Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exerctiul Baddha Konasana (Postura Croitorului)


Autor: george

Traducere

Exercitiul Baddha Konasana sau Postura Croitorului, denumita astfel datorita asemanarii cu pozitia croitorilor indieni, stimuleaza muschii pelvieni si cei ai soldurilor. Postura Baddha Konasana este recomandata in timpul sarcinii, avand capacitatea de a pregati organismul pentru nastere, precum si in timpul menstruatiei. Cu toate acestea, Postura Baddha Konasana este eficienta deopotriva pentru barbati si copii.

In limba sanscrita Baddha inseamna "legatura", iar kona inseamna "unghi".

Postura Baddha Konasana pas cu pas

Cu picioarele goale, stati pe covorul pentru exercitii cu genunchii indoiti in exterior si talpile alipite. Greutatea corpului trebuie sa fie distribuita in mod egal la nivelul oaselor bazinului. Tinand pelvisul perpendicular pe sol inaltati coloana vertebrala cat de mult puteti, indreptand spatele.

Din pozitia initiala apucati degetele de la picioare cu mainile si trageti calcaiele cat mai aproape de zona perineului. Genunchii trebuie sa fie indreptati spre sol. Atentie insa pentru a executa aceasta miscare gentil, fara a forta. Scopul acestui exercitiu este acela de a creste gradul de flexibilitate al tendoanelor de la nivelul soldurilor.

Daca atingeti solul cu genunchii fara prea mult efort este bine sa folositi un suport astfel incat sa adaugati un plus de complexitate acestui exercitiu de intindere. In momentul in care pelvisul se afla perpendicular pe sol, oasele soldurilor trebuie sa fie aliniate iar coloana vertebrala extinsa, respectand insa curburile normale ale spatelui.

Persoanele cu tendoane rigide pot intampina dificultati in ceea ce priveste realizarea unei curburi concave normale la nivelul zonei lombare. Acest lucru poate fi corectat prin asezarea uneia sau mai multor paturi impaturite. Tineti in permanenta mainile pe picioare. Zona superioara a coapselor trebuie sa se roteasca spre exterior pe masura ce femurul se orienteaza spre sol.

Pentru a reveni la pozitia initiala, ridicati genunchii de pe sol si extindeti picioarele in fata.

Varianta a Posturii Baddha Konasana

Intindeti centrul capului in fata tinand coloana vertebrala extinsa, dar respectand liniile normale ale spatelui. Incercati sa aduceti zona buricului in fata piciorului. Aplecarea trebuie realizata miscand zona pelviana si articulatiile soldurilor.

Avantajele Posturii Baddha Konasana

  1. Creste gradul de flexibilitate al articulatiilor soldurilor, motiv pentru care este ideala ca forma de pregatire pentru Postura Lotusului, precum si ca exercitiu de pregatire pentru momentul nasterii.
  2. Creste gradul de flexibilitate a muschilor interni ai coapselor si genunchilor.
  3. Contribuie la relaxarea muschilor de la nivelul toracelui si umerilor in cazul persoanelor care petrec mult timp pe scaun in fata calculatorului sau la volan.
  4. Stimuleaza functionarea organelor interne.
  5. Imbunatateste circulatia sangelui.
  6. Amelioreaza depresiile blande, starile de anxietate si oboseala.
  7. Amelioreaza disconfortul din timpul menstruatiei.
  8. Amelioreaza durerile din timpul nasterii.
  9. Creste nivelul de energie din organism si imbunatateste functionarea sistemului imunitar.

Precautii in cazul Posturii Baddha Konasana

  • Acest exercitiu este contraindicat femeilor care au nascut recent.
  • Persoanele care se confrunta cu leziuni la nivelul genunchiului trebuie sa foloseasca paturi pentru a oferi sprijin genunchilor.
Imagine: 
Exerctiul Baddha Konasana (Postura Croitorului)