Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Supta Padangusthasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita supta inseamna "inclinare pe spate", pada inseamna "picior", angusta inseamna "degetul mare de la picior", iar asana este echivalentul cuvantului "postura".

Introducere

Aceasta postura este un exercitiul de stretching elementar in ceea ce priveste muschii picioarelor. Astfel, dupa ce veti stapani aceasta postura veti reusi sa executati cu mai multa usurinta alte posturi yoga cu un grad de complexitate mai mare. In cadrul acestui exercitiu muschii din zona posterioara a piciorului sunt intinsi, in vreme ce tendoanele si zona lombara este solicitata intr-un mod ce nu impune riscuri. In aceste conditii, de cele mai multe ori instructorii de yoga recomanda Postura Supta Padangusthasana alergatorilor sau biciclistilor care se confrunta cu rigiditate la nivelul tendoanelor.

Puteti realiza aceasta postura imediat dupa Postura Baddha Konasana, aceasta din urma avand capacitatea de a creste gradul de flexibilitate a soldurilor.

Postura Supta Padangusthasana pas cu pas

Stati pe covorul pentru exercitii, pe spate. Pentru a creste gradul de confort, dar si pentru a preveni leziunile sau intinderile la nivelul gatului puteti aseza o perna sub cap. Intindeti ambele picioare in fata, apoi ridicati piciorul stang pana in momentul in care acesta devine perpendicular pe sol. Daca nu puteti ridica inca piciorul, astfel incat acesta sa formeze un unghi de 90 de grade cu solul este extrem de important sa il ridicati atat cat este confortabil pentru dumneavoastra. Mana stanga trebuie sa fie asezata pe zona superioara a coapsei piciorului stang.

Atat piciorul drept, ramas pe sol, cat si piciorul stang, ridicat spre tavan trebuie sa fie perfect intinse. Degetele piciorului drept trebuie sa fie orientate inainte. Incercati sa rezistati tentatiei de a ridica si bazinul de pe sol. Relaxati muschii abdominali si extindeti coloana vertebrala. De asemenea, este foarte important sa nu aduceti barbia spre piept, ci dimpotriva sa continuati sa priviti inainte. Mana dreapta trebuie sa fie asezata pe coapsa dreapta. Mentineti aceasta postura timp de cateva secunde si repetati pentru celalalt picior.

Variatie

Aceasta variatie este o continuare a posturii Supta Padangusthasana. Astfel, este necesar sa prindeti cu mana stanga partea interioara a talpii piciorului stang. In cazul in care flexibilitatea organismului dumneavoastra nu permite acest lucru puteti folosi o curea de yoga. Expirati si incercati sa coborati piciorul stang cat mai aproape de umarul stang, fara a indoi genunchiul si a ridica partea dreapta a bazinului. Daca nu puteti aduce piciorul la nivelul umarului, nu trebuie sa va descurajati. Coborati piciorul stang in lateral cat de mult puteti la momentul actual. Pe masura ce progresati, gradul de flexibilitate al organismului dumneavoastra va creste simtitor.

Avantajele Posturii Supta Padangusthasana

  1. Constituie un exercitiu de stretching eficient pentru tendoane, solduri, zona inghinala, coapse si gambe.
  2. Amelioreaza simptomele durerilor de spate si sciaticii.
  3. Corecteaza pozitia necorespunzatoare a coloanei vertebrale, cu precadere la nivelul zonei lombare.
  4. Fortifiaza genunchii.
  5. Este eficient pentru persoanele paralizate.
  6. Imbunatateste circulatia sangelui la nivelul soldurilor si a picioarelor.
  7. Combate rigiditatea articulatiilor soldurilor.
  8. Previne hernia de disc.
  9. Stimuleaza functionarea glandei prostate.
  10. Amelioreaza disconfortul din timpul menstruatiei.
  11. Scade valorile hipertensiunii arteriale.
  12. Combate infertilitatea la nivel de cuplu.

Precautii in cazul Posturii Supta Padangusthasana

Persoanele diagnosticate cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite efectuarea acestei posturi:

  • leziuni la nivelul spatelui;
  • sensibilitate la nivelul zonei lombare;
  • sindrom de tunel carpian;
  • inflamatii la nivelul inchieturilor;
  • dureri de cap.

Femeile insarcinate trebuie sa evite la randul lor efectuarea exercitiului Supta Padangusthasana.

Imagine: 
Exercitiul Supta Padangusthasana