Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Parivrtta Trikonasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita parivrrta inseamna " a se intoarce" sau " a se rasuci", trikona inseamna "trei unghiuri", iar asana inseamna "postura". Aceasta postura implica un exercitiu de rasucire si intoarcere a trunchiului, si in acelasi timp un exercitiu de mentinere a echilibrului.

Postura Parivrtta Trikonasana pas cu pas

Incepeti acest exercitiu din Postura Tadasana (Postura Muntelui). Faceti un pas in fata cu piciorul stang, in asa fel incat distanta dintre cele 2 picioare sa fie de aproximativ 1m, sau echivalentul lungimii piciorului dumneavoastra. Intindeti mainile in lateral, astfel incat acestea sa fie drepte si paralele cu solul.

Intoarceti piciorul stang la 90 de grade, in asa fel incat acesta sa se afle in aceeasi linie cu centrul distantei dintre cele 2 maini. Piciorul drept trebuie sa fie rasucit spre partea interioara a piciorului intr-un unghi de 60 de grade.
Distrubuiti greutatea corpului pe ambele picioare.

Sfat pentru incepatori

Daca intampinati dificultati in gasirea unui punct de echilibru din aceasta pozitie, asezati piciorul drept putin mai in fata sau dimpotriva deplasati-l spre partea dreapta a corpului.

Dupa ce va asigurati ca ati gasit un punct stabil de echilibru, incepeti sa coborati trunchiul spre piciorul indoit (piciorul stang), rasucind simultan trunchiul spre partea dreapta. In timpul acestei miscari asezati mana dreapta pe sol si ridicati mana stanga spre tavan.

Pe intreaga durata a exercitiului Parivrtta Trikonasana mentineti pozitia dreapta a coloanei vertebrale, eliminand tendinta de arcuire. Incercati sa atingeti cu mana dreapta glezna piciorului stang.

Sfat pentru incepatori

In cazul in care flexibilitatea corpului dumneavoastra nu este destul de mare, deocamdata, puteti aseza un bloc de yoga langa picior. Inaltimea blocului de yoga trebuie sa fie potrivita astfel incat dumneavoastra sa puteti ajunge pana la acest obiect. Daca nu aveti la dispozitie un bloc de yoga sau un alt obiect pe care sa il folositi in acest scop asezati mana dreapta pe zona exterioara a coapsei sau gambei piciorului drept.

Scopul acestui exercitiu este asezarea coloanei vertebrale intr-o pozitie paralela cu solul. Ridicati mana stanga pe langa ureche, spre tavan. Mentineti aceasta pozitie cateva secunde, apoi reveniti la pozitia initiala.

Variatie

Pentru mai mult echilibru puteti efectua acest exercitiu langa un perete. Astfel, incepeti cu fata la perete, pentru ca la sfarsitul exercitiului sa va aflati cu trunchiul sprijinit in lateral de acesta. O alta varianta presupune efectuarea acestei posturi sprijinind calcaiul drept de perete.

Avantajele Posturii Parivrtta Trikonasana

  1. Fortifiaza si in acelasi timp constituie un exercitiu de stretching ideal pentru muschii picioarelor, glezne, talpi, solduri si coloana vertebrala.
  2. Imbunatateste functia respiratorie a organismului.
  3. Creste gradul de vascularizare la nivelul zonei lombare.
  4. Amelioneaza durerile blande de spate.
  5. Creste gradul de vascularizare la nivelul pelvisului si a organelor aflate in cavitatea abdominala.
  6. Imbunatateste capacitatea de mentinere a echilibrului.

Precautii in cazul Posturii Parivrtta Trikonasana

  • Persoanele care se confrunta cu leziuni la nivelul spatelui trebuie sa evite Postura Parivrtta Trikonasana. Daca insa decid sa realizeze acest exercitiu este extrem de important sa apeleze la supravegherea unui instructor yoga.
Imagine: 
Exercitiul Parivrtta Trikonasana