Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Parighasana (Postura Portii)


Autor: george

Traducere

Parigha in limba sanscrita denumeste bara cu ajutorul careia o poarta este inchisa, in vreme ce asana inseamna "postura". Aceasta postura este un exercitiu foarte bun de stretching pentru muschii zonelor laterale ale trupului.

Postura Parighasana (Postura Portii) pas cu pas
Stati in genunchi pe covorul medical astfel incat coapsele sa fie perpendiculare pe sol si gambele sa fie asezate direct pe covor. Din aceasta pozitie extindeti piciorul drept in partea dreapta cu degetele de la picioare orientate in lateral. Piciorul drept, inclusiv degetele de la picioare, trebuie sa fie extinse pe sol. In cazul in care nu puteti atinge solul cu degetele de la picioare este recomandat sa folositi o patura pentru a oferi suportul necesar. Deasemenea este foarte important sa nu ridicati genunchiul drept de pe sol.

Pe intreaga durata a exercitiului umerii, pieptul si soldurile trebuie sa fie orientate in fata. In plus, piciorul stang trebuie sa fie indoit in asa fel incat genunchiul stang sa se afle sub coapsa stanga, si in aceeasi linie.

Ridicati mana stanga spre tavan si aplecati trunchiul in partea dreapta peste piciorul extins. Atentie insa pentru ca in timpul efectuarii acestei miscari coloana vertebrala sa ramana dreapta. Asezati mana dreapta peste tibia dreapta, tinand mana perfect intinsa. Mana stanga trebuie sa fie intinsa pe langa ureche.

Mentineti aceasta postura timp de cel putin 1 minut si repetati acest exercitiu si pentru celalalta parte.

Sfaturi pentru incepatori

 

 

 

 

 

 

 

Asigurati-va ca umerii, pieptul si soldurile sunt orientate in fata pe intreaga durata a exercitiului. Expirati adanc si incercati sa va relaxati cat mai mult atat in timpul aplecarii trunchiului, cat si pe durata mentinerii acestei pozitii.

Avantajele Posturii Parighasana (Postura Portii)

 

 

 

 

     

  1. Constituie un exercitiul de stretching indeal pentru muschii intercostali.
  2.  

  3. Amelioreaza manifestarile specifice astmului, alergiilor, racelilor si gripei.
  4.  

 

 

 

 

 

Precautii in cazul Posturii Parighasana (Postura Portii)

 

 

 

 

 

Persoanele care au suferit recent interventii chirurgicale sau care prezinta leziuni cronice la nivelul genunchilor sau soldurilor trebuie sa evite acest exercitiu.

 

 

Imagine: 
Exercitiul Parighasana (Postura Portii)