Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Vasisthasana


Autor: george

Traducere

Vasistha este numele celui mai mare intelept, conform traditiei yoghine. Vasistha este cel care a scris imnurile vedice, fiind in acelasi timp un rishi (profet). De asemenea, se spune despre Vasistha ca are capaciatatea de a indeplini toate dorintele.

Asana este echivalentul cuvantului "postura".

Postura Vasisthasana pas cu pas

Incepeti din Postura Tadasana (Postura Muntelui). Aplecati trunchiul in fata si aduceti picioarele in spate, obtinand in acest fel pozitia de inceput pentru Postura Adha Mukha Svanasana. Din aceasta pozitie aplecati trunchiul in partea stanga pana in momentul in care pelvisul este perpendicular pe sol si asezati mana stanga pe soldul stang.
In acest moment greutatea corpului trebuie sa fie sustinuta de mana dreapta si piciorul drept. Mentineti coloana vertebrala dreapta pe toata durata exercitiului, iar pentru a va mentine echilibrul cu mai multa usurinta, incordati muschii abdominali.

Dupa ce efectuarea acestei posturi nu mai pune nici un fel de probleme pentru dumneavoastra, puteti incerca o varianta avansata care presupune ridicarea piciorului drept spre tavan. Din aceasta pozitie intindeti mana dreapta si apucati degetele piciorului drept. In cazul in care flexibilitatea organismului dumneavoastra nu va permite acest lucru este recomandat sa folositi o curea de yoga. Mentineti aceasta pozitie timp de cateva secude, apoi dati drumul piciorului si asezati mana pe sold. Va puteti odihni cateva clipe in Postura Copilului (Postura Balasana).

Variatie

Efectuati aceasta postura langa un perete, astfel incat sa va bucurati de un plus de echilibru.

Sfaturi pentru incepatori

In cazul in care aceasta postura pare prea dificila este recomandat sa indoiti piciorul drept si sa asezati un obiect greu la nivelul labei piciorului, tibiei si genunchiului drept. Piciorul stang trebuie sa ramana extins.

Avantajele Posturii Vasisthasana

  1. Fortifiaza muschii mainii, abdomenului si a picioarelor, precum si incheieturile.
  2. Imbunatateste capacitatea de mentinere a echilibrului.
  3. Tonifiaza intregul organism.
  4. Creste capacitatea de concentrare.
  5. Pregateste corpul pentru posturi cu un grad de complexitate sporit, care necesita mentinerea echilibrului cu ajutorul mainilor.
  6. Creste nivelul de stamina din organism.

Precautii in cazul posturii Vasisthasana

  • Evitati postura Vasithasana daca va confruntati cu leziuni severe la nivelul umerilor, coatelor, incheieturilor, soldurilor si gleznelor.
Imagine: 
Exercitiul Vasisthasana