Titlu

10 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa a copilului dumneavoastra


Autor: george

Pentru multi dintre parintisi asta cu atat mai mult cu cat este vorba despre primul copil,cresterea unui copil implica un grad extrem de mare de responsabilizare. Astfel, unul dintre factorii cei mai problematici in aceasta privinta il contituie modul de alimentatie al copilului. Specialistii sustin totusi ca acest aspect este extrem de simplu atat timp cat tineti cont de cativa pasi firesti.

1. Fiti dumneavoastra cel care detine controlul asupra alimentelor care vor fi cumparate

Ceea ce trebuie sa inteleaga fiecare parinte este faptul ca el are dreptul de a decide ce alimente vor fi achizitionate, precum si momentul in care vor fi servite. Mai mult decat atat, este foarte important sa va pastrati atitudinea ferma chiar si in momentul in care copilul dumneavoastra va incerca sa va convinga sa cumparati si produse mai putin sanatoase precum snacks-uri, bomboanesau sucuri acidulate.

2. Copilul trebuie sa aiba libertatea de a alege ce si cat mananca din ceea ce este disponibil

Este foarte important ca din ceea ce alegeti pentru a fi servit la masa, copilul sa aiba libertatea de a selecta mancarurile si cantitatile pe care le doreste.

3. Nu va fortati copilul sa manance mai mult decat are nevoie

Chiar daca pare greu de acceptat acest lucru, fiecare copil poate decide si singur cand sa se opreasca din mancat. Tocmai de aceea este bine sa nu ii presam chiar daca au mancat abia jumatate din cantitatea pe care dumneavoastra i-ati pus-o in farfurie.

4. Ajutati-i sa descopere ceea ce le place

De cele mai multe ori preferintele pentru o mancare sau alta incep sa se manifeste la varste fragedesi tocmai de aceea este indicat sa le oferiti un meniu cat mai diversificat. De asemenea, cand incercati sa introduceti un fel nou de mancare in alimentatia sa este bine sa nu il obligati, ci mai degraba sa ii oferiti alternativa de a incerca ceva nou.

5. Incercati sa variati meniul cat mai mult cu putinta

Este bine ce cel putin atunci cand mancati in oras sa ii permiteti copilului dumneavoastra sa isi aleaga singur meniul. Amintiti-va ca a incerca nu inseamna neaparat a-si face un obicei.

6. Fiti atenti la surplusul de calorii continute de bauturile racoritoare

Ceea ce trebuie sa stiti este faptul ca multe dintre bauturile racoritoare, cu precadere sucurile acidulate sau cu aroma, contin un numar mare de calorii. Tocmai de aceea, specialistii recomanda ca bauturile de baza ale unui copil sa ramana apa si laptele.

7. Supravegheati cantitatea de dulciuri pe care o primeste copilul dumneavoastra

In ceea ce priveste locul ocupat de dulciuri in dieta unui copil este bine ca desertul sa nu se transforme in principalul motiv pentru care copilul sa manance to ce i se ofera la masa.

8. Nu faceti din mancare modalitatea de a va arata afectiunea

Este bine sa gasiti alte metode, precum imbratisarile, de a va arata afectiunea fata de copilul dumneavoastra. De asemenea, este indicat sa nu transformati mancarea intr-o modalitate de premiere pentru faptele bune.

9. Fiti dumneavoastra un bunexemplu

Cu toate ca uneori acest gand poate fi coplesitor, pentru fiecare copil parintii reprezinta primulsi poate cel mai important exemplu de viata. In plus, ceea ce trebuie sa constientizam este faptul ca asemeni multor altor obiceiuri, alimentatia sanatoasa se dobandeste.

10. Limitati pe cat posibil timpul petrecut in fata calculatorului sau al televizorului

Incercati sa incurajati cat mai mult activitatea fizicasi asta cu atat mai mult cu cat statul in fata calculatorului sau la televizorului atrage de la sine servirea unor mici gustari, de cele mai multe ori sub forma de snacks-uri, chips-uri sau bomboane.

Bibliografie

http://kidshealth.org/parent/nutrition_fit/nutrition/eating_tips.html