Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Virasana (Postura Eroului)


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita vira inseamna "erou", iar asana inseamna "pozitie" sau "postura".

Introducere

Aceasta postura reprezinta unul dintre exercitiile fundamentale efectuate din sezut. De cele mai multe ori aceasta postura este folosita pentru pranayama, medidatie, precum si ca exercitiu de stretching pentru zonele rigide ale cvadricepsilor. In acelasi timp acest exercitiu detine efecte benefice asupra gleznelor si amelioreaza durerile de la nivelul calcaielor.

Postura Virasana (Postura Eroului) pas cu pas

Asezati peste covorul pentru exercitii o patura pentru mai a creste gradul de confort. Daca este nevoie folositi o patura sau alt suport de yoga pe care sa il asezati sub sezut. Rolul acestor suporturi este de a ridica pelvisul pana in momentul in care simtiti o usoara senzatie de intindere.

In cazul in care la nivelul genunchiului resimtiti o senzatie dureroasa este bine sa asezati in un prosop rulat in zona posterioara a genunchiului inainte de a-l indoi. Mentineti pozitia prosopului pe masura ce coborati bazinul spre sol. Apucati gambele cu ambele maini.

Pozitia mainilor si a picioarelor

Asezati bazinul intre gambe, la nivelul solului. Atentie insa intrucat coborarea bazinului trebuie sa aiba loc gradual, astfel incat sa puteti evita apritia leziunilor. Picioarele trebuie sa fie departate in asa fel incat sa se afle in aceeasi linie cu soldurile.

Departati degetele de la picioare si asezati degetele mici pe sol. Greutatea corpului trebuie sa fie sustinuta in mod egal cu ajutorul degetelor de la picioare. In cazul in care gradul de intindere este prea mare la nivelul gleznelor, folositi care un prosopel rulat pe care sa il asezati sub acesta.

Pozitia trunchiului

Coloana vertebrala, trunchiul si umerii trebuie sa se afle in aceeasi pozitie impusa de Postura Tadasana. Astfel umerii trebuie sa se afle in aceeasi linie cu soldurile, coloana vertebrala trebuie sa fie extinsa si sternul ridicat.

Pentru a reveni la pozitia initiala este necesar sa ridicati bazinul de pe genunchi si sa asezati piciorul stang peste cel drept. Coborati bazinul peste piciorul stang, asemeni Posturii Sukhasana. Mentineti Postura Virasana (Postura Eroului) timp de 1 minut, apoi pe masura ce progresati prelungiti aceasta perioada progresiv.

Sfaturi pentru incepatori

Folositi suporturi pentru bazin, alegand o inaltime corespunzatoare astfel incat pozitia dumneavoastra sa fie una confortabila. Pe masura ce progresati gradul de flexibilitate al corpului dumneavoastra creste pana cand veti reusi sa efectuati aceasta postura fara ajutorul suporturilor.

Avantajele Posturii Virasana (Postura Eroului)

  1. Constituie un exercitiu de stretching ideal pentru coapse, genunchi si glezne.
  2. Imbunatateste procesul de digestie si scade flatulenta.
  3. Constituie o forma eficienta de tratament pentru constipatie.
  4. Amelioreaza simptomele menopauzei.
  5. Scade umflaturile de la nivelul gleznelor in timpul primului trimestru de sarcina.

Precautii in cazul Posturii Virasana (Postura Eroului)

  1. Daca va cofruntati cu hipertensiune arteriala este recomandat sa fiti foarte atenti in cazul in care efectuati aceasta postura.
  2. Persoanele diagnosticate cu astm trebuie sa se concentreze asupra respiratiei in aceasta postura.
  3. Daca suferiti de dureri de cap, efectuati acest exercitiu stand intinsi pe spate.
  4. Evitati aceasta postura daca va confruntati cu leziuni la nivelul genunchilor sau gleznelor.
Imagine: 
Exercitiul Virasana (Postura Eroului)

Comentarii