Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Ustrasana (Postura Camilei)


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita ustra inseamna "camila" iar asana este echivalentul cuvantului "postura".

Postura Ustrasana (Postura Camilei) pas cu pas

Stati pe covorul pentru exercitii in genunchi, tinand calcaiele usor departate si coapsele perpendicular pe sol. O forma avansata a acestui exercitiu presupune alipirea coapselor. Alti instructori de yoga sustin ca aceasta postura poate fi efectuata cu asezarea unui bloc de yoga cu o dimensiune de 7-8 cm intre coapse. Asezati labele picioarelor si tibiile pe sol. Extindeti coloana vertebrala si ridicati sternul. Acest lucru permite efectuarea Posturii Camilei in mod confortabil.

Mentinand aceasta postura asezati mainile la nivelul zonei inferioare a spatelui cu degetele orientate spre tavan. Fixati privirea intr-un punct (aceasta practica poarta denumirea de dristi) in timp ce aplecati capul pe spate. Atentie insa intrucat gatul trebuie sa fie extins astfel incat sa evitati riscul de aparitie a intinderilor musculare.

Daca in aceasta pozitie va simtiti confortabil, este recomandat sa continuati aplecarea pe spate. Pentru aceasta extindeti mainile in spate si asezati-le pe glezne, cu degetele de la maini orientate spre degetele de la picioare. Aceasta miscare trebuie executata asezand mainile la nivelul gleznelor, rand pe rand.

Continuati tehnica dristi si utilizati modul de respiratie ujaii pana la finalul exercitiului. Fiti atenti la zonele rigide ale corpului dumneavoastra si concentrati-va pe relaxarea acestor zone.

Pentru a reveni la pozitia initiala asezati mainile pe solduri, ridicati capul si coborati soldurile peste calcaie, indoind genunchii. Va puteti odihni cateva secunde in Postura Copilului.

Sfaturi pentru incepatori

  1. Este posibil ca pentru inceput sa nu puteti realiza si partea a doua a acestui exercitiu. In aceasta situatie este indicat sa ridicati calcaiele sprijinindu-va pe degetele de la picioare.
  2. Asezati cate un bloc de yoga langa fiecare picior si asezati mainile pe ele, in momentul in care va aplecati pe spate.
  3. Ingenunchiati cu spatele la un scaun. Aplecati-va pe spate asezand mainile pe zona laterala a scaunului.
  4. Efectuati acest exercitiu stand cu spatele la un perete.

Avantajele Posturii Ustrasana (Postura Camilei)

  1. Stimuleaza si imbunatateste procesul respirator.
  2. Tonifica musculatura pieptului, soldurilor, coapselor, bicepsilor, umerilor si gleznelor.
  3. Fortifiaza muschii spatelui.
  4. Imbunatateste gradul de flexibilitate al umerilor.
  5. Amelioreaza si previne durerile de spate, cu precadere in cazul persoanelor care petrec o perioada mare de timp pe scaun, la birou sau in fata calculatorului.
  6. Imbunatateste pozitia corpului.
  7. Amelioreaza depresiile.
  8. Stimuleaza gradul de vascularizare la nivelul rinichilor.
  9. Stimuleaza procesul de digestie.
  10. Amelioreaza simptomele specifice diabetului si dispepsiei.
  11. Dharana inseamna in limba sanscrita concetrare. Postura Ustrasana (Postura Camilei)are capacitatea de a intensifica dharana.
  12. Amelioreaza manifestarile specifice problemelor respiratorii, durerilor blande de cap, starilor de oboseala, anxietatii si disconfortului menstrual.
  13. Calmeaza creierului si reface rezervele de energie din organism.

Precautii in cazul Posturii

  1. Atentie la pozitia gatului si a zonei lombare pentru a evita leziunile la acest nivel. Daca este nevoie, folositi suporturi speciale.
  2. Persoanele diagnosticate cu hiper- si hipotensiune arteriala, migrene, insomnii sau leziuni severe la nivelul zonei lombare sau a gatului trebuie sa evite aceasta postura.
Imagine: 
Exercitiul Ustrasana (Postura Camilei)