercitiului pentru a scadea cat mai mult presiunea de la nivelul tendonului genunchiului.
Exista foarte multe variatii ale acestei posturi, fiecare avand capacitatea de a elibera anumite puncte de tensiune ale soldurilor.

Postura Supta Padangusthasana

Scopul acestei posturi este acela de a relaxa soldurile, fiind in acelasi timp un exercitiu de stretching extrem de eficient pentru tendoane. Atentie insa pentru ca piciorul intins sa ramana in permanenta pe sol, pe toata durata de efectuare a exercitiului. In plus, daca pe masura ce ridicati si extindeti celalalt picior soldul dumneavoastra are tendinta de a se ridica de pe sol inseamna ca ati mers prea departe.

Exercitiul culcat pe spate cu glezna peste genunchi

Stati pe spate, pe covorul medical cu genunchii indoiti. Ridicati piciorul stang si asezati glezna peste piciorul drept. Din aceasta pozitie intindeti mainile si incercati sa asezati palmele pe tibia piciorului drept, aducand piciorul cat mai aproape de trunchi.

Aplecare in fata pe sezut

Stati pe covorul medical pe sezut si asezati glezna piciorului stang peste genunchiul drept. Din aceasta pozitie aplecati trunchiul cat mai mult in fata. In timpul acestei miscari coloana vertebrala trebuie sa ramana dreapta. Cu fiecare expiratie aplecati-va mai mult in fata. Pentru o aplecare mai profunda intindeti mainile in fata.

Postura Copilului Fericit

Aceasta postura este ideala pentru a incheia acest set de exercitii pentru solduri. Astfel, este necesar sa stati culcati pe spate, pe covorul medical. Indoiti genunchii si ridicati-i cat mai mult spre piept. Intindeti mainile si apucati talpile picioarelor, avand insa grija ca pozitia coloanei vertebrale sa ramana dreapta.

Imagine: 
Exercitii yoga pentru solduri

Comentarii

buna ziua

sunt medic, si ma bucur foarte mult ca postati aceste informatii. si eu le recomand pacientilor mei, si s-au dovedit a fi foarte eficiente. insa va rog sa specificati ca orice exercitiu fizic trebuie precedat de exercitii de incalzire, pentru a preveni accidente de genul intinderilor musculare. de asemenea, m-as bucura sa si postati aceste exercitii de incalzire pe site, precum si imagini cu asanele descrise. va spun din experienta mea, ca indiferent cat de clara este explicatia dumneavoastra, cei mai multi inteleg macar un detaliu gresit.

va felicit si mult succes mai departe