Termen cautat
Specialitate

Beneficiile joggingului


Autor: Anda Sabau

Joggingul ar trebui sa devina parte din stilul de viata al oricarei persoane. Daca muncesti multe ore si stai inchis intr-un birou, jumatate de ora de alergare seara inainte de culcare te va reinvigora cu siguranta. Si nu doar atat, un studiu de specialitate realizat in Copenhaga arata ca o astfel de activitate va creste durata de viata de pana la 6 ani.Ca sa te convingi si mai mult ca trebuie sa te apuci de alergat incepand de maine chiar, iti prezentam cateva beneficii majore:

  • Imbunatateste circulatia sangvina, deoarece in timpul unui astfel de efort capilarele se deschid si are loc o mai buna oxigenare a tesuturilor, acest lucru contribuind la sanatatea intregului corp.
  • Combate depresia
  • Pentru cei care au un apetit scazut, cateva minute de alergare prin parc ajuta la imbunatatirea poftei de mancare
  • Potrivit “ British Heart Foundation”, 10.000 de morti anuale cauzate de infarct pot fi prevenite,daca oamenii ar avea mai mai multa grija de conditia lor fizica si ar opta pentru metode de intretinere a intregului organism, precum jogging-ul
  • Este o metoda excelenta de-a topi grasimile si de-a lucra masa musculara a picioarelor, dar si soldurilor. La fiecare kilometru pe care l-ai strabatut, are loc o ardere de150 de calorii.
  • Somnul va deveni mai linistitor
  • Organismul dumneavoastra se va simti mai bine, iar starea de spirit se va imbunatati considerabil, deoarece in timpul alergarii corpul produce hormonul denumit endorfina-acest fiind cunoscut si ca” hormonul fericirii”. Asadar adio stres, adio griji!
  • Creste functia cognitiva- bazat pe un studiu de specialitate, joggingul ajuta corpul sa produca acel factor neutrofic care contribuie la imbunatatirea memoriei dar si o functionare optima a creierului.
  • Contribuie la fortificarea sistemului imunitar si ajuta organismul sa lupte impotriva tensiunii arteriale, osteoporozei si poate chiar preveni atacurile de cord si diabetul.

Ce tinuta trebuie adoptata atunci cand ne pregatim de sesiunea dealergat?

Bineinteles atunci cand va alegeti imbracamintea trebuie sa tineti cont de vremea de afara. Daca este cald, o perecehe de pantoloni scurti si un tricou lejer, iar pentru vreme mai rece, haine groase si comode. Nu optati pentru imbracaminte cu muchii dure sau care sunt sintetice. Hainele trebuie sa va usureze miscarea nu sa o ingreuneze. In cea ce priveste pantofii, optati pentru unii cu o talpa aderenta si comoda pentru a va conferi suport pe orice tip de teren ati alege sa alergati. Luati un Ipod, deoarece muzica poate fi relaxanta si va poate stimula pentru a continua sesiunea de jogging.

Pe unde alergam?

Asta depinde de zona unde locuiti. Insa fiti aveturosi si alegeti si alte trasee interesante care contin pante, poteci etc. Variati traseele pentru a nu va plictisi la fel si distantele parcurse. Alegeti spatii deschise, fie ca este vorba de iarna sau vara si eliberati-va minteaatunci cand incepeti sesiunea de jogging.

Efectuarea unei sesiuni de alergare

Niciun exercitiu fizic nu se poate desfasura fara a face incalzirea intregului corp in prealabil. Niciodata nu incepeti un astfel de efort fara incalzire, astfel riscati sa va raniti. Puteti efectua alergari o data la 2 zile sau chiar zilnic daca scopul este de-a va creste anduranta,de-a mai da jos cateva kilograme sau pur si simplu pentru ca o faceti din placere. Oricare ar fi motivul pentru care vreti sa va apucati de jogging, nu uitati ca efortul va va fi rasplatit!

Bibliografie
http://www.dailymail.co.uk/health/article-66640/What-jogging-does-body.html http://www.mediafax.ro/stiinta-sanatate/beneficiile-jogging-ului-cu-cat-ti-se-mareste-durata-de-viata-daca-alergi-o-ora-pe-saptamana-9591106 http://pentruea.md/article/16-motive-pentru-care-trebuie-sa-faci-jogging-chiar-acum-5786.html http://zeceintop.ro/top-10-beneficii-ale-practicarii-jogging-ului/