Titlu

Activitatea fizica la copiii intre 6 si 12 ani


Autor: george

Este foarte important ca la aceasta varsta copilul dumneavoastra sa fie cat mai activ din punct de vedere fizicsi asta cu atat mai mult cu cat acum este perioada in care forta fizica sau capacitatea de coordonare a miscarilor sunt sedimentate. Mai mult decat atat, este bine sa incercati sa adaptati exercitiile fizice, precum si gradul de complexitate al acestora conform varstei copilului dumneavoastra. Pentru aceasta pasii de care trebuie sa tineti cont sunt mai mult decat simpli si firesti:

  • copilul dumneavoastra trebuie ca cel putin 60 de minute pe zi sa faca anumite exercitii fizice cu un grad moderat pana la avansat de solicitare;
  • sa participe la activitati fizice organizate cel putin 15 minute pe zi;
  • sa evite perioadele de inactivitate mai mari de 2 ore pe zi.

Specialistii avertizeaza in privinta faptului ca de cele mai multe ori ideea de activitate fizica este asociata unei activitati elaborate, insa ceea ce trebuie sa intelegem cu totii este faptul ca nu este necesar sa ne incriem copilul la un club de fotbal sau la cursuri de calarie pentru ca acestia sa fie activi din acest punct de vedere. Prin urmare va propunem cativa pasi esentiali pentru a va tine copilul in miscare chiar si acasa:

  • introduceti activitatea fizica in rutina zilnica, pornind de la sarcinile neplacute legate de ajutorul oferit in casasi pana la plimbarea de seara;
  • lasati-le copiilor dumneavoastra destul timp incat sa se joace in voie;
  • pastrati aceesoriile si echipamentele necesare desfasurarii anumitor jocuri la indemana;
  • alaturati-va copiilor dumneavoastra pentru a va juca impreuna;
  • limitati timpul solicitat de activitatile sedentare, precum privitul la televizor, statul la calculator, sau chiar timpul alocat jocurilor video.

Un alt factor de care trebuie sa tineti seama este faptul ca activitatile fizice pe care le alegeti trebuie sa tina seama de limita de varsta a copilului dumneavoastra. Astfel, avand in vedere ca intre 6-8 ani copilul dumneavoastra sedimenteaza anumite activitati, precum saritul, prinsul, apucatul, alergatul, sau mentinerea echilibrului, este bine ca acestea sa fie cuprinse in sporturi organizate insa non-competititve. In schimb intre varsta de 9-12 ani, activitatile fizice ale copilului dumneavoastra devin mult mai rafinate, dezvoltand si aporfundand miscarile de coordonare. Astfel, in aceasta perioada este posibil ca micutul dumneavoastra sa se dedice unui singur tip de sport, cei mai multi dintre ei ramanad activi din acest punct de vedere toata viata.

Ceea ce trebuie sa avem in vedere insa este faptul ca odata implicat intr-un singut tip de activitate fizica, apare invariabil riscul accidentelor, si prin urmare este indicat sa adaugam echipamentelor sportive accesoriile necesare prevenirii acestor accidente. De asemenea, specialistii sustin ca este foarte important ca si copii diagnosticati cu afectiuni congenitale sau anumite tipuri de dizabilitati nu trebuie sa fie privati de activitatile fizice (desigur acestea trebuie adaptate nevoilor acestora).Studiile statistice au relevat faptul ca incidenta cazurilor de diabet sau afectiuni ale inimii este redusa considerabil in cazul persoanelor care duc o viata activa, si asta de la varste cat mai fragede.

Bibliografie

http://kidshealth.org/parent/nutrition_fit/fitness/fitness_6_12.html