Tinerele mamici, silueta si vedetele


Dr. Natasha Bijlani, consultant psihiatru la Spitalul Priory, Roehampton in sud-vestul Londrei, expert in probleme de sanatate si de imagine a corpului femeii, a declarat ca vedetele fac adesea publica o imagine nerealista in ceea ce priveste mentinerea in forma si recuperarea extrem de rapida a siluetei dupa o nastere.

Silueta vedetelor dupa nastere – ce este fals ?

Pentru mentinerea unei greutati normale, ea a recomandat femeilor insarcinate sa nu manance cat pentru doi in sarcina, ci sa se alimenteze corect si echilibrat. Apoi, a subliniat importanta exercitiilor fizice (avand acceptul medicului care urmareste sarcina) si importanta somnului. Nu in ultimul rand, ea a tinut sa arate inca o data ca orice consum de alcool in perioada sarcinii reprezinta o sursa de calorii inutila, fara sa punem la socoteala cat de daunator este pentru fat.

Dr. Natasha Bijlani a spus ca un aspect dramatic legat de perioada post-natala a devenit frecvent in randul vedetelor si persoanelor publice, pentru ca multe mame cunoscute arata publicului in fotografii distribuite online, cum greutatea lor datorata nasterii a disparut ca prin magie aproape imediat ce au parasit sala de nastere.

Vedetele prezinta de multe ori o imagine nerealista a modului in care o mama ar trebui sa se astepte sa arate din punct de vedere fizic, la scurt timp dupa nastere. Celebritatile pun o presiune nejustificata asupra noilor mame extenuate dupa travaliu si nastere. Proaspetele mamici nu ar trebui sa fie ingrijorate de acest lucru, ci de bebelus. Ele ar trebui sa-si concentreze atentia asupra timpului petrecut cu bebelusul, recuperarii dupa nastere si odihnei.

Perioada post-natala reprezinta primele sase saptamani dupa nastere si de obicei se recomanda ca mama sa nu faca exercitii fizice sau activitati solicitante. Acestea sunt prea obositoare din mai multe motive. In timpul sarcinii, ligamentele se relaxeaza pregatind corpul pentru nastere. Dureaza cel putin sase saptamani pana cand acestea vor reveni la normal, deci proaspetele mamici isi pot pune in pericol sanatatea daca incep sa fac exercitii fizice solicitante prea repede dupa ce au nascut.

In plus, o proaspata mamica ar trebui sa se concentreze pe crearea unei legaturi speciale cu bebelusul sau in aceasta perioada decat sa fie ingrijorata si stresata fata de aspectul si forma corpului sau.

In esenta, vedetele pot arata o imagine falsa despre modul in care isi recapata silueta dupa nastere. Pentru celebritati, aspectul si imaginea primeaza si sunt extrem de importante, dar o femeie normala nu ar trebui sa fie tentata de a incerca sa le imite.

Louise Day, antrenor de fitness la Champneys adauga: “Sa fim realisti, vedetele sunt asistate de cele mai multe ori de un nutritionist, bucatar-sef, stilist si antrenor personal in fiecare zi. Acest lucru le ajuta enorm sa-si recapete forma si silueta mai usor.”

Dar, o femeie obisnuita din lumea reala, ar trebui sa permita corpului sau un interval de aproape un an pentru a-si recapata forma de dinainte de nastere, atat in interior, cat si in exterior. Este esential sa luati o pauza si sa nu fiti presata, ingrijorata, deprimata si stresata. Au fost necesare noua luni pentru a duce sarcina la final, asa ca, oferiti-va cel putin acelasi interval de timp ca sa va recuperati formele.

9 Sfaturi utile pentru silueta proaspetelor mamici

Trucuri vestimentare subtile care va subtiaza instantaneu talia si pe care va puteti baza in perioada imediata dupa nasterea bebelusului

  1. Purtati negru. Negrul este magic. Fie ca alegeti o salopeta postpartum sau o bluza lejera mai larga, imbracamintea de culoare inchisa creaza iluzia de subtiere. Grasimea si umflaturile pur si simplu se ascund sub haine, iar daca va imbracati doar in negru, corpul va aparea mai inalt. In acest caz, utilizati accesorii colorate, cum ar fi o esarfa cu modele, un colier, pantofi colorati sau o geanta eleganta. Sau accesorizati un cardigan de culoare inchisa deasupra unei bluze deschise si o pereche de colanti mulati. Piesele negre vor da impresia de linie lunga si verticala. Daca negru nu este pe placul dumneavoastra, incercati un maro inchis, bleumarin sau gri inchis – trucul functioneaza si in aceste cazuri.
  2. Purtati haine care vi se potrivesc in aceasta perioada. Evitati hainele prea stramte pe care le-ati purtat dinainte de a ramane insarcinata. Puteti ajusta unele haine prin adaugarea unor parti laterale detasabile.
  3. Accesorii. Acum este momentul sa va cautati bijuteriile si esarfele. Alegeti coliere lungi sau o esarfa lunga, care va poate subtia umerii, adauga verticalitate corpului si atrage atentia de la zonele cu probleme. Oamenii vor fi prea preocupati sa va admire cerceii in loc sa va observe silueta dupa nastere. Evitati colierele foarte scurte, pentru ca acestea au tendinta de a “taia” gatul.
  4. Alegeti haine simple. Evitati ornamentele vestimentare suplimentare: buzunare cu clapa, nasturi mari si decorativi, pantaloni bufanti. In schimb, optati pentru pantaloni clasici, cu buzunare aplicate de dimensiuni medii, centrate in spate. Evitati bluzele si tricourile cu volane sau pliuri. Alegeti topuri simple, cu putina culoare.
  5. Tivurile pantalonilor. Asigurati-va ca tivul de la pantaloni se opreste 1 cm deasupra pamantului, in mod ideal, chiar in mijlocul tocului unui pantof. Accesorizati acesti pantaloni cu pantofi cu toc, usor ascutiti (nu rotunjiti). Evitati incaltamintea cu platforma.
  6. Atentie la materialul textil. Confectiile din materiale moi, care curg natural cad usor peste forma corpului dumneavoastra, in comparatie cu materialele voluminoase si bufante. Purtati matase (eventual in combinatie cu spandex), bumbac, pulovere care atarna gratios pe corp.
  7. Evitati corsetele sau centurile. In schimb, profitati de articolele connfortabile aparute recent pe piata, cu banda larga deasupra burtii, care va ajuta sa va recapatati forma abdomenului (chilot cu burtiera).
  8. Atentie la gat. Alegeti bluze si tricouri decoltate.
  9. Tocuri. Alegeti o pereche de pantofi confortabili, cu putin toc. Veti simti imediat ca sunteti mai supla si mai inalta. Daca trebuie sa purtati adidasi sport, alegeti o pereche mai colorata si atractiva.   
Bibliografie
http://www.babycenter.com/101_10-things-to-wear-before-during-and-after-pregnancy_10369711.bc http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2923368/As-Erin-McNaught-shows-abs-FOUR-WEEKS-giving-birth-experts-claim-s-unrealistic-ideal-new-mums.html