Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Salamba Sirsasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita salamba inseamna "sustinut", "cu suport", sirsa inseamna "cap" iar asana inseamna "postura".

Avantajele acestei posturi sunt uimitoare, insa tinand cont de gradul de complexitate al acesteia este recomandat sa fie efectuata doar in prezenta unui instructor de yoga. Astfel, unul dintre cele mai importante beneficii ale realizarii Posturii Salamba Sirsasana in stadiul final consta in imbunatatirea circulatiei sanguine la nivel cerebral, alaturi de glandele pituitara si pineala.

Multi dintre maestrii yoga sustin ca Postura Salamba Sirsasana este cea mai importanta si mai benefica pentru intregul organism, motiv pentru care de cele mai multe ori aceasta este supranumita "regele asanelor", in vreme ce varianta ce presupune statul de umeri este supranumita "regina asanelor".

Postura Salamba Sirsasana pas cu pas

Pentru a realiza postura Salamba Sirsasana sunt 2 lucruri importante de care trebuie sa tineti cont. Primul lucru pe care trebuie sa il aveti in vedere este mentinerea umerilor intr-un plan drept, evitand tendinta de a-i ridica spre urechi. In caz contrar exista riscul de tasare a vertebrelor de la nivelul gatului.

In al doilea rand trebuie sa aveti grija ca pe intreaga desfasurare a exercitiului coloana vertebrala sa respecte aceeasi pozitie impusa de Postura Tadasana (Postura Muntelui). In plus, in cadrul acestui exercitiu greutatea corpului este sustinuta cu ajutorul oaselor si nu a mushilor dumneavoastra. In consecinta trebuie sa va asigurati ca urechile, linia umerilor, soldurilor, genunchilor si a gleznelor este perpendiculara pe sol. De asemenea, zona inferioara a spatelui trebuie sa urmeze curba naturala. Arcuirea prea mare a zonei inferioare a spatelui creste riscul de tasare a vertebrelor lombare.

In cazul in care acum incercati pentru prima oara aceasta postura este recomandat sa pozitionati covorul pentru exercitii langa un perete. De asemenea, specialistii recomanda asezarea unei paturi impachetate peste covorul pentru exercitii. Evitati folosirea unui numar prea mare de paturi intrucat acestea pot crea o suprafata prea moale, acest lucru ducand la cresterea riscului de accidentare.

Ingenunchiati cu fata la perete si asezati palmele alipite cu degetele intrepatrunse si antebratele pe patura. Din aceasta pozitie ridicati bazinul spre tavan si asezati capul pe patura. Asigurati-va ca aveti coatele asezate in aceeasi linie cu umerii. Tinand coloana cat mai dreapta si extinsa incercati sa aduceti picioarele cat mai aproape de cap. Multi dintre incepatori gasesc utila pozitionarea unei curele de yoga la nivelul zonei superioare a spatelui, imediat deasupra umerilor pentru a preveni tendinta acestora de a se ridica de pe sol.

In momentul in care picioarele sunt cat mai apropiate de cap, ridicati genunchii spre piept si asezati calcaiele pe fese. Nu incercati sa atingeti pozitia finala a posturii pana in momentul in care nu reusiti sa obtineti aceasta faza initiala cu usurinta. Urmatoarea faza presupune aducerea genunchilor pana la nivelul zonei inghinale, ridicandu-i spre tavan.

In cele din urma veti reusi sa efectuati pozitia finala si sa o mentineti timp de cel putin 10 minute. In momentul in care veti reveni la pozitia initiala este recomandat sa efectuati exact pasii inversi ai acestei pozitii.

Sfaturi pentru incepatori

Asigurati-va ca pe intreaga durata a exercitiului greutatea corpului este sustinuta cu ajutorul coatelor, antebratelor si a capului. La inceput este recomandat sa folositi sprijinul unui perete pentru mentinerea echilbrului.

Avantajele Posturii Salamba Sirsasana

  1. Imbunatateste circulatia sangelui la nivel cerebral.
  2. Amelioreaza presiunea resimtita in zona lombara.
  3. Amelioreaza manifestarile specifice varicozitei.
  4. Imbunatateste capacitatea de mentinere a echilibrului.
  5. Imbunatateste capaciatatea de concentrare si memorare.
  6. Combate stresul si formele depresiile blande.
  7. Stimuleaza glandele pituitara si pineala.
  8. Fortifiaza extremitatile si coloana vertebrala.
  9. Imbunatateste procesul de digestie.
  10. Amelioreaza simptomele menopauzei, astmului, infertilitatii, insomniei si sinuzitei.

Precautii in cazul Posturii Salamba Sirsasana

Persoanele care se confrunta cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite Postura Salamba Sirsasana:

  • leziuni la nivelul gatului;
  • osteoporoza;
  • hiper- si hipotensiune arteriala;
  • glaucom;
  • retina desprinsa;
  • afectiuni oculare;
  • leziuni la nivelul spatelui;
  • dureri de cap;
  • afectiuni ale inimii;

Femeile insarcinate si cele aflate la menstruatie trebuie sa evite aceasta postura.

Imagine: 
Exercitiul Salamba Sirsasana