Termen cautat
Specialitate

COPIII CU ADHD NU RECUNOSC EXPRESIILE DE FURIE


Imagini

Copiii cu ADHD nu recunosc expresiile faciale de furie

Cercetătorii japonezi au măsurat activitatea creierelor a 13 copii cu ADHD şi a altor 13 copii normal dezvoltaţi. S-a constatat faptul că sistemul nervos al celor cu ADHD nu recunoaşte expresiile faciale de furie. Acest fapt este responsabil de recunoaşterea defectuoasă a emoţiilor altor persoane, ceea ce duce la comportamente sociale anormale.

ADHD (acronim din engleză: Attention Deficit Hyperactivity Disorder ) este o boală psihiatrică ce afectează in special copiii şi se manifestă prin dificultatea acestora de a se concentra asupra unui obiect sau a unei acţiuni.

Grupul de cercetători format din profesorul Ryusuke Kakigi de la Institutul Naţional al Ştiinţelor Fiziologice, profesorul Masami K. Yamaguchi si asistentul profesor Hiroko Ichikawa de la Universitatea Chuo din Tokio, au arătat că răspunsul hemodinamic al creierelor copiilor cu ADHD este diferit de cel al copiilor normal dezvoltaţi.

Două grupuri de câte 13 copii, un grup cu ADHD şi un grup cu dezvoltare cognitivă normală, au fost supuşi unui experiment care consta in urmărirea unor imagini cu expresii faciale vesele şi mânioase în timp ce oamenii de ştiinţă au localizat aria creierului din zona lobilor temporali în care îşi făcea apariţia raspunsul neuronal.

Au măsurat rezultatul cu ajutorul unei metode non-invazive de spectroscopie în infra-roşu. Aceasta presupune proiectarea unui fascicul de lumină infra-roşie prin craniul individului şi măsurarea luminii absorbite sau împrăştiate de sctructurile cortexului. Diferenţa de intensitate a luminii depinde de concentraţia de oxihemoglobină care cedează oxigen neuronilor.

Rezultatul a fost că cei 13 copii normal dezvoltaţi au avut un răspuns hemodinamic semnificativ pentru ambele tipuri de expresii faciale în emisferele lor drepte. În schimb, la copii cu ADHD s-a inregistrat răspunsul hemodinamic doar la expresiile vesele. Răspunsul la expresiile faciale de furie nu a fost observat.

Diferenţa în activitatea neuronală a copiilor cu ADHD poate fi responsabilă de deprecierea recunoaşterii sociale şi a stabilirii unor relaţii interumane normale.

Bibliografie
- http://www.medicalnewstoday.com/releases/283071.php - http://www.sciencedaily.com/releases/2014/09/140925100758.htm - http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0028393214002735 - http://en.wikipedia.org/wiki/Near-infrared_spectroscopy