Termen cautat
Specialitate

Dieta Raw Vegan - "Alimentatie Vie"


Autor: Anda Sabau

Aceasta dieta presupune consumul de alimente care nu sunt gatite termic. De ce nu gatim aceste alimente? Pentru ca gatirea lor duce la distrugerea tuturor nutrientilor care ne sunt benefici.

Raw vegan inseamna tot ce este crud si in stare proaspata. Aceasta dieta nu include produse lactate, oua sau carne!

Cum trebuie preparate aceste alimente?

Alimentele sunt supuse doar macinarii, proceselor de deshidratare, respectiv uscare si germinare. Pentru a vedea rezultatele, aceasta dieta poate fi respectata timp de 14 zile.

Ce alimente se pot consuma intr-o dieta raw vegan?

  • Nuci si seminte
  • Alge
  • Lapte: de cocos, soia etc.
  • Deserturi din smantana, lapte, pudra de roscove
  • Fructe si legume in stare cruda
  • Ierburi, condimente si alte verdeturi

Exemplu concret de masa pe care va trebui sa il urmati in timpul unei diete:

Mic dejun: cereale intregare cu lapte vegetal din orz.

Pranz: tortilla de legume sau chiar o salata din rosii, ardei, ulei de masline si germeni de linte. Daca nu puteti renunta la desert, incercati o delicioasa inghetata de menta sau o felie de tort de ciocolata raw.

Cina: Lasagna vegetala, paste din dovlecei sau o supa raw vegan.

Beneficiile dietei raw-vegan:

  1. Adio kilograme in plus
  2. Detoxifierea ficatului si a colonului
  3. Prevenirea unor boli precum hipertensiune arteriala sau diabet
  4. Reducerea colesterolului si a glucozei
  5. Imbunatateste digestia

Sfatul specialististilor in anul 2006, dupa cercetari indelungate si colectari de date din 87 de studii de caz, autorii Berkow si Barnard au declarat in “Nutrition Reviews” faptul ca, o dieta vegana este extrem de folositoate in lupta cu kiliogramele. Acestia au descoperit si faptul ca o astfel de dieta reduce riscul atacurilor de cord, hipertensiunea arteriala si diabetul. In anul 2012, un alt studiu de caz supune diversi indivizi care tineau o diete vegan si indivizi care aveau o dieta normala, unui test. 7 dintre aceste studii la care au participat 124.706 de oameni de diferite varste, au scos in evidenta faptul ca cei cu un regim vegan au cu 29% mai putine sanse de-a dezvolta boli ale inimii decat cei nonvegani.

Dieta de tip raw vegan duce la o scadere semnificativa a colesterolului si grasimilor din sange, cunoscute si sub denumirea de trigliceride, conform unui alt studiu realizat in Finlanda. Tot in cadrul aceluiasi studiu, vitamina B12 care este prioritara in dezvoltarea celulara, este deficitara in dieta raw vegan. Acest tip de deficit duce la anemie severa si alte afectiuni de tip neurologic. Un alt studiu german, ne confirma faptul ca licopenul lipseste si el - acesta fiind considerat un adjuvant in preventia unor anumite boli. Aceasta substanta se regaseste in rosii intr-o cantitate mult mai mare, daca acestea sunt gatite, decat daca sunt consumate crude. Asadar, avem de-a face cu pareri pro si contra in cea ce priveste dieta raw vegan si benefiicile acesteia. Desi exista si oameni care au facut din aceasta dieta un stil de viata, fiecare trebuie sa gaseasca un echilibru in cea ce priveste alimentatia.

Atentie! Femeilor gravide, celor care alapteaza si copiilor nu le este indicata aceasta dieta!

Bibliografie
Bibliografie: https://www.vrg.org/journal/vj2002issue4/rawfoodsdiet.htm http://www.foodstory.ro/nutritie/raw-vegan-intre-mit-si-adevar-de-ce-este-contestata-cea-mai-in-voga-dieta http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3662288/