Termen cautat
Subiect blog

De sezon: Ce nu stiti despre Vitamina C


Autor: alina.dragan

Vitamina C are un rol deosebit de important, pe perioada iernii, in ajutorarea organismului sa lupte impotriva bolilor care apar in acest anotimp. Vitamina C este un nutrient esential vietii implicat in productia unor neurotransmitatori (substante care permit transmisia fluxului nervos), in metabolismul glucozei, al colagenului, al acidului folic si al anumitor aminoacizi, in neutralizarea radicalilor liberi si a nitrozaminelor (substante cu rol cancerigen), in reactii imunologice, s.a. Vitamina C, prin numeroasele sale beneficii, intareste sistemul imunitar. Foarte multe persoane asocieaza Vitamina C cu citricile. Ceea ce nu cunosc majoritatea dintre noi e faptul ca Vitamina C se afla intr-o concentratie mult mai mare in alte fructe si legume.

 

 

 

Topul fructelor si legumelor bogate in Vitamina C

 

 

 

 

Cele mai bogate fructe si legume in Vitaminei C sunt: patrunjelul, fructele de maces, fructele citrice (lamaie, portocala, grepfruit), papaya, mango, coacaze, afine, capsuni, pepene galben, kiwi, tomatele, cartofii, papaya, broccoli, varza, spanac, conopida, carnea rosie, organele interne. Potrivit profesorului dr. Gheorghe Mencinicopschi, cele mai bogate alimente in vitamina C sunt:
1. Acerola. Este denumita si visina de Barbados, iar fructele sale sunt o sursa pretioasa de vitamina C.
2. Macesele. Acestea sunt "campioane" la vitamina C si contin licopen, o substanta care previne oxidarea celulelor.
3. Catina. Fructul de catina contine de 10 ori mai multa vitamina C decat citricele.
4. Ardeii iuti. In 100 g de ardei iute se gasesc in medie intre 80 si 300 mg de vitamina C.
5. Coacazele negre. Coacazele negre sunt o sursa foarte bogata de vitamina C, cu o concentratie de patru ori mai mare decat cea din portocale.
6. Urzica. Vitaminizeaza, remineralizeaza si echilibreaza sistemul de aparare al organismului prin continutul de vitamina C, A, B12, E si K.
7. Patrunjelul. Contine mult betacaroten, vitaminele K si B12, calciu, fier, fosfor si de 4 ori mai multa vitamina C decat citricele.
8. Rosii in ulei. Una dintre cele mai importante surse de vitamina A si vitamina C, acid folic, calciu, potasiu.
9. Kiwi. Fructele kiwi sunt mai bogate in vitamina C decat portocalele. De asemenea, acesta mai contine toate tipurile de fibra, ceea ce ajuta la prevenirea cancerului si a bolilor de inima.
10. Varza de Bruxelles. Continutul ridicat de vitamina C contribuie la intarirea rezistentei naturale, deci la prevenirea bolilor. (Sursa www.cotidianul.ro)

 

 

 

 

Rolul Vitaminei C in organism:
- este cel mai puternic antioxidant
- protejeaza organismul fata de substantele cancerigene
- participa la sinteza hormonilor glandelor suprarenale
- are rol antiinfectios, tonifiant, antitoxic
- participa la absorbtia fierului in organism; intervine si in metabolismul altor minerale
- incetineste procesul de imbatranire
- previne si vindeca scorbutul (boala care apare din cauza aportului insuficient de vitamina C si duce la formarea de pete vinetii pe piele, gingii moi si sangerari ale tuturor membranelor mucoase. O persoana cu aceasta afectiune este palida si depresiva)
- creste rezistenta vaselor sanguine
- are rol in formarea globulelor rosii, a dintilor, a oaselor, a tendoanelor si muschilor
- are rol in reglarea nivelului glicemiei si al colesterolului
- intervine in distrugerea toxinelor acumulate in organism
- intervine in buna functionare a tesuturilor, precum si a diferitelor organe
- intarzie aparitia cataractei si-i reduce gravitatea cu aprox 50%
- impiedica depunerea grasimilor la nivelul ficatului asigura functionarea normala a celulei hepatice
- intervine in metabolismul carotenilor
- are actiune antialergica
- e un bun laxativ natural
- scade incidenta aparitiei de cheaguri in vasele sanguine
- mareste gradul de absorbtie a fierului organic

 

 

 

 

Nu va tratati cu Google! Mergeti la medic!

 

 

Subiect