Titlu

Importanta exercitiilor fizice pentru prescolari


Autor: george

Pana la varsta de 4-5 ani copii reusesc sa stapaneasca miscarile elementare, precum mersul, alergatul, apucat sau aruncatul. Astfel, aceste miscari de baza vor fi sedimentate si pornind de la acestea copiii dumneavoastra vor invata alte si alte miscari. Tocmai de aceea, specialistii sustin ca este foarte important sa profitati de energia specifica acestei varste si sa-i ajutati in isi dezvolte aceste abilitati, urmand cativa pasi simpli precum:

  • copilul dumneavoastra trebuie sa faca cel putin 60 de minute de activitate fizica supravegheata (condusa de parinti);
  • copilul dumneavoastra trebuie ca cel putin 60 de minute pe zi sa aiba posibilitatea de a se juca in voie;
  • cu exceptia orelor de somn, copilul dumneavoastra nu trebuie sa fie pasiv din punct de vedere fizic mai mult de 60 de minute pe zi.

Ceea ce trebuie sa intelegem cu totii este faptul ca la aceasta varsta copii nostri invata sa sara, sa se balanseze sau sa stea intr-un picior, iar cea mai mare placere a lor este sa isi etaleze aceste abilitati in fata parintilor. De asemenea, la aceasta varsta unii prescolari ar putea sa fie mai mult decat incantati de cursurile de innot sau dans. Cu toate acestea specialistii atrag atentia asupra unei greseli comune a parintilor, si anume inscrierea copilului la cursuri pentru sporturi mai elaborate, precum fotbalul. Aminiti-va ca la varsta de 4-5 ani copilul dumneavoastra abia reuseste sa faca fata unor reguli elementare, cum ar fi sa astepte sa ii vina randul in jocurile in echipa.

Activitati fizice impreuna cu familia

Nimic nu poate fi mai placut pentru copilul dumneavoastra decat sa isi petreaca timpul in parc sau in fata casei impreuna cu familia. In plus, trebuie sa stiti ca exista anumite jocuri si exercitii ideale pentru a va petrece timpul in aer liber alaturi de copilul dumneavoastra, precum:

  • jucati "Ratele si vanatorii";
  • aruncati mingea de al unul la altul;
  • prefaceti-va ca sunteti statui pentru a exersa impreuna mentinerea echilibrului.

Mai mult decat atat, trebuie sa intelegeti faptul ca la aceasta varsta copiii pot fi destul de activi chiar si in casa. Tocmai de aceea este bine sa ii amenajati un spatiu de joaca, intr-un loc sigur al locuintei dumneavoastra. De asemenea, la fel ca in cazul activitatilor in aer liber, exista o serie de activitati pe care le puteti desfasura in casa pentru a-i stimula abilitatile fizice ale micutului, precum:

  • "Vanatoarea de comori" (ascundeti un obiect in casa si incurajati-l sa il poata gasi);
  • curse cu obstacole (amenajati o cateva obstacole , precum cuti sau scaune, si aranjati o cursa intre coiii dumneavoastra sau, daca este cazul puteti chiar dumneavoastra sa participati);
  • jocuri cu mingi moi (baschet, bowling, volei).

Este foarte important ca in momentul in care constatati ca micutul dumneavoastra evita sa se implice in jocuri cu alti copiisau se plange de anumite dureri dupa ce a facut efort fizic sa va adresati imediat medicului pediatru.

Bibliografie

http://kidshealth.org/parent/nutrition_fit/fitness/fitness_4_5.html