Termen cautat
Specialitate

Alimente bogate in fier


Autor: Anda Sabau
Specialitate
Imagini
Corpul uman are nevoie de fier deoarece acest oligoelemet contribuie la procesele metabolice care au loc in organism. Rolul acestuia este de-a ajuta muschii sa foloseasca in mod corect oxigenul. Carentele de fier pot duce la anemie, o boala de care sufera aproximativ 600 de milioane de oameni. Asadar daca ai stari de ametela, dureri de cap si somnolenta, inseamna ca si tu faci parte din categoria de oameni care sufera de anemie. Pentru remedierea acestei conditii, trebuie sa incluzi urmatoarele alimente in dieta zilnica: Cereale integrale Opteaza oentru un mic dejun delicious si satios din cereale integrale combinate cu iaurt. Continutul de fier din cereale este foarte usor asimilat de catre organism si ajuta la mentinrea si functionarea propice a intregului sistem. Spanac Bineinteles ca spanacul nu poate lipsi de pe aceasta lista. Il poti consuma in diverse feluri de mancare sau chiar in sucuri. Este plin de nutrienti benefici, atata femilor care sunt insarcinate cat si copiilor, care au nevoie de un continut ridicat de fier. Ficatul de porc si pui Acest aliment este unul dintre cele mai bogate surse de fier. Consumati-l fie cu diverse garnituri sau salate, insa este bine sa il preparati la gratar sau cuptor. Stiati ca alimentele bogate in fier daca sunt combinate cu alimente bogate in vitamina C, contribuie la crestearea cantitatii de fier pe care organismul o extrage din aceste alimente? Soia Boabele de soia sunt delicioase in salate sau supe. Consumate zilnic, pe langa fibra si grasimi saturate acestea contribuie la aportul necesar de fier de care organismul are nevoie. Datorita faptului ca boabele de soia contin fitoestrogeni, acestea mentin un nivel hormal optim. Ciocolata neagra Sa nu ignoram nici aportul de fier pe care il gasim in ciocolata neagra. Consumati acest desert de cate ori simtiti nevoie, insa cu moderatie. Cimbru Acest condiment este ideal in preparea multor feluri de mancare si este plin de fier. Contine 3 calorii si este unul dintre cele mai bogate condimente in fier. Asadar folosit-l cu incredere in preparatele zilnice. Si alte alimente bogate in fier: capsuni, mazare, seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac, piersici uscate, stafide, tofu, ciuperci,nuci, avocado etc.
Bibliografie
http://cesamancam.ro/fierul-rol-si-surse.html http://www.dietetik.ro/alimente-bogate-in-fier/11057.html http://bembu.com/iron-rich-foods-for-vegetarians-and-vegans http://www.healthaliciousness.com/articles/high-copper-foods.php