Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Ubhaya Padangusthasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita, ubhaya inseamna "amandoi", "ambii", pada inseamna "picior", angustha inseamna "degetul mare de la picior", iar asana inseamna "postura".

Postura Ubhaya Padangusthasana pas cu pas

Exista 2 modalitati in care aceasta postura poate fi realizata.

Stati pe covorul pentru exercitii, pe sezut. Incepeti din Postura Dandasana, tinand picioarele alipite si extinse in fata. Din aceasta pozitie indoiti genunchii si incercati sa aduceti talpile cat mai aproape de sezut. Prindeti cu mainile laba piciorului sau degetele mari de la picioare. Expirati si ridicati picioarele spre tavan, mentinand echilibrul corpului cu ajutorul oaselor bazinului.

Daca flexibilitatea organismului dumneavoastra nu va permite acest lucru este recomandata folosirea unei curele de yoga pe care sa o asezati in jurul picioarelor. Tineti cureaua de yoga, asigurandu-va ca mainile sunt drepte si cat mai aproape de picioare. Coloana vertebrala trebuie sa fie extinsa. In cazul in care intampinati greutati in ceea ce priveste mentinerea echilibrului este necesar asezati o patura rulata sau un bloc de yoga la nivelul pelvisului pentru mai mult suport.

O faza mai avansata a Posturii Ubhaya Padangusthasana presupune indoirea coatelor si orientarea acestora spre exterior, in vreme ce aproapiati picioarele cat mai mult de corp, realizand Postura Urdhva Mukha Paschimottanasana I.

In cadrul ashtanga yoga aceasta postura este realizata intr-o prima serie de asane pentru persoanele aflate la inceputul cursurilor. In ceea ce priveste vinyasa yoga cursantii aseaza mai intai trunchiul pe sol, executand apoi Postura Halasana.

A doua modalitate de efectuare a acestei posturi necesita ca pozitie de inceput Postura Savasana. Expirati si ridicati picioarele spre tavan, deasupra capului, apoi pe podea. Intidenti mainile in spate si incercati sa apucati degetele mari de la picioare. Daca acest lucru nu este posibil intindeti mainile pana la nivelul gleznelor, sau a zonei posterioare a gambelor. Expirati si incercati sa va ridicati astfel incat echilibrul sa fie sustinut cu ajutorul oaselor bazinului. Odata atinsa aceasta pozitie este bine sa intindeti picioarele inspre tavan in vreme ce mainile extinse continua sa fie pozitionate la nivelul degetelor mari de la picioare.

Sfaturi pentru incepatori

Odata ce ati atins pozitia finala este recomandat sa tineti mainile extinse in fata.

Avantajele Posturii Ubhaya Padangusthasana

  1. Tonifica muschii abdominali.
  2. Constituie un exercitiu de stretching ideal pentru tendoane si muschii picioarelor.
  3. Imbunatateste sanatatea coloanei vertebrale.
  4. Fortifiaza muschii de la nivelul taliei, anusului, zonei genitale si stomacului.

Precautii in cazul Posturii Ubhaya Padangusthasana

Persoanele diagnosticate cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite aceasta postura:

  • hipertensiune arteriala;
  • primele zile ale ciclului menstrual;
  • afectiuni oculare, precum desprinderea retinei;
  • durere sau afectiuni la nivelul gatului;
  • afectiuni lombare.
Imagine: 
Exercitiul Ubhaya Padangusthasana