Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Ardha Matsyendrasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita ardha inseamna "jumatate". Matsyendra a fost un om intelept in cultura yoghina, cunoscut si sub denumirea de Regele Pestilor. Legenda spune ca Shiva si consortul sau, Parvati, au mers pe o insula, unde un peste a ascultat cu atentie si si-a insusit tehnicile yoga. Cand Shiva a descoperit acest lucru a binecuvantat pestele presarand apa peste el. In acel moment pestele s-a transformat in Regele Pestilor sau Matsyendra despre care se spune ca a propovaduit intelepciunea yoghina.

Exercitiul Ardha Matsyendrasana impune rasucirea coloanei vertebrale, facand-o in acest fel mai flexibila. Ardha Matsyendrasana este cunoscuta si ca o semi-rasucire a coloanei, fiind efectuata din sezut.

Postura Ardha Matsyendrasana pas cu pas

Stati pe covorul pentru exercitii in Postura Dandasana tinand picioarele extinse in fata dumneavoastra. Indoiti piciorul stang si asezati laba piciorului sub corp. Muschia exterioara a piciorului trebuie sa fie pe covorul pentru exercitii in vreme ce muchia interioara trebuie sa fie pozitionata sub dumneavoastra. Asezati osul stang al bazinului pe zona interioara a calcaiului stang si osul drept al baziunului pe zona exterioara a buricului degetului mare de la piciorul stang. Daca nu puteti sa realizati inca aceasta pozitie puteti folosi o patura impaturita pe care sa o asezati deasupra piciorului stang.

Daca aceasta postura creaza durere la nivelul genunchiului stang, rulati cat puteti de stans un prosopel ud astfel incat sa formati un cilindu pe care sa il asezati la nivelul genunchiului in momentul in care indoiti piciorul. Piciorul drept trebuie sa fie indoit, tinand talpa pe podea in zona exterioara a coapsei stangi si genunchiul orientat spre tavan.

In timpul executarii exercitiului Ardha Matsyendrasana coloana vertebrala trebuie sa se afle in elongatie. Din aceasta pozitie va trebui sa rasuciti trunchiul spre partea dreapta, in vreme ce coloana vertebrala trebuie sa ramana dreapta. Aveti grija ca pe toata durata exercitiului greutatea corpului sa fie distribuita in mod egal la nivelul oaselor bazinului, iar umerii la aceeasi inaltime.

Atat in pozitia initiala cat si in cea finala veti folosi mainile pentru a da un plus de complexitate intinderii. Astfel, in faza initiala a exercitiului Ardha Matsyendrasana mana stanga este indoita si cotul stang sprijinit de zona exterioara a coapsei drepte. Palma mainii stangi trebuie sa fie ridicata si orientata in fata. Aplicati o presiune usoara cu ajutorul mainii stangi la nivelul coapsei drepte pentru a face rasucirea spinala mai intensa.

In faza finala a exercitiului Ardha Matsyendrasana asezati zona axiala a mainii stangi peste piciorul drept si indoiti mana stanga in spate. Aduceti mana dreapta in spate si incercati sa prindeti palma stanga, iar daca este posibil chiar incheietura. Daca sunteti incepatori si acest lucru nu este inca posibil folositi o curea de yoga.

In ambele faze ale exercitiului intoarceti capul spre partea stanga si rasuciti trunchiul spre partea dreapta. Expirati si incercati sa rasuciti trunchiul mai mult. In timp de inspirati alungiti coloana cat puteti de mult indreptand spatele. Inspirati de fiecare data adanc.

Mentineti aceasta pozitie timp de 30 de secunde pana la 1 minut pentru fiecare parte.

Reveniti la pozitia initiala, in sezut, si odihniti-va cateva clipe.

Sfaturi pentru incepatori

Exercitiul Ardha Matsyendrasana este benefic pentru reglarea respiratiei chiar si atunci cand va aflati in situatii stresante. Folositi acest lucru pentru a calma trupul in timpul rasucirii.

Avantajele posturii Ardha Matsyendrasana

  1. Contribuie la bunastarea emotionala.
  2. Imbunatateste circulatia sangelui la organele principale ale corpului, ajutand cu precadere rinichii, stomacul, intestinul subtire, ficatul si bila.
  3. Rasucirea favorizeaza curatarea organelor interne de toxinele acumulate.
  4. Stimuleaza procesul de digestie, motiv pentru care acest exercitiu este recomandat ca forma de tratament pentru constipatie si dispepsie.
  5. Stimuleaza functia respiratorie a plamanilor.
  6. Creste gradul de flexibilitate al muschilor spinali.
  7. Creste gradul de vascularizare la nivelul nervilor spinali.

Precautii in cazul posturii Ardha Matsyendrasana

  • In cazul persoanelor care prezinta leziuni la nivelul spatelui sau a coloanei vertebrale acest exercitiu este contraindicat.
  • In cazul persoanelor care se confrunta cu dureri usoare de spate sau sciatica aceste exercitiu trebuie efectuat numai sub supravegherea unui instructor de yoga.
  • Fiti atenti la semnalele transmise de organism.
  • Nu efectuati acest exercitiu daca ati fost diagnosticati cu hipertiroidism, hernie de disc si ulcer peptic.
  • Evitati acest exercitiu in timpul menstruatiei si a sarcinii.
Imagine: 
Exercitiul Ardha Matsyendrasana