Recuperarea siluetei dupa nastere


Autor: Anda Sabau

Dupa nastere, corpul are nevoie de odihna si relaxare pentru a se reface. Insa odata ce simti ca te-ai refacut fizic si odata ce ai avut primul control post-partum, inseamna ca esti pregatita pentru exercitii mai intense. In primele 6 saptamani, incepe cu plimbari lungi pentru a-ti activa circulatia si pentru a-ti obisnui corpul cu miscarea. Dupa ce medicul iti da unda verde, poti prelungi aceste plimbari si le poti face cat mai dese. Daca nu ai timp sau nu iti permiti sa mergi la o sala, cumpara un DVD si fa-ti singura programul de exercitii. Nu iti suprasolicita corpul din prima, deoarece nu este obisnuit cu un astfel de efort. Ia-o incet si fii consecventa. Inainte de-a incepe cu programul de exercitii, tine cont de cateva sfaturi:

  • Nu te cantari zilnic, ci doar 1 data pe saptamana.
  • Nu iti analiza corpul in mod obsesiv in oglinda, nu te ajuta cu nimic.
  • Intotdeauna incepe cu exercitii mai usoare de pilda pilates, iar apoi mareste atat intensitatea lor cat si gradul de dificultatea, dar fa acest lucru intr-un mod progresiv. Poti trece ulterior la exercitii gen tae-bo, zumba etc.
  • Daca alaptezi, atunci cand faci exercii fizice, poarta un sutien de sustinere.
  • Nu incepe vreo dieta drastica atunci cand inca alaptezi, deoarece nu este indicat.
  • Masajul este foarte benefic pentru tonifierea musculaturii, asadar programeaza-te la cel putin 10 sedinte de masaj pentru a vedea rezulte sau incepe tu acasa cu astfel de sedinte. Daca ai nascut prin cezariana, inainte de-a incepe cu masajul, este indicat sa astepti sa se vindece rana.

Fii optimista

Niciodata nu te compara cu alte femeie gravide, fiecare organism este diferit la fel ca si perioada de recuperare dupa nastere. Stilul de viata de dinaintea sarcinii, kilogramele si bineinteles bagajul genetic, toti acesti factori au un rol decisiv in recuperarea de dupa nastere, asadar tine cont si de acestea.

Daca te ajuta, poti achizitiona o centura postanala care se gaseste in farmacii. O astfel de centura se poate adapta in functie de silueta fiecarei mamici si daca este purtata sub haine, iti va conferi mai multa incredere in tine. Recuperarea siluetei de dinainte nu este o misiune usoara, dar depinde de motivatia personala. Asigura-te ca pe langa o serie de exercitii eficiente, mananci sanatos, te odihnesti suficient si iti hidratezi corpul.

Comentarii

Daca ai o alimentatie corecta si normala pe timpul sarcinii si ulterior nu ai de ce sa iti faci probleme cu silueta, aceasta se regleza singura

Daca ai o alimentatie corecta si normala pe timpul sarcinii si ulterior nu ai de ce sa iti faci probleme cu silueta, aceasta se regleza singura