Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Natarajasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita nata inseamna "dansator" si raja inseamna "rege", in vreme ce asana inseamna "postura". De asemenea, Nataraja este o alta denumire data zeitatii Shiva. Astfel, Natarajasana este ilustrata in iconografia indiana ca un dansator gratios ce tine un picior ridicat in timpul dansului, fiind inconjurat de cercuri de flacari. Acest dans simbolizeaza energia cosmica in toate cele 5 actiuni ale sale: creatia, mentinerea, distrugerea sau reabsorbtia lumii, ascunderea existentei autentice si gratia. Nataraja sau Shiva sub forma Dansatorului Cosmic distruge si recreaza lumea cu fiecare pas pe care il face. Cu alte cuvinte Dansatorul Cosmic simbolizeaza curgerea constanta de energie si materie. Reprezinta distrugerea vechiului sine in pregatirea procesului de creatie a unui nou sine.

Postura Natarajasana pas cu pas

Incepeti din Tadasana (Postura Muntelui). Astfel, distribuiti greutatea corpului la nivelul piciorului stang in vreme ce piciorul drept (ridicat) este indoit in spate. Folositi muschiul cvadriceps de la nivelul piciorului stang pentru a mentine rotula stabila pe toata durata exercitiului. Ridicati calcaiul drept pana la nivelul fesei drepte in timpul indoirii piciorului. Inspirati si apucati cu mana dreapta piciorul drept. Coapsa dreata trebuie sa fie paralela cu solul.

Intindeti mana stanga in fata, astfel incat aceasta sa fie paralela cu solul. Degetele trebuie sa fie orientate in fata si palma orientata spre sol. Pentru a va mentine echilibrul cu mai multa usurinta puteti sa va fixati un punct spre care sa priviti in timpul realizarii Posturii Natarajasana.

Variatie

Exista persoane care prefera sa efectueze Postura Natarajasana tinand piciorul drept extins in fata si apucand cu mana dreapta genunchiul drept.

O alta varianta, cu un grad de complexitate mai mare, presupune ridicarea mainilor spre tavan. Indoiti coatele si apucati cu ambele maini piciorul drept, ridicat in spate.

Sfaturi pentru incepatori

  1. Efectuati aceasta postura pestadii, trecand la urmatorul nivelul numai atunci cand va simtiti pregatiti.
  2. Piciorul ridicat la spate trebuie sa ramana flexat pe intreaga durata a exercitiului pentru a evita crampele musculare la nivelul spatelui si al coapselor.
  3. Daca nu puteti sa ajungeti la piciorul ridicat folositi o curea de yoga.
  4. Daca nu reusiti sa va mentineti echilibrul efectuati acest exercitiu stand cu fata la perete.

Avantajele Posturii Natarajasana

  1. Constituie un exerctiu de stretching ideal pentru umeri, coapse, zona inghinala si abdomen.
  2. Fortifiaza muschii picioarelor si ai gleznelor.
  3. Imbunatateste echilibrul.
  4. Imbunatateste sanatatea vertebrelor.
  5. Imbunatateste starea de spirit a persoanei in cauza.

Precautii in cazul Posturii Natarajasana

Persoanele care se confrunta cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite Postura Natarajasana:

  • hipertensiune arteriala;
  • leziuni la nivelul picioarelor, soldurilor, zonei lombare, genunchilor si umerilor.
Imagine: 
Exercitiul Natarajasana