Termen cautat
Specialitate

12 sfaturi pentru o dieta echilibrata


Specialitate
Imagini
12 sfaturi pentru o dieta echilibrata 1.Nu va infometati niciodata! Oamenii tind sa ia decizii proaste cand sunt infometati.Foamea este o necesitata primara ce este greu de negat. Cand esti infometat si nu detii alimente sanatoase,iti este foarte greu sa te abtii pana in momentul in care le poti achizitiona, ca rezultat vei ajunge sa mananci orice lucru nesanatos,actiune pe care o vei regreta mai tarziu.Un lucru simplu si care poate face minuni este planificarea meselor pentru a preintampina foamea intensa.Incearca sa ai gustari sanatoase intre mese precum: fistic,un ou fiert tare, biscuiti din cereale integrale, iaurt sau un sfert de ceasca de stafide.Foarte important este ca atunci cand v-ati stabilit un program de mese sa-l respectati in totalitate,nu sariti peste niciuna din ele! 2.Fii sincer cu privire la caloriile pe care le ingeri zilnic! Pentru a-ti mentine greutatea este necesar sa consumi un anumit numar de calorii, iar pentru a pierde kilogramele in plus trebuie sa reduci acest numar .Oamenii tind sa ignore acest lucru.De aceea este necesar sa-ti construiesti o dieta sanatoasa bazata pe un numar mai mic de calorii decat cel pe care il consumi deja,fapt care te va ajuta sa previi frustrarile ce pot surveni in legatura cu mentinerea greutatii. Un studiu numit „2010 Dietary Guidelines for Americans” ofera informatii cu privire la aportul de calorii ce trebuie consumat in functie de sex,varsta si nivelul de activitate fizica. De indata ce vei afla aceasta informatie,iti va fi mult mai usor sa iti planifici ce cantitate de fructe, legume, cereale integrale, lactate cu continut scazut de grasimi sau alte surse de proteine sa incluzi in dieta ta de zi cu zi. 3.Mananca echilibrat dupa ce faci exercitii fizice! Cu totii tindem sa supraestimam numamrul de calorii pe care le ardem in timpul unei sesiuni de exercitii fizice.Cand facem acest lucru, tindem sa mancam mult mai mult decat avem cu adevarat nevoie, facand pierderea sau mentinerea greutatii foarte dificila. Exercitiile fizice intense ne pot impinge sa mancam mai mult , asa ca exercitiile de o intensitate moderata ar putea fi cheia unui control al greutatii. 4.Foloseste regula celor 3 culori. La fiecare masa include un aliment de culoare rosie, verde sau portocalie. Concentrandu-te pe aceste alimente te vei asigura ca vei consuma ceva sanatos si nu vei avea o farfurie plina de calorii. 5.Fii un bautor de apa inrait! Apa este esentiala pentru a-ti tine corpul hidratat. Suntem predispusi in a retine o „greutate de apa” prin faptul ca nu bem suficient,lucru care nu s-ar intampla daca am proceda invers. Nevoile difera de la o persoana la alta, dar este recomandat ca o persoana sa consume aproximativ 1.5L de apa pe zi.Acest lucru are un beneficiu in plus-apa creeaza senzatia de satietate,iar in acest fel este posibil ca foamea sa dispara.Nu trebuie sa uitam ca de multe ori senzatia de sete este confundata cu senzatia de foame,astfel ca este recomandat sa avem langa noi tot timpul o sticla de apa pentru a evita aportul nejustificat al unor calorii. 6.Renunta la a consuma prea multa sare! Sarea contribuie mult la luarea in greutate si este destul de des motivul pentru care numerele de pe cantar nu scad.Oamenii consuma in medie dublul cantitatii de sare pe care ar trebui in mod normal sa o consume, lucru care duce la cresterea in greutate, sentimentul de balonare si inabilitatea de a pierde kilogramele.Sarea te poate face sa te simti infomemtat si insetat. O sa vezi cum kilogramele in plus vor disparea doar reducand cantitatea de sare pe care o consumi. 7.Condimenteaza-ti alimentele! Conform unui studiu facut de „British Journal of Nutrition”, adaugarea de condimente picante in mancare ajuta la reducerea foamei.Daca ai nevoie de un motiv in plus sa incepi sa mananci picant, savantii de la de la Universitatea din New York au descoperit ca un compus ce se gaseste in chilli face creierul sa elibereze endorfine-moleculele fericirii. 8. Sucurile dietetice nu te vor ajuta sa pierzi din greutate! Cercetatorii de la universitatea din Texas au facut un studiu prin care au descoperit ca cu cat o persoana bea mai multe sucuri dietetice, cu atat riscul de obezitate devine mai mare. Band doar doua pahare pe zi, poate face ca talia ta sa creasca cu 500%. De ce? Indulcitorii artificiali modifica abilitatea naturala a corpului de a consuma caloriile. 9.Concentrați-vă asupra mentinerii echilibrului nutritiv! Asigurandu-te ca fiecare masa contine carbohidrati,proteine si grasimi , in loc sa numeri caloriile pe care le consumi, reprezinta o alta modalitate usoara de a slabi.Dandu-i corpului tau toti nutrientii de care are nevoie,iti vei asigura o senzatie de satietate de lunga durata. 10.Ai grija la portii! Tinand cont de regulile de mai sus,aseaza in farfurie alimentele sanatoase,in portii mici si asigura-te ca stai departe de platourile cu mancare pentru a evita sa ingeri un surplus de calorii apeland si la a doua portie,chiar daca nu iti mai este cu adevarat foame.Aminteste-ti,senzatia de satietate apare la 15 minute dupa terminarea mesei! 11.Incepe cu supa! Persoanele care mananca o supa de legume cu o valoare energetica mica inaintea mesei,consuma cu 20% mai putine calorii la acea masa. 12. Nu te grabi! Persoanele care mananca rapid au deseori probleme cu greutate, conform unui studiu al unei unversitati din SUA.Asa cum am mentionat mai sus,senzatia de satietate apare la 15-20 de minute dupa terminarea mesei,de aceea incearca sa mesteci fiecare imbucatura de cel putin 20 de ori si sa incerci sa te relaxezi.
Bibliografie
http://forum.facmedicine.com/