Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Krounchasana (Postura Eroului)


Autor: george

 

Traducere

 

 

 

In limba sanscrita krouncha inseamna "erou" sau "munte", in vreme ce asana inseamna "postura". Postura Krounchasana este considerata o variantie a Posturii Mukhaikapada Paschimottanasana cu un grad de intensitate mai mare, ce presupune aplecarea trunchiului in fata, din sezut. Unul dintre picioare trebuie sa fie indoit in spate iar celalalt perfect intins in fata.

In Postura Krounchasana trebuie sa stati pe sezut, pe covorul medical cu unul dintre picioare indoite in spate, langa muschii exteriori ai coapsei. Din aceasta pozitie este necesar sa apucati cu ambele maini celalalt picior, pe care sa il ridicati apoi spre tavan.

 

 

 

 

Postura Krounchasana pas cu pas

 

 

 

 

Stati pe podea, pe covorul medical cu picioarele intinse in fata dumneavoastra. Indoiti genunchiul drept si asezati piciorul pe podea langa zona exterioara a coapsei drepte, avand grija ca tibia sa atinga solul. Genunchii trebuie sa ramana alipiti, iar greutatea corpului sa fie distribuita in mod egal la nivelul oaselor bazinului. Aceasta postura este asemanatoare Posturii Virasana I.

Este important ca in timpul realizarii acestei posturi pelvisul sa se afle in aceeasi linie cu oasele baziunului. Astfel pentru ca greutatea corpului sa fie distribuita in mod egal, unele persoane trebuie sa mai inalte putin osul drept al bazinului. Pentru mai mult suport asezati o patura sau coltul unei paturi sub bazin.

Indoiti genunchiul stang si apucati piciorul cu ambele maini. Mentineri coloana vertebrala dreapta si extinsa in timp ce ridicati piciorul stang spre tavan. Nu indoiti coloana si nu aplecati capul spre piciorul stang. Pe masura ce exersati aceasta postura veti reusi sa apropiati piciorul de barbie.

Mentineti aceasta pozitie timp de 30 de secunde, reveniti la pozitia initiala si repetati si pentru celalalt picior.

Sfaturi pentru incepatori

 

 

 

 

Incepatorii pot intampina dificultati in ceea ce priveste ridicarea si indreptarea piciorului spre tavan. In acest caz este necesar sa folositi o banda sau curea de yoga. Nu tineti mainile pe picior daca aceasta nu este perfect intins.

Avantajele Posturii Krounchasana

 

 

 

 

     

  1. Aceasta postura este benefica persoanelor cu platfus si flatulenta.
  2.  

  3. Constituie un exercitiu de stretching ideal pentru tendoane, tibii si calcaiul lui Ahile.
  4.  

  5. Stimuleaza organele aflate in cavitatea abdominala, inclusiv inima.
  6.  

 

 

 

 

 

Precautii in cazul Posturii Krounchasana

 

 

 

 

 

     

  • Acest exercitiu nu trebuie efectuat in timpul menstruatiei. In plus daca va confruntati cu probleme la nivelul genunchiului si al gleznelor este recomandata consultarea unui instructor yoga.
  •  

 

 

 

 

Imagine: 
Exercitiul Krounchasana (Postura Eroului)