Sanatate, medicina, tratament

Cont nou Intra in cont

Esti aici:Noutati / Stiri medicale / Studiu al Universitatii din Belfast: 'Ciocolata neagra este buna pentru tine?'


Studiu al Universitatii din Belfast: 'Ciocolata neagra este buna pentru tine?'


Autor i-medic.ro

Un studiu care urmăreşte să descopere dacă o dietă bogată în fructe şi legume, la care se adăugă ciocolată neagră şi fructe de pădure - toate cu un conţinut ridicat în polifenoli - este benefică pentru sănătate, este desfăşurat în prezent de cercetătorii de la Universitatea Regală din Belfast.

În cadrul studiului, voluntarii vor primi acasă ciocolată neagră, fiind încurajaţi să mănânce zilnic 50 de grame din acest produs timp de opt săptămâni.

Cercetătorii vor monitoriza 110 persoane cu tensiune arterială ridicată, în cadrul fazei iniţiale a unui proiect care va debuta în luna august a.c. şi se va întinde pe o perioadă de trei ani.

 Scopul principal al acestuia este de a descoperi dacă dieta mai sus menţionată este mai bună pentru sistemul cardiovascular decât una săracă în elementele nutritive precizate - relevă site-ul european de ştiri din domeniul cercetării AlphaGalileo.

Conducătorul studiului, doctorul Pascal McKeown de la Şcoala Regală de Medicină, Stomatologie şi Ştiinţe Biomedicale, a subliniat: 'Lucrul important care trebuie menţionat este că ciocolata pe care o vom utiliza va fi foarte bogată în cacao - în procent de cel puţin 70 la sută. Ciocolata cu lapte standard nu conţine polifenolii prezenţi în ciocolata neagră'.

Doctorul McKeown a mai spus că 'un grup de pacienţi va fi supus unei diete sărace în polifenoli - aşa cum este probabil dieta obişnuită din Marea Britanie, deoarece majoritatea oamenilor tind să mănânce numai două porţii de fructe şi legume pe zi.

Un alt grup va fi încurajat să mănânce zilnic şase porţii de fructe şi legume, inclusiv o porţie de fructe de pădure, împreună cu 50 de grame de ciocolată neagră. Noi vom examina starea vaselor de sânge şi gradul de fluiditate a sângelui la începutul şi la sfârşitul studiului, pentru a determina dacă o dietă bogată în polifenoli poate reduce riscul dezvoltării unei boli de inimă'.

NI Chest, Heart & Stroke (NICHS) finanţează cu suma de 32.000 de lire sterline acest proiect. 'Sperăm să oferim date ştiinţifice clare, care să ajute guvernul să elaboreze recomandări utile cu privire la o dietă sănătoasă'.

Categoria: Stiri externe; Data: 07 Mai 10 Sursa: Agerpres


NOTA: Inainte de a adauga comentariul te rugam sa mai petreci 20 de secunde revizuindu-l. Din dorinta de a avea o comunitate cat mai utila si cat mai placuta te rugam ca raspunsurile tale sa respecte 2 reguli minimale:
  • - o exprimare corecta gramatical (toate propozitiile incep cu litere mari si se termina cu semne de punctuatie, fara prescurtari de tipul "nush", "acm", "adik" si fara dezacorduri flagrante).
  • - sa lasam obscenitatile pentru cei mai putin inteligenti.
Multumim!
echipa i-medic.ro

Publică un comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.
CAPTCHA
Aceasta intrebare are rolul de a preveni spam-ul.
Image CAPTCHA
Introduceti caracterele exact in forma in care apar in imagine.