Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Dandasana


Autor: george

Traducere

Danda inseamna "axa" sau "ac". Astfel, coloana vertebrala reprezinta axul in cadrul acestei posturi. In limba sanscrita asana inseamna "pozitie" sau "postura".

Dandasana este postura de inceput pentru exercitiile din sezut, la fel cum Tadasana (Postura Muntelui) este postura de inceput pentru exercitiile in picioare. Aceasta postura este bazata pe alinierea anumitor parti ale corpului. In acest fel, urechile trebuie sa se afle la distanta egala fata de umeri, in vreme ce umerii trebuie sa se afle la distanta egala fara de zona soldurilor.

Postura Dandasana pas cu pas

Stati pe sezut, pe covorul pentru exercitii si tineti picioarele intinse in fata dumneavoastra. Asezati mainile in spate pe sol. Aceast lucru are menirea de a ajusta unghiul pelvisului dumneavoastra. Asezati palmele pe podea langa solduri tinand degetele de la mana orientate spre picioare. Lasand greutatea corpului pe maini incercati elongati coloana vertebrala. Din aceasta pozitie departati umerii cat de mult puteti, aducand sternul cat mai mult in fata, insa nu incordati muschi abdomenului.

Coloana vertebrala trebuie sa fie perpendiculara pe sol, mentinand insa linia curbelor normale ale spatelui dumneavoastra, ca atunci cand va aflati in Postura Tadasana. Astfel, zona lombara trebuie sa descrie un unghi uosr concav. Pentru majoritatea oamenilor acest lucru poate fi dobandit prin aducerea portiunii posterioare a pelvisului in fata. Pentru persoanele care au o coloana vertebrala mobila, acest lucru va fi realizat prin curbarea spatelui la nivelul zonei lombare.

Extindeti picioarele in fata folosind calcaiele. In momentul in care picioarele sunt perfect intinse este posibil ca zona calcaielor sa se ridice de pe sol. In aceasta situatie folositi muschii cvadricepsi pentru a va asigura ca piciorul se odihneste pe sol cu toata lungimea sa.

Sfaturi pentru incepatori

Daca intampinati dificultati in realizarea acestui exercitiu, puteti aseza o patura sub sezut. Acest lucru va ajuta sa aplecati pelvisul in fata. In plus, asezarea unui obiect pentru suport sub sezut va diminua intensitatea intinderii articulatiilor, exercitiul devenind accesibil tuturor.

In cazul inceptorilor acest exercitiu poate fi realizat stand cu spatele alipit unui perete. Acest lucru ofera un control mai bun asupra gradului de arcuire al zonei lombare si a verticalitatii coloanei vertebrale. Pentru a va asigura ca pozitia coloanei este cea corecta, peretele trebuie sa fie atins doar cu umerii si zona inferioara a spatelui. Pe durata intregului exercitiu greutatea corpului trebuie distribuita in mod egal la nivelul oaselor bazinului.

Avantajele Posturii Dandasana

  1. Fortifiaza spatele si picioarele.
  2. Creste gradul de flexibilitate al tendoanelor.
  3. Imbunatateste pozitia corpului in timpul zilei. Acest lucru este cu precadere benefic persoanelor care petrec in mod normal perioade indelungate de timp pe scaun.
  4. Amelioreaza afectiunile gastrice si reduce gradul de balonare.
  5. Amelioreaza afectiunile renale.
Imagine: 
Exercitiul Dandasana