Titlu

Calciul in alimentatia sugarului


Autor: george

Calciul este esential pentru sanatatea si dezvoltarea corespunzatoare a sugarilor, participand in procesul de formare a sistemului osos si a dintilorsi stimuland in acelasi timp funtionarea sistemului nervos si a sistemului muscular, prevenind coagularea sangelui si activand enzimele care transforma alimentele in energie.

Care este cantitatea de calciu necesara copiiilor?

Conform medicilor specialisti dozele optime de calciu necesare organismului copiiilor sunt urmatoarele:

  • intre varsta de 1-3 ani: 500 mg/zi;
  • intre varsta de 4-8 ani: 800 mg/zi.

Cele mai bogate surse de calciu

Alimentele cu cel mai bogat continut de calciu sunt laptele si produsele lactate, precum branza, iaurt sau smantana.Alte surse cu un continut mare de calciu:

  1. 1/4 ceasca de tofu crud, pregatit cu sulfat de calciu;
  2. 1/2 ceasca de iaurt simplu cu putine grasimi;
  3. 1 lingura de melasa;
  4. 1/2 ceasca iaurt cu fructe cu putine grasimi;
  5. 1/2 ceasca suc de portocale imbogatit cu calciu;
  6. 1/4 ceasca branza ricotta partial degresata;
  7. 1/2 ceasca de lapte;
  8. 1/2 ceasca lapte cu ciocolata;
  9. ~ 100g branza elventiana;
  10. 1/2 ceasca de iaurt de vanilie, inghetat;
  11. ~100g mozzarella;
  12. 1/2 felie de pizza cu branza;
  13. 1/4 ceasca de budinca pregatita in casa;
  14. 1 lingura tahini (unt din seminte de susan);
  15. 1/4 ceasca de nap verde;
  16. ~ 100 g de somon roz, la conserva;
  17. 1/4 ceasca spanac gatit;
  18. 1/2 ceasca cereale imbogatite cu calciu.

Sfaturi pentru optimizarea cantitatii de calciu din alimentatia copiilor

Unii dintre medicii specialisti avertizeaza in privinta efectelor nocive ale bauturilor carbogazoase asupra organismului copiilor. Motivul acestui avertisment poate fi explicat prin faptul ca aceste bauturi au capacitatea de a reduce nivelul de calciu din organism si in acelasi timp scade dorinta copiilor de a bea lapte. Pentru a corecta aceste manifestari medicii specialisti recomanda urmatorii pasi:

  • Folositi lapte in loc de apa in momentul in care pregatiti cerealele, ciocolata calda si supa.
  • Folositi lapte praf in locul laptelui obisnuit, intrucat acesta contine de 2 ori mai mult calciu.
  • Adaugati iaurt la salatele de fructe, lapte praf fara grasimi la blatul pentru prajituri, sosuri sau smoothie si branza la amestecurile de legume, sosuri si piure.
  • Cumparati sucuri si lapte imbogatite cu calciu.
  • Asigurati-va ca micutii dumneavoastra primest o cantitate suficienta de vitamina D, extrem de importanta pentru asimilarea calciului.

Exista riscul de aparitie a unei supradoze de calciu?

Copiii care consuma o cantitate mare de lapte, cei care urmeaza un tratament cu suplimente nutritive pe baza de calciusau o combinatie intre aceste situatii, sunt supusi unui risc mare de a depasi doza zilnica recomandata de 2500 mg. Excesul de calciu in organism poate duce la carente de fier, zinc, magneziu si fosfor. De asemenea, laptele, in cantitati mari, poate duce la aparitia obezitatii.

Bibliografie

http://www.babycenter.com/0_calcium-in-your-childs-diet_10324689.bc