Termen cautat
Categorie

Acidul folic in alimentatia gravidei


Autor: cezara

Acidul folic este una dintre vitaminele complexului B(B9). Deoarece ea nu poate fi produsa de organism, aceasta vitamina trebuie luata din diverse alimente. Acidul folic are rol in:

  • formarea sanatoasa a celulelor
  • reproducerea corecta a ADN-ului (materialul genetic al organismului)
  • normalizeaza functiile creierului
  • poate preveni aparitia defectelor la nastere(defecte ale tubului neural) cum ar fi cele ale coloanei vertebrale (spina bifida) sau ale creierului (dezvoltarea incompleta sau lipsa creierului)
  • formarea globulelor rosii, protejand de anemie
  • protejeaza organismul de boli cardiovasculare si accidente vasculare cerebrale
  • creste productia de lapte matern
  • are rol de protectie impotriva cancerului pulmonar, de colon si uterin

Aportul zilnic de acid folic recomandat gravidei este de 800 mg. Doza prescrisa de medic este in general 400mg(1 cp pe zi) ,restul trebuie completat din alimentatie. Tubul neural se inchide la 25-30 de zile de la conceptia bebelusului, ceea ce scoate in evidenta importanta administrarii acidului folic cu cateva luni inainte de conceptie. Cei mai multi medici il prescriu inainte de aparitia sarcinii si pana in luna a 4 a -a 5 a, pentru a fi siguri ca tot necesarul de acid folic este acoperit.
Alimente in care gasim acid folic sunt legumele cu frunze verzi (spanac, salata), cerealele integrale, galbenusul de ou, branzeturile, legume precum fasole verde, mazare, naut sau linte, citricele si fructele rosii. Fumatul (activ sau pasiv) favorizeaza o scadere a capacitatii de asimilare a acidului folic. Acidul folic se pierde in timpul gatirii alimentelor, prin urmare va recomandam sa fierbeti alimentele la abur, iar legumele sa le mancati mai degraba crude.