Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Halasana (Postura Plugului)


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita hala inseamna "plug", iar asana inseamna "postura". Denumirea acestei posturi este Halasana deoarece pozitia finala seamana foarte mult cu un plug indian. De asemenea, Halasana este considerata o variatie a Posturii Sarvangasana, fiind incelasi timp una dintre primele posturi inversate practicate dupa Adho Mukha Svanasana (Postura Cainelui Varianta cu Fata la Sol) si Postura Prasarita Padottanasana.

Pentru a evita leziunile in timpul efectuarii acestei posturi trebuie sa mentineti linia normala a gatului. In plus, instructorii de yoga recomanda persoanelor incepatoare sa foloseasca suporturile si curelele de yoga indiferent daca acestia pot trece in Postura Sarvangasana si variatiile sale fara probleme.

Postura Halasana (Postura Plugului) pas cu pas

Asezati covorul pentru exercitii pe sol, pe o suprafata perfect dreapta. Pe covorul pentru exercitii asezati 3-4 paturi impaturite si asezate perfect una peste alta, lasand insa destul spatiu pentru pozitionarea umerilor. In cadul acestei posturi umerii trebuie sa fie asezati pe sol langa partea exterioara a paturilor. Capul trebuie sa fie la randul sau asezat pe sol, iar gatul curbat. Inaltimea paturilor trebuie sa asigure confort si sa previna leziunile la nivelul zonei cervicale. Mainile trebuie sa fie asezate la spate si coatele indoite astfel incat sa puteti sustine cu palmele zona coloanei vertebrale cat mai aproape de umeri. Pentru a preveni riscul de aparitie a leziunilor este recomandat ca zona superioara a bratelor sa fie paralela. In cazul in care nu reusiti acest lucru este recomandat sa atasati o curea sau banda de yoga zonei superioare a mainilor, imediat deasupra coatelor.

Din aceasta pozitie ridicati trunchiul tinand picioarele indreptate spre tavan (picioarele trebuie sa fie extinse si sa se afle in aceeasi linie cu trunchiul). Atentie insa intrucat in timpul acestei miscari pieptul trebuie adus spre barbie si nu invers. Ca modalitate de control in acest caz instructorii yoga recomanda verificarea tonalitatii vocii dumneavoastra. Astfel, daca vocea are o tonalitate diferita inseamna ca miscarea a fost executata in mod incorect si asupra laringelui este executata o presiune mare.

Daca va confruntati cu anumite probleme la nivelul spatului sau muschii dumneavoastra sunt rigizi, iar acest lucru va impiedica sa extindeti picioarele pentru a atinge solul este bine sa folositi un alt suport pentru yoga sau alte paturi.

Pentru ca Postura Halasana (Postura Plugului) sa fie benefica pentru coloana vertebrala inaltimea suportului pentru picioare difera in functie de particularilatile fiecarui organism. Astfel, unele persoane pot sprijini picioarele pe spatarul unui scaun, altele pot cobori trunchiul intr-atat incat sa ajunga la jumatatea inaltimii scaunului in vreme ce altele reusesc sa atinga chiar solul. Continuati sa folositi curelele in Postura Halasana pana in momentul in care gradul de flexibilitate al soldurilor si a tendoanelor creste atat de mult incat sa efectuati coborarea completa mentinand liniile normale ale coloanei vertebrale. Tineti picioarele drepte si nu indoiti genunchii.

Pentru mai mult confort in timpul realizarii acestei posturi este recomandat sa folositi o banca pentru Halasana. Aceasta este o banca ingusta utila pentru ridicarea si sustinerea greutatii zonei superioare a coapselor in faza finala a exercitiului.

Sfaturi pentru incepatori

Pentru a evita leziunile la nivelul gatului este recomandat sa folositi 3-4 paturi care sa va sustina zona umerilor. In timpul exercitiului nu intoarceti capul dintr-o parte in alta, intrucat aceasta miscare creste riscul de aparitie al leziunilor. La inceput perioada de timp in care sa mentineti aceasta postura este de 30 de secunde, urmand ca aceasta sa creasca pe masura ce progresati.

Avantajele Posturii Halasana (Postura Plugului)

  1. Imbunatateste circulatia sanguina si limfatica.
  2. Stimuleaza glanda tiroida si sistemul imunitar.
  3. Elibereaza tensiunea de la nivelul umerilor si a spatelui.
  4. Creste gradul de flexibilitate la nivelul coloanei vertebrale.
  5. Aceasta postura este benefica persoanelor obeze sau care sufera de reumatism muscular, constipatie, indigestie, artrita si ficat sau splina marite.

Precautii in cazul Posturii Halasana (Postura Plugului)

Persoanele care se confrunta cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite Postura Pincha Mayurasana:

  • leziuni la nivelul spatelui, umerilor si gatului.
  • hipertensiune;
  • femeile insarcinate sau femeile aflate in timpul menstruatiei trebuie sa evite la randul lor aceasta pozitie.
Imagine: 
Exercitiul Halasana (Postura Plugului)