Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Vrksasana (Postura Copacului)


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita Vrksasana inseamna "postura copacului".

Introducere

Multe persoane pot considera mentinerea echilibrului pe un singur picior o pozitie solicitanta si dificila. Maestrii yoga sustin ca este important sa incercati sa va imaginati ca pozitia dumneavoastra este similara unui copac, avand radacinile adanc infipte in pamant si trunchiul ridicat spre cer, in lumina soarelui.

Postura Vrksasana este una dintre posturile de baza in practicile yoga. Cu toate ca poate parea extrem de simpla, aceasta postura se poate dovedi destul de solicitanta pentru organism.

Postura Vrksasana (Postura Copacului) pas cu pas

Incepeti in Postura Tadasana (Postura Muntelui). Treceti greutatea corpului la nivelul piciorului stang. Rasfirati degetele piciorului stang si mentineti aceasta pozitie pe intreaga durata a exercitiului. Indoiti genunchiul drept si apucati glezna cu mana dreapta. Asezati talpa piciorului drept cat mai sus la nivelul partii interioare a coapsei stangi. Calcaiul piciorului drept trebuie sa fie orientat spre zona inghinala, iar degetele de la picior sa fie orientate spre sol. Cu ajutorul mainii drepte trageti piciorul drept cat mai sus spre zona inghinala, avand in acelasi timp grija ca greutatea corpului sa ramana pe piciorul stang.

Fixati privirea intr-un punct in fata dumneavoastra. Acest lucru va ajuta sa va mentineti echilibrul cu mai multa usurinta. Mentineti coloana vertebrala dreapta, ridicati sternul si extindeti mainile peste cap. Atentie insa pentru a rezista tentatiei de a indoi coatele. In aceasta pozitie palmele trebuie sa fie indreptate una spre cealalta.

In timpul efectuarii acestei posturi este necesar sa va asigurati ca soldurile se afla in aceeasi linie. Pentru aceasta insa, de multe ori este necesar sa asezati piciorul drept mai jos la nivelul coapsei stangi.

Dupa efectuarea acestei posturi, reveniti in Tadasana. Repetati acest exercitiu si pentru cealalta parte.

Variatie

O alta metoda de efectuare a Posturii Vrksasana (Postura Copacului) poarta denumirea de Supta Vrksasana. In acest caz este necesar sa stati culcati pe spate, pe covorul medical in timp ce un picior trebuie sa fie sprijit de un perete. Alinierea corpului trebuie sa fie similara Posturii Tadasana.

Sfaturi pentru incepatori

Efectuati aceasta postura cu spatele langa un perete. Sprijiniti zona bazinului de perete in momentul in care veti ridica piciorul drept. Acest lucru va ofera un plus de echilibru.

Incercati sa realizati aceasta postura stand langa un prieten, astfel incat picioarele dumneavoastra sa fie alipite. De asemenea, puteti lega o curea de yoga in jurul gleznei drepte. Acest lucru este recomandat cu precadere persoanelor care nu pot atinge cu mana glezna dreapta.

Avantajele Posturii Vrksasana (Postura Copacului)

  1. Fortifiaza cvadricepsii, muschii coapselor, gambelor, gleznelor si muschii spinali.
  2. Creste gradul de flexibilitate la nivelul soldurilor.
  3. Constiuie un exercitiu eficient de stretching pentru zona inghinala, muschii interni ai coapselor, piept si umeri.
  4. Amelioreaza simptomele specifice sciaticii si platfusului.
  5. Imbunatateste capaciatatea de mentinere a echilibrului.

Precautii in cazul Posturii Vrksasana (Postura Copacului)

  1. Persoanele diagnosticate cu hipotensiune arteriala, insomnii si dureri de cap trebuie sa evite aceasta postura.
  2. Persoanele care prezinta hipertensiune arteriala trebuie sa efectueze aceasta postura fara a ridica mainile deasupra capului.
Imagine: 
Exercitiul Vrksasana (Postura Copacului)

Comentarii

Yoga cu Copacul Atent: http://dorayoga.wordpress.com