Termen cautat
Categorie

Proteinele in alimentatia gravidei


Autor: Anda Sabau

Proteinele contribuie la doza necesara de energizare a intregului organism si ajuta fatul sa se dezvolte in uterul mamei. Este important sa consumati alimente bogate in proteine, deoarece acestea contribuie la o dezvoltare cerebrala a copilului si o imbunatatire a functiillor creierului. Acest lucru insa nu este singurul beneficiu, dezvoltarea musculaturii este o functie foarte importanta de asemenea, deoarece fatul va putea sa stea in fundulet si va putea sa isi foloseasca corespunzator mainele si picioarele, datorita musculaturii bine dezvoltate. Proteinele ajuta in dezvoltarea placentei si mentine un uter puternic pe toata perioada sarcinii. Consumand proteine, vei putea sa te feresti de boli, datorita unei imunitati de fier.

Doza recomandata si sursele de proteine:

Medicii recomanda 71 de g de proteine pe care ti le poti procura usor din diverse alimente. Consuma des lactate, carne de pasare, peste, legume si bineinteles cereale integrale. Tine cont de urmatoarele valori:

  • 1 ou are 6 gr de proteine
  • 100 de grame de branza contine16 g de proteina
  • 100 de grame de paine contine8 g de proteine
  • 100 de grame de peste are 19 g de proteine
  • ciupercile, cartofii si fructele oleaginoasele sunt si ele o sursa excelenta de proteine

Valoarea proteinelor pe care le procurati din surse de origineanimala este mai mare decat cea din proteinelor de origine vegetala. Este bine sa aveti o dieta echilibrata si cat mai diversificata pentru a va asigura doza zilnica de proteine, benefica fatului si organismului dumneavoastra.