Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Dhanurasana (Postura Arcului)


Autor: george

 

Traducere

 

 

 

In limba sanscrita dhanu inseamna "arc", iar asana se traduce prin "pozitie" sau "postura". In aceasta postura corpul ia forma unui arc, fapt ce contribuie la tonifierea si cresterea flexibilitatii coloanei vertebrale.

Postura Dhanurasana pas cu pas

 

 

 

 

Pregatiti-va pentru efectuarea acestei posturi prin executarea unor exercitii de incalzire, asa cum sunt Postura Urdhva Mukha Svanasana (Postura Cainelui Varianta cu Fata la Cer) si Ustrasana (Postura Camilei). Ca si in cazul multor exercitii care necesita aplecarea spatelui, in timpul executarii Posturii Dhanurasana este extrem de important sa protejati zona lombara. Acest lucru poate fi realizat prin inclinarea pelvisului si ridicarea cutiei toracice, fapt ce cotribuie sa cresterea spatiului intervertebral.

Asezati pe covorul pentru exercitii o pentru a oferi mai mult confort la nivelul oaselor soldurilor, apoi asezati-va cu fata in jos. Indoiti genunchii si apucati gleznele cu mainile. Simultan ridicati genunchii si pieptul de pe sol. Atentie intrucat coloana vertebrala trebuie sa fie extinsa in mod egal in toate zonele acesteia. Gatul trebuie sa fie tinut drept si extins, nu aplecat spre piept. Asigurati-va ca genunchii sunt departati astfel incat sa se incadreze in linia soldurilor. Pe masura ce progresati incercati sa alipiti picioarele, mai intai la nivelul coapselor si apoi genunchii. Maestrii in Iyengar yoga sustin ca intreaga greutate a corpului trebuie sa fie sustinuta doar de muschii abdominali.

In momentul in care v-ati insusit aceasta postura este recomandat sa mentineti cate 8 secunde la fiecare repetare. Revenirea la pozitia initiala se face prin coborarea intr-un ritm lent a genunchilor, barbiei si umerilor spre covorul medical. Pentru a va odihni si a va recapata energia puteti recurge la Postura Balasana.

Sfaturi pentru incepatori

 

 

 

 

Incepatorii nu trebuie sa se astepte sa ridice genunchii si pieptul prea mult de pe sol. Astfel, pe masura ce gradul de flexibilitate al corpului creste, este bine sa incercati sa cresteti progresiv inaltimea ridicarii.

Avantajele Posturii Dhanurasana

 

 

 

 

     

  1. Scade rigiditatea cvadricepsilor.
  2.  

  3. Fortifiaza muschii umerilor si ai mainilor.
  4.  

  5. Previne constipatia.
  6.  

  7. Creste nivelul de energie din organism.
  8.  

  9. Imbunatateste functionarea ficatului, pancreasului, a intestinului subtire si a intestinului gros.
  10.  

  11. Imbunatateste circularia periferica.
  12.  

  13. Amelioreaza durerile blande de spate.
  14.  

  15. Fortifiaza muschii spatelui.
  16.  

  17. Imbunatateste pozitia corpului.
  18.  

 

 

 

 

 

Precautii in cazul Posturii Dhanurasana

 

 

 

 

 

Persoanele care se se confrunta cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite Postura Dhanurasana

 

 

 

 

     

  • hipertensiune sau hipotensiune arteriala;
  •  

  • migrene;
  •  

  • insomnii;
  •  

  • dureri severe de spate si leziunii la nivelul gatului;
  •  

  • persoanele diagnosticate cu dureri severe ale spatelui, ulcer stomacal, afectiuni la nivelul abdomenului sau hernie de disc este necesar sa consulte un expert yoga inainte de a efectua aceasta postura;
  •  

  • persoanele care se confrunta cu afectiuni ale inimii sau hipertensiune arteriala nu trebuie sa efectueze aceasta postura fara acordul medicului specialist.
  •  

 

 

 

 

Imagine: 
Exercitiul Dhanurasana (Postura Arcului)