Termen cautat
Categorie

Fierul in alimentatia gravidei


Autor: Anda Sabau

Consumul de fier este necesar pe durata sarcinii, deoarece ajuta fatul sa se dezvolte si pentru ca fierul contribuie la producerea de globule rosii, lucru care ajuta la oxigenarea organismului. Atunci cand corpul are parte de aportul de fier necesar, rezistenta la infectii si raceli creste si oboseala dispare. Fatul absoarbe doar suficienta cantitate de fier cat sa ii ajunga pentru o perioada de 3 luni, asadar o femeie insarcinata trebuie sa suplimenteze aportul de fier. Specialistii recomanda o doza zilnica de 30 mg de fier pentru a putea preveni anemia.

Ce alimente trebuie sa introduse in dieta zilnica?

  • alege sa consumi fie carne de curcan, vita sau pui
  • legume verzi precum mazare, spananc, salata verde, linte etc.
  • consuma moderat fructe uscate
  • Seminte de floarea soarelui
  • Oua

Absorbtia fierului de catre organism este impiedicata de:

  • excesul de calciu si fosfor regasit in alimente
  • acidul tanic regasit in in ceaiuri si cafea
  • acidul fitic care se afla in cereale

In perioada de sarcina, cantitatea de sange din corp creste in proportie de 50%. Tocmai din aceasta cauza trebuie suplimentata si cantitatea de fier din organism. Pentru ca celulele sa fie bine oxigenate, perioada ideala de-a incepe “cura cu fier” este trimestrul al 2-lea si al 3-lea. Vitaminca C este un aliat de nadejde al fierul, deoarece favorizeaza o mai buna absorbtie de catre organism. Asadar puteti bea fierul cu un pahar de limonada in loc de apa.

Urmarile deficitului de fier:

In primul rand se instaleaza anemia care duce la slabiciune si oboseala. Daca suferiti de anemie, aceasta se poate transmite cu usurinta bebelusului dumneavoastra. Atentie insa, nu exagerati cu cantitatea de fier, deoarece un astfel de abuz poate duce la boli cardio-vasculare sau probleme stomacale. Asadar, programati-va la un set de analize si consultati medicul cu privire la doza de fier recomandata.