Titlu

Cand este nevoie sa-I dau suplimente de vitamine ?


Copilul are nevoie de suplimente daca are pofta de mancare ?

Cu toate ca este posibil ca cel mic sa se dezvolte si sa creasca ca urmare a caloriilor ingerate, insa exista posibilitatea ca acesta sa fie dezechilibrat din punct de vedere nutritional. Desi cel mic refuza sa consume alimente dintr-o singura categorie, nu este rau daca ii administrati copilului si niste suplimente multivitaminice. In acest fel va asigurati ca cel mic primeste toate substantele nutritive necesare. Copilul poate sa se dezvolte corect numai consumand caloriile din alimente, insa exista posibilitatea sa nu reuseasca sa isi asigure necesarul nutritiv necesar organismului. Administrarea unor doze multivitaminice zilnice copiilor nu poate determina supradozarea unei anume vitamine, desi cei mici si-au asigurat necesarul vitaminic respectiv prin alimentele consumate.

Ce vitamine ar trebui sa le oferiti copiilor ?

Copiilor li se pot administra orice tip de multivitamine, in cazul in care nu au nevoie de unele suplimente speciale. Spre exemplu, daca cei mici nu beau lapte sau daca nu consuma produse lactate, suplimentele trebuie sa contina calciu. Vitaminele contin, in general, 15 % - 20 % din necesarul zilnic de calciu, astfel ca cel mic trebuie sa primeasca calciu si din alte surse precum sucurile de citrice sau cerealele imbogatite cu calciu. Parintii trebuie sa citeasca cu atentie prospectul si sa se asigure ca multivitaminele nu contin fier, exceptie facand cazurile in care cei mici sunt anemici sau daca medicul pediatru recomanda administrarea fierului. Supradozele de fier pot implica riscuri fatale pentru cei mici.

Copiii pot face confuzie intre vitamine si bomboane, astfel ca parintii trebuie sa depoziteze suplimentele vitaminice in locuri inaccesibile celor mici. In cazul in care copiii consuma accidental mai multe vitamine care nu contin fier, riscurile nu sunt foarte mari, insa suplimentele continatoare de fier sunt foarte periculoase pentru copii.
Parintii nu trebuie sa administreze mai multe comprimate cu multivitamine intr-o zi in cazul in care acesta trece printr-o perioada mai dificila din punct de vedere alimentar. Acesta nu este un motiv de marire a dozei zilnice recomandate care este capabila sa asigure necesarul total pentru majoritatea vitaminelor si a mineralelor necesare. Unele persoane considera ca, cu cat cel mic primeste mai multe vitamine, cu atat se vor simti mai bine, insa aceasta este o conceptie gresita in opinia specialistilor.

Administrand prea mult vitamine copilului exista riscul supradozarii cu fier sau a impiedicarii absorbtiei altor vitamine. Cu toate acestea, parintii care se straduiesc sa ii asigure copilului o alimentatie zilnica care sa ii asigure toate substantele organice necesare, de cele mai multe ori, cel mic nu va acoperi acest necesar doar prin intermediul alimentelor. Spre exemplu, in cazul in care copilul primeste o cantitate prea mare de calciu prin vitaminele administrate si prin laptele consumat, se va impiedica absorbtia fierului in organism prin alimentele consumate.

Copilul trebuie sa primeasca suplimente multivitaminice in perioada copilariei si in perioada adolescentei. Parintii trebuie sa continue sa ii ofere o varietate echilibrata de alimente, insa sa acorde atentia necesara si administrarii de suplimente multivitaminice.

Necesarul zilnic de calciu al copiilor:

  • Copiii cu varste cuprinse intre 1 si 3 ani necesita 500 de miligrame de calciu pe zi.
  • Copiii cu varste cuprinse intre 4 si 8 ani necesita 800 de miligrame de calciu pe zi.
  • Copiii cu varste cuprinse intre 9 si 13 ani necesita 1300 de miligrame pe zi.

Calciul are un rol foarte important in mentinerea sanatatii oaselor din perioada copilariei pana in perioada adolescentei si chiar la maturitate. Unii specialisti sustin ca din dieta majoritatii copiilor lipseste calciul, in special atunci cand acestia incep consumarea altor bauturi ca sucurile sintetice si acidulate.

Surse de calciu pentru copii:

  • O cana cu iaurt contine in jur de 380 de miligrame de calciu.
  • O cana cu lapte contine in jur de 300 de miligrame de calciu.
  • O cana cu suc de portocale sau de mere cu calciu contine intre 300 si 350 de miligrame de calciu.
  • O felie de branza contine intre 202 si 272 de miligrame de calciu.
  • O cana de lapte de soia cu calciu contine in jur de 257 de miligrame de calciu.
  • O felie de cascaval sau de mozarella contine in jur de 181 de miligrame de calciu.
  • O jumatate de cana de macaroane cu branza contine in jur de 181 de miligrame de calciu.
  • O jumatate de cana de inghetata contine in jur de 75 de miligrame de calciu.
  • O jumatate de cana de budinca contine in jur de 150 de miligrame de calciu.
  • O felie de pizza cu branza contine in jur de 117 miligrame de calciu.
  • Doi biscuiti graham contin in jur de 100 de miligrame de calciu.
  • Doua smochine contin in jur de 49 de miligrame de calciu.

Necesarul de fier al copiilor si sursele naturale de fier:

Copiii cu varste cuprinse intre doi si opt ani necesita 10 miligrame de fier in fiecare zi. Fetele cu varste cuprinse intre unsprezece si paisprezece ani necesita 15 miligrame de fier zilnic. Baietii cu aceleasi varste necesita 12 miligrame de fier pe zi.

Fierul este un element important pentru dezvoltarea si mentinerea sanatatii creierului. Organismul asimileaza usor fierul primit prin intermediul produselor animale precum carnea de vita, insa asimilarea fierului primit prin intermediul vegetalelor precum cerealele sau spanacul se realizeaza mai dificil. Pentru ajutarea asimilarii fierului in organism se poate, in urma consumarii vegetalelor, sa se consume alimente bogate in vitamina C precum portocalele, capsunile, ardeii, papaya, grapefruit, broccoli, mango, cartofi sau rosii.

Etichetele alimentelor trebuie citite cu atentie. In cazul in care se specifica ca o portie din acestea asigura un necesar zilnic de 100 % fier si anume 18 miligrame, care constituie doza necesara uni adult zilnic.

Surse de fier:

  • jumatate de cana de cereale imbogatite contine in jur de 18 miligrame de fier.
  • jumatate de cana de faina de ovaz imbogatita contine in jur de 6 miligrame de fier.
  • jumatate de cana de spanac fiert contine in jur de 3 miligrame de fier.
  • o portie de carne cu marimea unui pachet de carti de joc contine in jur de 2 miligrame de fier.
  • un hamburger mediu contine in jur de 2 miligrame de fier.
  • jumatate de piept de pui contine in jur de 1 miligram de fier.
  • un ou mai mare contine in jur de 6 miligrame de fier.

Necesarul de zinc:

Copiii cu varste cuprinse intre doi si opt ani necesita 10 miligrame de zinc pe zi. Fetele cu varste cuprinse intre noua si paisprezece ani necesita 12 miligrame de zinc pe zi. Baietii necesita in jur de 15 miligrame de zinc zilnic. Copiii care nu primesc o cantitate suficienta de zinc zilnc pot manifesta stagnarea procesului de crestere.

Surse de zinc:

  • o portie de carne cu marimea unui pachet de cart de joc contine in jur de 4 sau 6 miligrame de zinc.
  • un hamburger mediu contine in jur de 4 miligrame de zinc.
  • jumatate de cana de fasole fiarta contine in jur de 2 miligrame de zinc.
  • un sfert de cana de nuci contine in jur de 1 miligram de zinc.
  • un sandwich cu ton contine in jur de 8 miligrame de zinc.
  • o lingura de unt de arahde contine in jur de 5 miligrame de zinc.
  • o lingura de seminte de floarea soarelui contine in jur de 5 miligrame de zinc.
  • un galbenus de ou contine in jur de 4 miligrame de zinc.

Necesarul de vitamina D si sursele naturale de vitamina D pentru copii:

Copiii cu varste cuprinse intre doi si treisprezece ani necesita in jur de 200 de unitati internationale sau 5 miligrame de vitamina D pe zi. Vitamina D este supranumita si "vitamina soarelui" pentru ca organismul o secreta in conditiile in care pielea beneficiaza de expunerea la razele soarelui. Copiii necesita 200 de unitati internationale de vitamina D primite prin intermediul alimentelor, in special iarna. Vitamina D faciliteaza absorbtia mineralelor precum calciul, in organism.

Surse de vitamina A:

  • o felie de somon cu dimensiunea unui pachet de carti de joc contine in jur de 155 de unitati internationale de vitamina A.
  • o cana de lapte gras, degresat sau partial degresat contine in jur de 98 de unitati internationale de vitamina A.
  • un galbenus de ou contine in jur de 90 de unitati internationale de vitamina A.
  • o felie de branza contine in jur de 69 de unitati internationale de vitamina A.
  • o lingurita de margarina contine in jur de 34 de unitati internationale de vitamina A.

Necesarul de vitamina A al copiilor si sursele naturale de vitamina A:

Copiii cu varste cuprinse intre un an si trei ani necesita 400 de micrograme de vitamina A zilnic. Copiii cu varste cuprinse intre patru si sase ani necesita in jur de 500 de miligrame de vitamina A zilnic. Copiii cu varste cuprinse intre sapte si zece ani necesita in jur de 700 de micrograme de vitamina A pe zi.
Fetele cu varsta de 14 ani necesita 800 de micrograme de vitamina A pe zi. Baietii cu aceeasi varsta necesita 1000 de micrograme de vitamina A pe zi.

Vitamina A are rolul de a proteja organismul contra imfectiilor si de a scadea riscul instalarii afectiunilor canceroase sau a altor boli. Vitamina A reprezinta un catalizator care conditioneaza maturizarea tesuturilor si a celulelor, asigurand in special mentinerea starii de sanatate a unghiilor, parului si pielii copiilor. Conceptiile potrivit carora
morcovii sau alte alimente asemanatoare cu un continut bogat in vitamina A, sunt corecte, acestea fiind esentiale mentinerii sanatatii ochilor. Copiii isi pot asigura necesarul de vitamina A prin consumarea morcovilor si a tuturor legumelor si fructelor colorate in culorile portocaliu si galben.

Sase miligrame de betacaroten regasite ntr-un morcov mai mare se convertesc in 2.000 de micrograme de vitamna A la nivelul organismului. In timp ce un continut prea mare de vitamina A asigurat prin intermediul produselor de origine animala precum ficatul, poate sa determine unele tulburari, insa supradozarea vitaminei A din legume si fructe este aproape imposibila.

Surse de vitamina A:

  • un morcov mediu ca dimensiune contine in jur de 2.000 de micrograme de vitamina A.
  • jumatate de ardei capia contine in jur de 339 de micrograme de vitamina A.
  • jumatate de cana de cereale imbogatite contine intre 141 si 250 de micrograme de vitamina A.
  • o cana de lapte imbogatit contine 139 de micrograme de vitamina A.
  • un ou contine in jur de 84 de micrograme de vitamina A.
  • jumatate de ardei verde contine in jur de 37 de micrograme de vitamina A.
  • o felie de somon cu dimensiunea unui pachet de carti de joc contine in jur de 11 micrograme de vitamina A.

Necesarul de vitamina C:

Copiii cu varste cuprinse intre un an si trei ani necesita 15 miligrame de vitamina C pe zi. Copiii cu varste cuprinse intre patru si opt ani necesita 25 de miligrame de vitamina C zilnic. Copiii cu varste cuprinse intre noua si treisprezece ani necesita 45 de miligrame de vitamina C pe zi. Vitamina C faciliteaza formarea de celule rosii sangvine, contribuie la formarea si mentinerea sanatatii tesuturilor si a oaselor. Vitamina C contribuie si la intarirea structurii gingiilor si a vaselor de sange, reduce invinetirea produsa de cazaturi. Vitamina C faciliteaza cicatrizarea ranilor, intareste sistemul imunitar si previne instalarea infectiilor. Vitamina C faciliteaza si producerea colagenului de catre organism, catalizeaza absorbta de fier din alimente, in special prin intermediul legumelor. Vitamina C este regasita intr-o mare varietate de alimente, motiv pentru care deficientele de vitamina C este foarte rar inregistrata.

Surse de vitamina C:

  • jumatate de ardei capia contine in jur de 142 de miligrame de vitamina C.
  • o cana de suc de portocale contine in jur de 100 de miligrame de vitamina C.
  • jumatate de papaya contine in jur de 94 de miligrame de vitamina C.
  • o portocala medie ca dimensiune contine in jur de 70 de miligrame de vitamina C.
  • jumatate de cana cu broccoli contine in jur de 62 de miligrame de vitamina C.
  • cinci capsuni intregi contin in jur de 51 de miligrame de vitamina C.
  • jumatate de grapefruit contine in jur de 47 de miligrame de vitamina C.
  • un mango contine in jur de 16 miligrame de vitamina C.
  • jumatate de rosie contine in jur de 12 miligrame de vitamina C.
  • jumatate de cana de spanac contine in jur de 9 miligrame de vitamina C.
  • jumatate de cartof copt contine in jur de 8 miligrame de vitamina C.

Comentarii

Eu ii dau copilului meu suplimente nutrivite pt copii Nutrilite, de la Amway, si sunt multumita de rezultate. Nu a racit nici macar o data la gradinita sau la scoala si deja are 12 ani, asta in conditiile in care colegii lui erau mai mereu raciti in sezonul rece. Acum mai am un strumf mai mic, si la fel e si la el, doar ca le-am recomandat si parintilor colegilor lui de gradi si situatia s-a mai imbunatatit. Eu comand suplimentele cu un discount de 20-30%. Daca doriti le puteti lua la fel, e o d-na f draguta, si le distribuie oriunde in tara, nici eu nu o cunosc personal: afacerea.amway@ymail.com

suplimentele de vitamine se dau copiilor care nu au o alimentatie sanatoasa sau care racesc des(pentru a creste imunitatea).Sunt cazuri cand aceste vitamine se pot administra pe termen lung(la copii care au tulburari de alimentatie sau absorbtie a vitaminelor). In general se recomanda o cura pe timpul iernii.Binenteles Vigantolul la bebelusi este absolut necesar pentru profilaxia rahitismului.

Eu ii dau copilului meu suplimente nutrivite pt copii Nutrilite, de la Amway, si sunt multumita de rezultate. Nu a racit nici macar o data la gradinita sau la scoala si deja are 12 ani, asta in conditiile in care colegii lui erau mai mereu raciti in sezonul rece. Acum mai am un strumf mai mic, si la fel e si la el, doar ca le-am recomandat si parintilor colegilor lui de gradi si situatia s-a mai imbunatatit. Eu comand suplimentele cu un discount de 20-30%. Daca doriti le puteti lua la fel, e o d-na f draguta, si le distribuie oriunde in tara, nici eu nu o cunosc personal: afacerea.amway@ymail.com

suplimentele de vitamine se dau copiilor care nu au o alimentatie sanatoasa sau care racesc des(pentru a creste imunitatea).Sunt cazuri cand aceste vitamine se pot administra pe termen lung(la copii care au tulburari de alimentatie sau absorbtie a vitaminelor). In general se recomanda o cura pe timpul iernii.Binenteles Vigantolul la bebelusi este absolut necesar pentru profilaxia rahitismului.