Termen cautat
Reteta

10 sfaturi pentru ameliorarea senzatiei de balonare


Autor: george

Balonarea abdominala nu numai ca arata rau, dar poate cauza discomfort fizic. Din fericire expertii spun ca este destul de usor evitam astfel de inconveniente. Doar pentru a fi siguri ce subiect tratam, nu vorbim de kilogramele in plus depuse in jurul abdomenlui. Vorbim de dilatarea abdominala temporara care afecteaza pe aproape toata lumea si care de obicei este datorata acumularii de gaze intestinale. Gazele intestinale sunt de obicei cauza balonarii abdominale, si nu retinerea de apa cum crede multa lume.

Conform Dr. Michale Jensen, endocrinolog si cercetator in domeniul obezitatii la Clinica Mayo, este un mit faptul ca balonarea se datoreaza acumularii de lichide in abdomen. Lichidele nu se acumuleaza mai intai in abdomen, ci in picioare si la nivelul gleznelor, lucru evident daca stati in picioare.

Ce cauzeaza acumularea de gaze in organism? Conform expertilor sunt mai multe cauze, de la constipatie pana la intoleranta fata de anumite alimente.

10 sfaturi pentru un abdomen plat

  • Evitati constipatia

Constipatia apare atunci cand nu consumati destul fibre, cand nu consumati destul lichide si cand nu faceti destula activitate fizica. Pentru a preveni aparitia constipatiei consumati fibre (25g pe zi femeile, 38g pe zi barbatii), beti intre 7 si 8 pahare de apa pe zi, si faceti exercitii fizice cel putin 30 de minute pe zi.

In categoria alimente bogate in fibre mentionam urmatoarele: mere, banane, afine, broccoli, varza Bruxelles, pepene galben, morcovi, smochine, portocale, piersici, pere, cartofi, prune, stafide, spanac, capsuni, cartofi dulcu, rosii, zucchini, cereale integrale, paine si paste pe baza de cereale integrale, fasole uscata, mazare, nuci, seminte de floarea soarelui, linte, produse pe baza de soia.

Aveti grija sa cresteti gradual consumul de fibre. Daca incepeti brusc sa consumati multe fibre, puteti acuza simptome precum crampe, gaze, balonare si diaree. Pe masura ce cresteti consumul de fibre, cresteti si consumul de lichide.

  • Alergii si intolerante la anumite alimente

Senzatia de balonare se poate datora si unei alergii sau intolerante fata de un aliment. Acest fapt trebuie confirmat de catre doctorul dumneavostra. Daca suspectati ca sunteti alergic la un anumit aliment sau nu tolerati consumul unui anumit aliment vorbiti cu doctorul dumneavoastra. Nu eliminati din alimentatie acel aliment inainte de a vobi cu doctorul dumneavoastra.

  • Nu mancati prea repede

Daca mancati repede si nu mestecati bine mancarea, inghititi in mod automat si mult aer, care duce la aparitia senzatiei de balonare. Masa ar trebui sa dureze cam 30 de minute, timp in care trebuie sa va bucurati de mancarea ce o consumati. Tineti minte ca digestia incepe din gura, deci mestecati bine mancarea. In plus, studiile au aratat ca daca mancati mai incet, ajungeti sa va simtiti satuli mai repede. In consecinta veti manca mai putin.

  • Mai putine bauturi carbogazoase

Bauturile carbogazoase, chiar si cele diet, duc la acumularea de gaze in abdomen. Este de preferat consumul de apa, apa cu lamaie, apa cu lime, ceai de menta, sucuri naturale necarbogazoase.

  • Mai putina guma de mestecat

Cand mestecati guma inghititi si aer, lucru care duce la aparitia senzatiei de balonare. Daca deja v-ati facut un obicei din a manca guma, alternati mestecatul gumei cu consumul unei bomboane tari. Sau adoptati o dieta sanatoasa, bogata in fibre, fructe si legume.

  • Aveti grija cu alimentele indulcite artificial

Senzatia de balonare poate aparea si datorita consumului a prea multor mancaruri si bauturi indulcite artificial. Expertii recomanda consumul doar a 2-3 portii pe zi de mancaruri si bauturi indulcite artificial

  • Mai putin sodiu

Mancarurile procesate sunt de obicei bogate in sodiu si sarace in fibre, doi factori care contribuie la aparitia senzatiei de balonare. Ar trebui sa consumati cel mult 500mg sodiu pe portie si cel mult 2300mg de sodiu pe zi.

  • Mai putine fasole si anumite legume

Daca nu sunteti obisnuiti sa consumati fasole, acestea pot duce la aparitia senzatiei balonare. Anumite legume, precum broccoli, varza Bruxelles si conopida de asemenea pot cauza senzatia de balonarea. Nu trebuie sa renuntati definitiv la aceste alimente deoarece contin multi nutrienti necesari organismului si sunt bogate in fibre. Introduceti-le gradual in alimentatia dumneavoastra, pana cand organismul se obisnuieste cu ele.

  • Mese mai mici, mai des

Este de preferat sa mancati putin de mai multe ori, decat mult o data. De exemplu in loc de 3 mese mari, luati 5-6 mese mai mici.

  • Mancaruri si bauturi antibalonare

Unele studii sugereaza ca anumite alimente si bauturi au proprietati antibalonare. Acestea sunt: ceai de menta, ghimbir, patrunjel, iaurturi probiotice.

Imagini

Comentarii

In caz de esofag Barrett regimul alimentar este acelasi cu cel recomandat in caz de reflux gastro-esofagian. Mai multe informatii gasiti:

http://www.i-medic.ro/diete/dieta-pentru-boala-de-reflux-gastro-esofagian
http://www.i-medic.ro/diete/regim-alimentar-pentru-reflux-gastro-esofagian

Multa sanatate!