Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Virabhadrasana III (Postura Luptatorului III)


Autor: george

Traducere

In mitologia hindusa Virabhadra este numele unui erou viteaz, nascut dintr-un fir din parul zeului Shiva, conducatorul tuturor zeilor hindusi. Se spune ca Virabhadra a fost cel care a razbunat jignirea adusa sotiei zeului Shiva, Sati. Asana in limba sanscrita inseamna "postura".

Postura Virabhadrasana III (Postura Luptatorului III) pas cu pas

Pentru a efectua aceasta postura incepeti din Virabdrasana I. Astfel este necesar ca Postura de inceput sa fie Tadasana. Intindeti piciorul stang in fata. Distanta dintre cele 2 membre trebuie sa fie egala cu lungimea picioarelor.

Extindeti mainile in lateral pana in momentul in care acestea sunt paralele cu solul. Din aceasta pozitie ridicati mainile spre tavan, tinand palmele orientate una spre cealalta.

Intoarceti piciorul stang, spre interior, intr-un unghi de 60 de grade si piciorul drept spre interior intr-un unghi de 90 de grade. Atentie insa intrucat unghiul piciorului din spate sa fie mai mare decat in Postura Utthita Trikonasana. Indoiti genunchiul drept pana in momentul in care acesta formeaza un unghi de 90 de grade, in vreme ce pelvisul trebuie sa fie orientat in fata.

Ridicati sternul si arcuiti gatul usor in spate, in vreme ce fixati privirea intr-un anumit punct de pe tavan. Mentineti aceasta pozitie timp de cel putin 30 de secunde. Pentru a reveni la pozitia initiala indreptati picioarele, rotiti pelvisul in lateral si indoiti genunchii. Aduceti picioarele la acelasi nivel, executand o saritura mica.

Aceasta este postura Vibradhrasana I. Conform specialistilor este necesar sa mentineti aceasta postura timp de cateva secunde inainte de a trece in Virabhadrasana III.

In momentul in care va simtiti pregatiti ridicati calcaiul stang de pe sol si lasati greutatea corpului pe degetele de la picioare. Tineti genunchiul drept indoit intr-un unghi de 90 de grade, mainile extinse deasupra capului si genunchiul stang orientat spre sol. Din aceasta pozitie aplecati trunchiul in fata, astfel incat acesta sa fie paralel cu solul.

Lasati greutatea corpului pe piciorul drept si incercati sa ridicati si piciorul stang pana cand acesta ajunge paralel cu solul. Pentru a va fi mai usor sa va mentineti echilibrul este recomandat sa va fixati privirea intr-un punct in fata dumneavoastra.

Incercati ca pe masura ce progresati sa cresteti perioada de timp cat stati in aceasta postura pana in momentul in care veti ajuge la cel putin 30 de secunde. In momentul in care doriti sa reveniti la pozitia initiala, urmati procedura inversa acestui exercitiu.

Variatie

Asezati piciorul ridicat pe un perete in fata dumneavoastra si asigurati-va ca trunchiul este paralel cu solul in aceasta postura. In cazul in care preferati aceasta variatie este bine ca timpul de efectuare sa creasca de la 30 de secunde pana la cateva minute.

Sfaturi pentru incepatori

Daca intampinati dificultati in ceea ce priveste mentinerea echilibrului este recomandat sa asezati mainile pe solduri in loc sa le extindeti in fata. De asemenea, puteti aseza mainile pe suprafata unui perete.

Avantajele Posturii Virabhadrasana III (Postura Luptatorului III)

  1. Fortifiaza muschii toracici, abdominali, spinali si pelvieni.
  2. Fortifiaza muschii spatelui.
  3. Tonifica muschii mainilor si picioarelor.
  4. Imbunatateste capacitatea de mentinere a echilibrului si de coordonare a membrelor si relaxeaza creierul.
  5. Calmeaza mintea si reduce starile de anxietate.
  6. Calmeaza sistemul nervos.
  7. Creste capacitatea de concentrare, unul dintre scopurile principale ale practicilor yoghine.
  8. Tonifica muschii gleznelor.
  9. Imbunatateste procesul de digestie al organismului.
  10. Imbunatateste pozitia corpului.

Precautii in cazul Posturii Virabhadrasana III (Postura Luptatorului III)

  1. Persoanele diagnosticate cu hipertensiune arteriala sau leziuni la nivelul picioarelor, gleznelor, genunchilor si soldurilor trebuie sa evite aceasta postura.
  2. Femeile insarcinate trebuie sa efectueze aceasta postura doar sub supravegherea unui instructor yoga.
Imagine: 
Exercitiul Virabhadrasana III (Postura Luptatorului III)

Comentarii